Gå til innhold

Sort VW Touran 2010 S&S


rogersolmyr

Recommended Posts

rogersolmyr

Denne gangen var det en kollega som øsnket en full utvendig og innvendig behandling av sin VW Touran 2010 modell.

Jeg hadde jo vært så heldig å vinne Menzerna produkter i massevis og så frem til å la denne bilen få smake litt på disse produktene. Er jo litt kjent med Menzerna fra før, men har egentlig mest erfaring med Scholl S3Gold på hard lakk.

Men mer om dette underveis. Jeg fikk i allefall bilen på jobb torsdag, og jeg hadde tatt meg fri fra jobb fredag, så jeg regnet med god tid for å få gjort en grundig jobb.

Etter jobb torsdag kjørte jeg nesten strake veien hjem, måtte bare en liten tur innom Parts and Retards for å handle et par småting.

Vel hjemme begynte jeg som vanlig med å demontere skiltene, men måtte bare gi opp å få løsnet skruene til skiltplaten bak. Dette har jeg opplevd på flere VAG-biler. Skjønner ikke hvorfor skruene skal festes så hardt.

Etter masse slit og besvergelser tok jeg noen bilder av bilen slik den var da jeg fikk den.

DSC02407_zps75ec3fda.jpg

DSC02409_zpsd75a7785.jpg

DSC02410_zps0b34e068.jpg

DSC02411_zpsde3a3108.jpg

DSC02412_zps0573eaed.jpg

Når bilen var ferdig fotografert i før-tilstand var det på tide å sette i gang med selve jobben før det ble mørkt. Tydelig at høsten er her nå.

Første steg var å sette inn felger med Scholl Rim7 og dekksidene med Surfex HD 1:5.

DSC02415_zpsa02d765b.jpg

Hele bilen utvendig ble dynket med Prickbort, og i døråpninger sprayet jeg på med Surfex HD 1:5

DSC02417_zps9d8a40dc.jpg

DSC02420_zpsbf634b42.jpg

DSC02421_zps9bff3d71.jpg

Motorrommet fikk også Prickbort, etterfulgt av Surfex HD 1:5

DSC02422_zps6297a1fc.jpg

Alle disse herlige kjemikaliene fikk stå og virke et kvarters tid mens jeg fant frem høytrykkspyler og skumkanon. Fylte opp skumkanonen med Bilt Hamper Autofoam og spylte ivei.

DSC02423_zpsa0ab688c.jpg

Mens skummet virket fant jeg frem bøtta med felg og hjulhusbørster.

DSC02424_zpsbf66443d.jpg

For å hjelpe såpeblandingen litt så brukte jeg en detailingbørste der det var fordelaktig ...

DSC02425_zpsd588ce01.jpg

Dekksider ble skrubbet godt med en litt grøvre børste.

DSC02428_zps7fe6bb5d.jpg

Etter avspyling av skum fikk bilen renne litt av seg før felger og nedre karosseri fikk en runde med Bilt Hamper Korrosol.

DSC02429_zps14eef343.jpg

DSC02432_zps8538d3df.jpg

Det begynte nå å bli ganske mørkt og kaldt ute, men jeg måtte jo fullføre vaskingen. Og arbeidslamper kan jo også brukes utendørs.

DSC02436_zps0ef45d03.jpg

Korrosol ble så spylt av med høyt trykk før bøttevasken.

DSC02438_zpsf7d8115d.jpg

DSC02440_zpsf7718128.jpg

DSC02441_zpsd4ffc0df.jpg

Viktig å skrubbe godt også inne i hjulhusene.

DSC02443_zps197ad005.jpg

Begynte å bli kjølig nå, men etter en siste avspyling var bilen så ren som jeg kunne få den.

DSC02445_zpsb6da786c.jpg

Inn i garasjen og frem med lakk-leira for å se om det var noe mer ulumskheter å fjerne.

DSC02450_zps9d814776.jpg

Men jeg fant som vanlig nesten ingen ting. Tørket av resten av bilen med diverse tørkehåndklær og tok fornøyd kvelden.

Fredag morgen var jeg oppe tidlig og ivrig etter å sette i gang. Begynte pent med å ta noen bilder av tilstanden på lakken.

DSC02455_zps6a2f9811.jpg

DSC02458_zps1fddb342.jpg

DSC02459_zps71e767e1.jpg

Bilen var tydeligvis godt kjent med innsiden av diverse maskinvaskehaller.....

Neste steg var lakkmålinger.

DSC02462_zps495250f6.jpg

DSC02463_zps4f484695.jpg

Stort sett jevne verdier, men høyre bakdør var nok ommlakert.

Eier av bilen hadde prøvd seg litt på egenhånd med en magisk lakkpenn som skulle gi helt usynlig fjerning av riper:

DSC02464_zps58ad2141.jpg

Jeg fant dem jeg, så helt usynlige var nok ikke disse reperasjonene.

Men nå var det endelig på tide å finne frem polermaskinen og se hva man kan få utrettet på denne lakken. Som nevnt hadde jeg lyst til å prøve Menzerna produkter her, så jeg skrudde en Menzerna bakplate på min DeWalt polermaskin og satte på hard (hvit) Menzerna pute. Regnet med at dette var en nokså hard lakk som krevde grove produkter. Menzerna FG400 ble det også med en gang. Tok et testområde, og på bildene ser jo ikke det så aller værst ut.

DSC02469_zpsd8ac70e1.jpg

Men ved nærmere inspeksjon viste det seg at her var det mye som måtte fjernes og jeg måtte kjøre flere pass enn vanlig for å bli fornøyd. Nå fulgte det også med en ullpute i Menzerna-kitet, og den måtte testes.

Og da ble det fart i sakene ja. Den laget riktignok en del uvesen i form av hologrammer, men var svært så effektiv og fin å jobbe med. Men panseret var det værste på bilen, og jeg hadde ikke lyst til å bruke ullpute på hele bilen, siden jeg kun har en slik pute.

Det var også noen dypere riper på panseret som var forsøkt fikset med mirakel-penn, og der måtte jeg frem med våtslipe-utstyret.

DSC02476_zps41505cfc.jpg

DSC02477_zps842a9523.jpg

Hele panseret ble så fullført med ullpad, Menzerna FG400 etterfulgt av PG1000 på Rupes Bigfoot 21 og grønn pute for å fjerne hologrammer, og til slutt Menzerna FF3000 på Rupes gul pute for å få opp glansen igjen.

Når panseret var ferdig var begynte jeg den kjedelige maskeringsjobben.

DSC02478_zpscf7db2bb.jpg

Taket ble polert med Rupes Bigfoot, grønn pute og Menzerna FG400. Ingen bilder av dette, men det var tilstrekkelig her. FG400 avslutter veldig pent.

Så var det igang med sidene på bilen. Hadde tenkt til å fullføre med FG400 som grovpolering, men lakken var utrolig vanskelig, og jeg opplevde flere ganger at denne polishen ikke tålte varmen på samme måte som jeg var vant til Trodde først at jeg hadde ødelagt noe, men det viste seg at det bare var harde rester av FG400 som ble liggende igjen som en matt hinne på lakken. Dette var heldigvis lett å fjerne med en mildere polish. Er sikker på at Menzerna FG400 er veldig bra på mange typer lakk, men her ga jeg opp og fant frem Scholl S3 Gold og gul Über pute. Er ikke så sikker på at denne kombinasjonen tok mer, men den var i alle fall lettere å jobbe med for meg som var vant til den.....

Prosedyren ble i alle fall slik på resten av bilen: Scholl s3 gold på gul Über på roterende maskin etterfulgt av Rupes Bigfoot med grønn pute og Menzerna FG400 for å fjerne hologrammer. Til slutt gikk jeg over hele bilen med Rupes Bigfoot, gul Rupes pute (myk) og Menzerna FF3000.

Bilder:

DSC02483_zps13dd041e.jpg

DSC02487_zps08fb4a69.jpg

DSC02491_zpsb7422a21.jpg

Holdt på hele fredagen med dette, og var bare passe mellomfornøyd med resultatet. Fikk ikke bort absolutt alt av riper slik jeg ønsket, men det ble jo i alle fall betydelig mye bedre enn utgangspunktet. Sliten og faktisk ørlitte granne lei tok jeg kvelden og krøp til køys.

Lørdag morgen var det bare å fortsette der jeg stoppet kvelden før, og prosedyren var den samme.

DSC02502_zpsc78c288f.jpg

DSC02507_zps5647891f.jpg

Litt pirkearbeid ble det også innimellom.

DSC02514_zps311a6e5d.jpg

DSC02515_zps385fa9d3.jpg

DSC02518_zps44e92f20.jpg

Det var en forholdsvis stor og dyp ripe på spoileren foran, og den var det dessverre ikke mulig å få gjort noe særlig med. Spoiler og støtfanger foran var nylakkert så denne ripen var nok ganske fersk. Gikk over støtfangeren jo er i plast med Menzerna PF2500 på myk pute som eneste steg her.

DSC02521_zps2c9c6649.jpg

DSC02523_zps3e9a2603.jpg

Brukte den samme kombinasjonen også på speilhusene.

DSC02527_zps4a4f151e.jpg

Jobbet meg videre rundt bilen.

DSC02528_zps5d6f33fa.jpg

DSC02533_zps93b39d5e.jpg

DSC02538_zps42c4b58a.jpg

Jeg måtte etterhvert ha et avbrekk i poleringen før armene mine ramlet av, så jeg begynte litt med interiøret. Begynte å ane at dette kom til å bli en lang helg, men det var bare å stå på.

Ikke nødvendig med så mye kommentarer, så jeg lar de neste bildene tale for seg selv.

DSC02542_zpsd1a42f28.jpg

DSC02543_zps1248bd6b.jpg

DSC02545_zps4ca8f736.jpg

DSC02547_zps67a34138.jpg

DSC02548_zpseef86065.jpg

DSC02549_zps29f78db9.jpg

DSC02551_zpsb59415e4.jpg

Her var det mulig å ta ut midterste seterad og det gjorde det mye enklere å komme til bakover i bilen.

DSC02552_zpse99c5f28.jpg

DSC02553_zpsf78ab32a.jpg

Under bakerste seterad:

DSC02555_zps9f21157c.jpg

Her fant jeg store mengder kjeks etter et barneselskap i bilen, men fikk jo ryddet opp etter det også.

Etter at jeg var ferdig med grovstøvsuging var det på tide med litt kjemikalier igjen. Green Clean 1:10 ble sprayet på gulvteppene i rikelige mengder og børstet godt inn, før jeg brukte SS rensemaskinen for å skylle og suge opp såperester og løsnet møkk.

DSC02557_zpsbc814018.jpg

DSC02558_zps85487875.jpg

DSC02561_zps663b588b.jpg

Jeg måtte få gjort unna denne jobben på lørdagen slik at teppene skulle få en sjanse til å tørke før eier skulle hente bilen på søndag.

Etter at jeg var ferdig med gulvet inne i bilen fortsatte jeg litt til med polering.

DSC02564_zps755fe75d.jpg

Det var nå blitt alt for sent på lørdagskvelden og det var egentlig på tide å gi seg. Jeg måtte bare prøve å fjerne noen flere riper som jeg hadde oversett rundt dørhåndtaket på førerdøren. Og det burde jeg slett ikke gjort. Hadde fjernet maskeringstape på dørhåndtaket og klarte selvsagt å komme borti der med maskinen.... Krisestemning. Det var ikke annet å gjøre enn å pusse pent ned, og fylle i litt lakk. Var fortvilet nå, og glemte å ta bilder av dette. Pyntet så godt jeg kunne på skaden, men eier måtte jo informeres om dette. Men den tid den sorg. Nå måtte jeg bare avslutte for dagen. Satte en arbeidslampe en meter fra dørhåndtaket slik at lakken skulle få en sjans til å tørke til dagen etter.

Lærdommen her må uansett være - aldri bruk maskin i nærheten av umaskert plastikk og slutt mens leken er god....

Men selv om jeg altså hadde hatt det lille uhellet så var det ingen grunn til å ikke gjøre det beste ut av resten av bilen etter en noe urolig natts søvn.

Fortsatte poleringsjobben fra tidlig søndag morgen.

Baklyktene ble polert med medium spotpad og Menzerna FG400

DSC02567_zpsbb61e212.jpg

Den samme kombinasjonen ble brukt på støtfanger bak. Her kjørte jeg med kun medium hastighet for å unngå for mye varmeutvikling.

DSC02569_zps78944d08.jpg

Som vanlig på familiebiler var det veldig mye riper ved bagasjeromsluken, så her var det bare snakk om å dempe ripene og få opp glans så godt det lot seg gjøre. Men det ble jo en betydelig forbedring.

På C-stolpen på førersiden var det en ganske grov ripe som var forsøkt dempet med den før omtalte lakkpennen. Her måtte jeg også frem med våtslipeutstyret igjen.

DSC02572_zps4993e41a.jpg

DSC02574_zpsc5163ebd.jpg

DSC02575_zps268049d4.jpg

DSC02576_zps00a76374.jpg

DSC02579_zps6df47118.jpg

Og ripa ble borte den, men det hadde tydeligvis også hukommelsen min blitt, for kameraet ble ikke brukt til å dokumentere resultatet.

Da gjensto kun bakskjerm og bakdør før jeg hadde kommet helt rundt bilen.

DSC02580_zpsf6e40eeb.jpg

Det vil si, jeg måtte jo også gi dørterskler og åpninger litt oppmerksomhet. Her var det også kun snakk om å dempe ripene så godt det lot seg gjøre.

DSC02588_zps4044568d.jpg

Da var jeg ferdig med poleringsjobben, og jeg tok bilen ut av garasjen for å blåse den ren for polerstøv så langt det var mulig. Vel inne i garasjen igjen ble frontvindu og sideruter påført Rain-X etter en grundig wipedown med IPA.

DSC02591_zpsba4be4b1.jpg

Da var det setene sin tur:

DSC02592_zps180d907b.jpg

Heldigvis hadde resten av familien våknet og kunne bistå far litt. Alexander fikk oppgaven med å rense setene med Dynamix produkter.

DSC02597_zps9984822b.jpg

DSC02599_zps9ec69f70.jpg

DSC02605_zps07e22fad.jpg

Han satte også inn felger med Collinite 845 og dekksider med Swissvax Phneu matt. Mens han holdt på med seter og felger, renset jeg gummimatter:

DSC02600_zps73ce21d3.jpg

DSC02602_zps5b83a019.jpg

For så å gi lakken det siste beskyttende laget. Hadde egentlig tenkt å bruke Menzerna Protect her, men siden jeg var såpass forsinket, og usikker på hvor lang herdetid Protect trenger valgte jeg å gå for det sikre. Det ble Collinite 845 også på denne bilen. Veldig bra flytende voks som er lett å påføre (spesielt med maskin som jeg brukte nå) og lett å buffe av om man ikke venter for lenge. Dessuten har den en viss renseeffekt så det er helt unødvendig med wipedown først. Glimrende vintervoks rett og slett.

Men selv om bilen nå var ferdig utvendig var det fortsatt mye som gjensto. Interiøret var fortsatt ikke ferdig.

DSC02606_zps88d1d282.jpg

DSC02607_zps3d6b1245.jpg

DSC02608_zps261ff7ca.jpg

DSC02609_zps444a588c.jpg

DSC02612_zpsa69ba215.jpg

DSC02613_zps28e537fd.jpg

DSC02614_zps37718557.jpg

Skinnsetene ble satt inn med Dynamix Leather boost.

DSC02628_zpsa54e9411.jpg

DSC02629_zps4ab36351.jpg

Oblater ble fjernet fra skiltene og skiltene ble gjort rene.

DSC02631_zps1f96e812.jpg

DSC02632_zps89cb1c4c.jpg

Noen detaljer var fortsatt ikke helt bra.

DSC02634_zps8dca8b82.jpg

DSC02635_zps86ca5179.jpg

Utvendig plastikk ble smurt inn med Carpro Perl 1:2, men det ble det ingen bilder av.

Men endelig kunne jeg si meg så ferdig som jeg kunne bli før eier dukket opp. Dette hadde vært en av de travleste jobbene jeg har utført så langt, særlig siden det oppsto et uhell som jeg nevnte tidligere og fordi lakken faktisk var veldig hard og tidkrevende å jobbe med.

Når det gjelder den lille skaden ble eier informert og heldigvis er han en knakende kjekk kar så vi ble ikke uvenner av den grunn. Tvert i mot virket han godt fornøyd med jobben forøvrig, og jeg må jo innrømme at bilen faktisk så veldig bra ut totalt sett når jobben var gjort. Men man lærer så lenge man lever og jeg skal aldri undervurdere behovet for maskeringstape og hvile igjen...

Uansett så er dette en veldig fin bil, og den var slett ikke så ille holdt som jeg kunne gi inntrykk av i denne tråden. Tvert i mot så var den akkurat slik de fleste familiebiler som brukes hver dag er. Og det at bilen ble levert inn for litt pleie viser jo bare at bilen tas godt vare på.

Til slutt - ferdigbilder:

DSC02636_zps8d72bb5f.jpg

DSC02638_zps86aa2b78.jpg

DSC02639_zps10430763.jpg

DSC02640_zps78bb5656.jpg

DSC02643_zps7e51f719.jpg

DSC02615_zps03633ce0.jpg

DSC02617_zps5f182e07.jpg

DSC02618_zps0202069d.jpg

DSC02619_zpsb4e579b7.jpg

DSC02621_zps82b1d34f.jpg

DSC02625_zpsf4784ba7.jpg

DSC02626_zpsabda147a.jpg

Takk for oppmerksomheten.




  • DCN Poeng 39

Swissvax Certified Detailer

Certified Bigfoot System Secialist
Modesta Installer
CarPro Certified Installer

 

Min blogg
Mine produkter

Solmyr AutoDetailings samlede verker.

 

 

Besøk og lik gjerne Solmyr AutoDetailing på Facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Kanonbra løft innvendig som utvendig, noe det gjerne blir når bilene havner hos deg. Meget bra! :thumbup:

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Flott jobb som vanlig! Cred fra meg :)

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

Ja her hadde du jaggu mye å gjøre, men som alltid så leverer du knall bra resultater :thumbup: når det gjelder slike uhell så føler eg med deg, og det er noe eg også fikk erfare, men man må bare bite tenna sammen og forsette så blir det bra :)

Liker godt at du får med ungdommene i hus også, ikke bra dei sitter for mye foran pcn heller hehe

Cred!

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Willy Wonka

Herlig resultat, som vanlig fra den kanten. Cred...

Tok en lik bil selv for noen uker siden. Måtte gi opp menzerna og gå over til scholl. Artig å se hva du fikk til med menzerna. Tar av hatten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rogersolmyr

Ble lekkert det her, selv med hektiske dager! :) Hva syns du om Menzerna-produktene kontra Scholl-produktene på hard lakk?

Takk for det. Syns vel egentlig at Scholl S3 gold fungerte bedre enn Menzerna FG400 på denne bilen. FG400 hadde en tendens til å lage en rar hinne når den ble utsatt for for høy varme. Syns også det gikk fortere med S3gold selv om FG400 nok korrigerte bra nok. Men FG400 avslutter penere, derfor tok jeg steg to med denne på Rupes.

Kanonbra løft innvendig som utvendig, noe det gjerne blir når bilene havner hos deg. Meget bra! :thumbup:

Tusen takk.

Leverer som vanlig Roger;)

Takk.

Flott jobb som vanlig! Cred fra meg :)

Takk.

En god historie. Flott jobb.

Har eid en lik bil selv og det ble mange nordlandske gloser underveis noen ganger..

Nordlanske gloser ble det her også ja. Takk for tilbakemelding.

Ja her hadde du jaggu mye å gjøre, men som alltid så leverer du knall bra resultater :thumbup: når det gjelder slike uhell så føler eg med deg, og det er noe eg også fikk erfare, men man må bare bite tenna sammen og forsette så blir det bra :)

Liker godt at du får med ungdommene i hus også, ikke bra dei sitter for mye foran pcn heller hehe

Cred!

Uhell som dette skal jo ikke skje, men man kan jo ikke gi opp om de likevel skjer. Bare ta lærdom.....

Syns jeg er heldig som har Alexander ja. Han er flink og nøye, må bare lokkes litt...

Herlig resultat, som vanlig fra den kanten. Cred...

Tok en lik bil selv for noen uker siden. Måtte gi opp menzerna og gå over til scholl. Artig å se hva du fikk til med menzerna. Tar av hatten :)

Nå måtte jo jeg også bruke Scholl til grovpoleringen etter hvert her.... Takk for tilbakemelding.

Veldig bra, bilen blei som ny, cred gitt:)

Helt som ny ble den nok ikke, men betydelig bedre i alle fall. Takk, takk.

Toppers resultat denne gangen også. Surt med skade, men kjekt når eier tar ting med fatning...

Soleklar cred fra min side. :thumbup:

Tusen takk.

Swissvax Certified Detailer

Certified Bigfoot System Secialist
Modesta Installer
CarPro Certified Installer

 

Min blogg
Mine produkter

Solmyr AutoDetailings samlede verker.

 

 

Besøk og lik gjerne Solmyr AutoDetailing på Facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Blei jo som vanlig helt knall fra deg det her, Roger! Bilene som ruller ut fra garasjen din er alltid strøkne.

Utrolig kjedelig med slike uhell. Har gjort det samme selv, og det kostet meg alle pengene jeg tjente på jobben i lakkering, heldigvis var det familie som eide bilen, så det var ikke store problemer. Men det er flott at du da faktisk er ærlig å forteller om det i en S&S, for da blir folk litt mer obs på hvor sinnsykt fort gjort det er å gjøre slike uhell om man er uoppmerksom og sliten!
Velfortjent cred er sendt i din retning! :)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

challenger

Du har blitt en rakker til å ta bilder underveis! Grundig tråd og grundig jobb og jeg hang med gjennom hele tråden selv om jeg ikke har snøring på Menzerna-serien. Jeg skjønte jo om du var på grove eller fine steg da :D

Jeg så på ferdigbildene at det var nybilfølelse tilstede igjen i den bilen når søndags kvelden kom :)

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rogersolmyr

Blei jo som vanlig helt knall fra deg det her, Roger! Bilene som ruller ut fra garasjen din er alltid strøkne.

Utrolig kjedelig med slike uhell. Har gjort det samme selv, og det kostet meg alle pengene jeg tjente på jobben i lakkering, heldigvis var det familie som eide bilen, så det var ikke store problemer. Men det er flott at du da faktisk er ærlig å forteller om det i en S&S, for da blir folk litt mer obs på hvor sinnsykt fort gjort det er å gjøre slike uhell om man er uoppmerksom og sliten!

Velfortjent cred er sendt i din retning! :)

Takk for det. Uhell kan dessverre skje ja, men man lærer av alt :-)

Du har blitt en rakker til å ta bilder underveis! Grundig tråd og grundig jobb og jeg hang med gjennom hele tråden selv om jeg ikke har snøring på Menzerna-serien. Jeg skjønte jo om du var på grove eller fine steg da :D

Jeg så på ferdigbildene at det var nybilfølelse tilstede igjen i den bilen når søndags kvelden kom :)

Takk for det. Skal bli flinkere til å beskrive produktene jeg bruker.

Swissvax Certified Detailer

Certified Bigfoot System Secialist
Modesta Installer
CarPro Certified Installer

 

Min blogg
Mine produkter

Solmyr AutoDetailings samlede verker.

 

 

Besøk og lik gjerne Solmyr AutoDetailing på Facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rogersolmyr

Det var bra nok beskrevet, altså, det er bare jeg som ikke har satt meg inn i serien til Menzerna :)

Ja det burde du absolutt. Mange gode produkter der ^_^

Godt jobbet! Fint interiørjobb både fra deg og sønn.

Og det er jo helt klart bildesigner du skulle vært, jfr. dette bildet her: DSC02463_zps4f484695.jpg

:blush:-_-

Utrolig flott jobb både innvendig og utvendig. Masse godt lese stoff ;) Godt jobbet, cred! :)

Tusen takk! Gjør så godt jeg kan.

Swissvax Certified Detailer

Certified Bigfoot System Secialist
Modesta Installer
CarPro Certified Installer

 

Min blogg
Mine produkter

Solmyr AutoDetailings samlede verker.

 

 

Besøk og lik gjerne Solmyr AutoDetailing på Facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...