Gå til innhold

S&S Volvo XC60


frskby

Recommended Posts

Salgsshine på 2009 Volvo XC60. Bilen var generelt pen og godt behandlet, men ønsket at potensielle kjøpere skulle få en litt "wow" faktor.

Bilen var nesten ren før start. Bilder av bil før "behandling".

IMG_7781_zps8838431b.jpg

IMG_7783_zps314a5804.jpg

Først på med Prickbort

IMG_7785_zpsbc1b49c1.jpg

Autofoam over etter ca 7-8 min for ytterligere virketid:

IMG_7791_zps9b8bf0b3.jpg

Så var det IronX som skulle få prøve seg.

IMG_7786_zps25be15bc.jpg

Her var det lite som skjedde...

IMG_7787_zpsb0798b08.jpg

Nytt lag med AutoFoam over.

IMG_7793_zps35fd314d.jpg

Felgene var Plastidippet, og hadde sittet på et drøyt år. Dette skulle av før salg, så det ble testet litt kjemikalier på dette hvor mye det egentlig tålte, og det var ikke all verden når den fikk smake både Prickbort og IronX.

Etter da å ha satt høyttrykksspyleren på så det slik ut:

IMG_7798_zps4ae735a1.jpg

Det ble da kombinasjon "pelling" og spyling på resten for å få av dette. Gikk ikke så lett av som planlagt. Tyder på at det kan være lagt på for tynt lag. De videoene som er sett av dette tidligere, har det sett så lett ut å dra av, men mulig kjemikaliene mine ødela litt for å kunne dra det lett av.

Ny runde på lakk, denne gangen Surfex 1:10.

IMG_7800_zps944ef243.jpg

Litt detaling i kriker og kroker:

IMG_7801_zps60fb8a92.jpg

Blindsonekameraet fikk også litt oppmerksomhet:

IMG_7802_zpsd82295db.jpg

IMG_7803_zpse87f1026.jpg

Litt også i dørkroker:

IMG_7806_zps9bcc9efe.jpg

Motorrommet fikk smake både Prickbort og Surfex, og ble smurt godt inn med en detalingbørste.

IMG_7804_zps14494a67.jpg

Autofoam ble lagt over og fikk stå å godgjøre seg ca 10 min før avspyling.

IMG_7805_zps94ba4335.jpg

Plast og gummideler i motorrom ble satt inn med Poorboys Natural Look:

IMG_7824_zps4662a4b7.jpg

IMG_7825_zpse5861623.jpg

Litt endring blir det jo...

IMG_7826_zps259d4105.jpg

Glemte visst å ta bilde av berøringsvasken. Etter avspylingen skulle den få kjenne på fantastisk myke og deilige microfiber håndklær. Vurderes nesten å kjøpe flere for å bruke selv...

IMG_7808_zps5c560ddf.jpg

Kombotest på korrigering. Scholl S3 på Gul pute. Skulle vise seg at dette ga resultat som ønsket og ble tatt på hele bilen:

IMG_7810_zps67cef85d.jpg

Synes lakken var svært vanskelig å ta bilde av. Alikevel forsøk på et par 50/50. Heldigvis så det bedre ut i virkeligheten, selv om endringene ikke var drastiske. Utg.pkt var heldigvis rimelig bra.

IMG_7811_zps68fccb0f.jpg

IMG_7812_zps8a55ff7e.jpg

For å få opp glansen etter den litt røffere behandlingen med S3 ble det nå valgt Menzerna SF4000. Veldig fornøyd med denne. Første gang denne er testet, men ikke den siste.

IMG_7815_zps6032d189.jpg

Dårlig fokus på kamera, men det begynner imidlertid å bli blankt dette.

IMG_7817_zps7ed63c75.jpg

Små kronglete plasser fikk smake litt "ørevokspinner" :)

IMG_7818_zps8c0908c5.jpg

IMG_7819_zps8d6e230d.jpg

IMG_7823_zpse77a670f.jpg

Var på dette tidpunktet litt "trøtt" av utvendig jobbing, så tok fatt på det innvendige.

IMG_7820_zps614c6697.jpg

IMG_7821_zps4ffa08a6.jpg

Bilen ble støvsugd innvendig først, og deretter renset. Dette ble det glemt å ta bilde av. Bilen har aldri vært benyttet uten gummimatter, så tekstilene så svært pene ut.

IMG_7832_zpsbd56d661.jpg

IMG_7831_zps453612a3.jpg

GreenClean ble benyttet innvendig.

IMG_7830_zps09d70cef.jpg

CG Synthetic Quick Detailer ble benyttet i hjulbuer det ikke var filt. Den lukter bare fantastisk!

IMG_7834_zpsdf0b214e.jpg

Det er forholdsvis mye plastdetaljer utvendig på denne bilen. Dette ble frisket opp med Owatrol Polytrol.

IMG_7835_zpse8107954.jpg

Felger fikk smaken av Autobahn, og likte det:

IMG_7836_zps4f15391e.jpg

Valget for voks falt på SV Shield.

IMG_7827_zpsade4aa0a.jpg

Og jammen går det ikke an å speile seg i lakken om man han ønske for det...

IMG_7828_zps0510d95d.jpg

Passet seg til og med at det kom en liten regnskyll en halvtime etter ferdigstillelse.

IMG_7890_zpsba31212f.jpg

IMG_7891_zps948e181d.jpg

Det var vel alt fra meg i denne omgang.
Forbruk denne gang var ca 20 timer fordelt over 3 dager.

Takk for titten!

Og til slutt... Bilen ble solgt etter 1 døgn på Finn.no. :D

  • DCN Poeng 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget bra det der :) kjekt når man får solgt bilen så fort da :) men vilken pute brukte du på Menzerna 4000?

Cred!

Det var glemt å få med ja... Det var svart Uber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D.Mikalsen

Godt jobbet, så bra ut :) Ikke værst å bli kvitt bilen på et døgn heller, aldri undervurder en salgsshine ;)
Har du ca tidsbrukt på hvor lang tid det tok å få av plastidip fra felgene? :) Jeg skal selv ta av på mine felger om ikke så lenge, så er litt nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobbet, så bra ut :) Ikke værst å bli kvitt bilen på et døgn heller, aldri undervurder en salgsshine ;)

Har du ca tidsbrukt på hvor lang tid det tok å få av plastidip fra felgene? :) Jeg skal selv ta av på mine felger om ikke så lenge, så er litt nysgjerrig.

Har du et tykt lag tror jeg det går ganske fort. Er det tynt og du har begynt å løse det opp med kjemikalier slik jeg gjorde tar det tid...

Jeg plukket av det jeg klare for hånd og brukte høyttrykk og børste på resterende. Tok ikke tiden, men antyder 1,5 time kanskje.

Skal sies at under plastidip'en var felgene rene og pene etter sist gang de ble vasket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 døgn faktisk, det er kjempebra, da har du gjort en meget bra jobb, cred gitt:)

Takk. :)

Ny bil er ikke på plass før i november. "Alle" sa at det er så vanskelig å selge bil om dagen, så derfor begynte jeg såpass tidlig. Ulempen er jo selvfølgelig at det blir lenge uten bil, så måtte ut å handle en "midlertidig" en... :D

Ny eier var iallefall veldig fornøyd med bilen og synes den var svært pen. Nesten vemodig å selge en strøken bil... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som opplever det sånn, bilen er strøken når man har den også legger man ned ekstra mye arbeide før salg, også blir det ikke helt som man trodde, men den nye som blir kjøpt blir enda bedre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som opplever det sånn, bilen er strøken når man har den også legger man ned ekstra mye arbeide før salg, også blir det ikke helt som man trodde, men den nye som blir kjøpt blir enda bedre;)

Volvo'n har vært en fantastisk bil. En av de mer komfortable jeg har hatt. Setene er helt fantastiske.

Den som kommer er noe helt annet, jeg gleder meg som en guttunge. Ser det som kanskje den eneste sjansen jeg får i livet til å få en ny bil med over 400 hk til en forholdsvis "billig" penge.

Bra jobbet :)

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

Det var glemt å få med ja... Det var svart Uber.

Oki den Svarte puta til Uber har eg faktisk ikke kjøpt for en eller anna grun, men har kjørt en del på den blå og FF3000 og Sf4000

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...