rogersolmyr 3 151 Skrevet 1 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 1 Oktober, 2013 Denne gangen var det en kollega som øsnket en full utvendig og innvendig behandling av sin VW Touran 2010 modell. Jeg hadde jo vært så heldig å vinne Menzerna produkter i massevis og så frem til å la denne bilen få smake litt på disse produktene. Er jo litt kjent med Menzerna fra før, men har egentlig mest erfaring med Scholl S3Gold på hard lakk. Men mer om dette underveis. Jeg fikk i allefall bilen på jobb torsdag, og jeg hadde tatt meg fri fra jobb fredag, så jeg regnet med god tid for å få gjort en grundig jobb. Etter jobb torsdag kjørte jeg nesten strake veien hjem, måtte bare en liten tur innom Parts and Retards for å handle et par småting. Vel hjemme begynte jeg som vanlig med å demontere skiltene, men måtte bare gi opp å få løsnet skruene til skiltplaten bak. Dette har jeg opplevd på flere VAG-biler. Skjønner ikke hvorfor skruene skal festes så hardt. Etter masse slit og besvergelser tok jeg noen bilder av bilen slik den var da jeg fikk den. Når bilen var ferdig fotografert i før-tilstand var det på tide å sette i gang med selve jobben før det ble mørkt. Tydelig at høsten er her nå. Første steg var å sette inn felger med Scholl Rim7 og dekksidene med Surfex HD 1:5. Hele bilen utvendig ble dynket med Prickbort, og i døråpninger sprayet jeg på med Surfex HD 1:5 Motorrommet fikk også Prickbort, etterfulgt av Surfex HD 1:5 Alle disse herlige kjemikaliene fikk stå og virke et kvarters tid mens jeg fant frem høytrykkspyler og skumkanon. Fylte opp skumkanonen med Bilt Hamper Autofoam og spylte ivei. Mens skummet virket fant jeg frem bøtta med felg og hjulhusbørster. For å hjelpe såpeblandingen litt så brukte jeg en detailingbørste der det var fordelaktig ... Dekksider ble skrubbet godt med en litt grøvre børste. Etter avspyling av skum fikk bilen renne litt av seg før felger og nedre karosseri fikk en runde med Bilt Hamper Korrosol. Det begynte nå å bli ganske mørkt og kaldt ute, men jeg måtte jo fullføre vaskingen. Og arbeidslamper kan jo også brukes utendørs. Korrosol ble så spylt av med høyt trykk før bøttevasken. Viktig å skrubbe godt også inne i hjulhusene. Begynte å bli kjølig nå, men etter en siste avspyling var bilen så ren som jeg kunne få den. Inn i garasjen og frem med lakk-leira for å se om det var noe mer ulumskheter å fjerne. Men jeg fant som vanlig nesten ingen ting. Tørket av resten av bilen med diverse tørkehåndklær og tok fornøyd kvelden. Fredag morgen var jeg oppe tidlig og ivrig etter å sette i gang. Begynte pent med å ta noen bilder av tilstanden på lakken. Bilen var tydeligvis godt kjent med innsiden av diverse maskinvaskehaller..... Neste steg var lakkmålinger. Stort sett jevne verdier, men høyre bakdør var nok ommlakert. Eier av bilen hadde prøvd seg litt på egenhånd med en magisk lakkpenn som skulle gi helt usynlig fjerning av riper: Jeg fant dem jeg, så helt usynlige var nok ikke disse reperasjonene. Men nå var det endelig på tide å finne frem polermaskinen og se hva man kan få utrettet på denne lakken. Som nevnt hadde jeg lyst til å prøve Menzerna produkter her, så jeg skrudde en Menzerna bakplate på min DeWalt polermaskin og satte på hard (hvit) Menzerna pute. Regnet med at dette var en nokså hard lakk som krevde grove produkter. Menzerna FG400 ble det også med en gang. Tok et testområde, og på bildene ser jo ikke det så aller værst ut. Men ved nærmere inspeksjon viste det seg at her var det mye som måtte fjernes og jeg måtte kjøre flere pass enn vanlig for å bli fornøyd. Nå fulgte det også med en ullpute i Menzerna-kitet, og den måtte testes. Og da ble det fart i sakene ja. Den laget riktignok en del uvesen i form av hologrammer, men var svært så effektiv og fin å jobbe med. Men panseret var det værste på bilen, og jeg hadde ikke lyst til å bruke ullpute på hele bilen, siden jeg kun har en slik pute. Det var også noen dypere riper på panseret som var forsøkt fikset med mirakel-penn, og der måtte jeg frem med våtslipe-utstyret. Hele panseret ble så fullført med ullpad, Menzerna FG400 etterfulgt av PG1000 på Rupes Bigfoot 21 og grønn pute for å fjerne hologrammer, og til slutt Menzerna FF3000 på Rupes gul pute for å få opp glansen igjen. Når panseret var ferdig var begynte jeg den kjedelige maskeringsjobben. Taket ble polert med Rupes Bigfoot, grønn pute og Menzerna FG400. Ingen bilder av dette, men det var tilstrekkelig her. FG400 avslutter veldig pent. Så var det igang med sidene på bilen. Hadde tenkt til å fullføre med FG400 som grovpolering, men lakken var utrolig vanskelig, og jeg opplevde flere ganger at denne polishen ikke tålte varmen på samme måte som jeg var vant til Trodde først at jeg hadde ødelagt noe, men det viste seg at det bare var harde rester av FG400 som ble liggende igjen som en matt hinne på lakken. Dette var heldigvis lett å fjerne med en mildere polish. Er sikker på at Menzerna FG400 er veldig bra på mange typer lakk, men her ga jeg opp og fant frem Scholl S3 Gold og gul Über pute. Er ikke så sikker på at denne kombinasjonen tok mer, men den var i alle fall lettere å jobbe med for meg som var vant til den..... Prosedyren ble i alle fall slik på resten av bilen: Scholl s3 gold på gul Über på roterende maskin etterfulgt av Rupes Bigfoot med grønn pute og Menzerna FG400 for å fjerne hologrammer. Til slutt gikk jeg over hele bilen med Rupes Bigfoot, gul Rupes pute (myk) og Menzerna FF3000. Bilder: Holdt på hele fredagen med dette, og var bare passe mellomfornøyd med resultatet. Fikk ikke bort absolutt alt av riper slik jeg ønsket, men det ble jo i alle fall betydelig mye bedre enn utgangspunktet. Sliten og faktisk ørlitte granne lei tok jeg kvelden og krøp til køys. Lørdag morgen var det bare å fortsette der jeg stoppet kvelden før, og prosedyren var den samme. Litt pirkearbeid ble det også innimellom. Det var en forholdsvis stor og dyp ripe på spoileren foran, og den var det dessverre ikke mulig å få gjort noe særlig med. Spoiler og støtfanger foran var nylakkert så denne ripen var nok ganske fersk. Gikk over støtfangeren jo er i plast med Menzerna PF2500 på myk pute som eneste steg her. Brukte den samme kombinasjonen også på speilhusene. Jobbet meg videre rundt bilen. Jeg måtte etterhvert ha et avbrekk i poleringen før armene mine ramlet av, så jeg begynte litt med interiøret. Begynte å ane at dette kom til å bli en lang helg, men det var bare å stå på. Ikke nødvendig med så mye kommentarer, så jeg lar de neste bildene tale for seg selv. Her var det mulig å ta ut midterste seterad og det gjorde det mye enklere å komme til bakover i bilen. Under bakerste seterad: Her fant jeg store mengder kjeks etter et barneselskap i bilen, men fikk jo ryddet opp etter det også. Etter at jeg var ferdig med grovstøvsuging var det på tide med litt kjemikalier igjen. Green Clean 1:10 ble sprayet på gulvteppene i rikelige mengder og børstet godt inn, før jeg brukte SS rensemaskinen for å skylle og suge opp såperester og løsnet møkk. Jeg måtte få gjort unna denne jobben på lørdagen slik at teppene skulle få en sjanse til å tørke før eier skulle hente bilen på søndag. Etter at jeg var ferdig med gulvet inne i bilen fortsatte jeg litt til med polering. Det var nå blitt alt for sent på lørdagskvelden og det var egentlig på tide å gi seg. Jeg måtte bare prøve å fjerne noen flere riper som jeg hadde oversett rundt dørhåndtaket på førerdøren. Og det burde jeg slett ikke gjort. Hadde fjernet maskeringstape på dørhåndtaket og klarte selvsagt å komme borti der med maskinen.... Krisestemning. Det var ikke annet å gjøre enn å pusse pent ned, og fylle i litt lakk. Var fortvilet nå, og glemte å ta bilder av dette. Pyntet så godt jeg kunne på skaden, men eier måtte jo informeres om dette. Men den tid den sorg. Nå måtte jeg bare avslutte for dagen. Satte en arbeidslampe en meter fra dørhåndtaket slik at lakken skulle få en sjans til å tørke til dagen etter. Lærdommen her må uansett være - aldri bruk maskin i nærheten av umaskert plastikk og slutt mens leken er god.... Men selv om jeg altså hadde hatt det lille uhellet så var det ingen grunn til å ikke gjøre det beste ut av resten av bilen etter en noe urolig natts søvn. Fortsatte poleringsjobben fra tidlig søndag morgen. Baklyktene ble polert med medium spotpad og Menzerna FG400 Den samme kombinasjonen ble brukt på støtfanger bak. Her kjørte jeg med kun medium hastighet for å unngå for mye varmeutvikling. Som vanlig på familiebiler var det veldig mye riper ved bagasjeromsluken, så her var det bare snakk om å dempe ripene og få opp glans så godt det lot seg gjøre. Men det ble jo en betydelig forbedring. På C-stolpen på førersiden var det en ganske grov ripe som var forsøkt dempet med den før omtalte lakkpennen. Her måtte jeg også frem med våtslipeutstyret igjen. Og ripa ble borte den, men det hadde tydeligvis også hukommelsen min blitt, for kameraet ble ikke brukt til å dokumentere resultatet. Da gjensto kun bakskjerm og bakdør før jeg hadde kommet helt rundt bilen. Det vil si, jeg måtte jo også gi dørterskler og åpninger litt oppmerksomhet. Her var det også kun snakk om å dempe ripene så godt det lot seg gjøre. Da var jeg ferdig med poleringsjobben, og jeg tok bilen ut av garasjen for å blåse den ren for polerstøv så langt det var mulig. Vel inne i garasjen igjen ble frontvindu og sideruter påført Rain-X etter en grundig wipedown med IPA. Da var det setene sin tur: Heldigvis hadde resten av familien våknet og kunne bistå far litt. Alexander fikk oppgaven med å rense setene med Dynamix produkter. Han satte også inn felger med Collinite 845 og dekksider med Swissvax Phneu matt. Mens han holdt på med seter og felger, renset jeg gummimatter: For så å gi lakken det siste beskyttende laget. Hadde egentlig tenkt å bruke Menzerna Protect her, men siden jeg var såpass forsinket, og usikker på hvor lang herdetid Protect trenger valgte jeg å gå for det sikre. Det ble Collinite 845 også på denne bilen. Veldig bra flytende voks som er lett å påføre (spesielt med maskin som jeg brukte nå) og lett å buffe av om man ikke venter for lenge. Dessuten har den en viss renseeffekt så det er helt unødvendig med wipedown først. Glimrende vintervoks rett og slett. Men selv om bilen nå var ferdig utvendig var det fortsatt mye som gjensto. Interiøret var fortsatt ikke ferdig. Skinnsetene ble satt inn med Dynamix Leather boost. Oblater ble fjernet fra skiltene og skiltene ble gjort rene. Noen detaljer var fortsatt ikke helt bra. Utvendig plastikk ble smurt inn med Carpro Perl 1:2, men det ble det ingen bilder av. Men endelig kunne jeg si meg så ferdig som jeg kunne bli før eier dukket opp. Dette hadde vært en av de travleste jobbene jeg har utført så langt, særlig siden det oppsto et uhell som jeg nevnte tidligere og fordi lakken faktisk var veldig hard og tidkrevende å jobbe med. Når det gjelder den lille skaden ble eier informert og heldigvis er han en knakende kjekk kar så vi ble ikke uvenner av den grunn. Tvert i mot virket han godt fornøyd med jobben forøvrig, og jeg må jo innrømme at bilen faktisk så veldig bra ut totalt sett når jobben var gjort. Men man lærer så lenge man lever og jeg skal aldri undervurdere behovet for maskeringstape og hvile igjen... Uansett så er dette en veldig fin bil, og den var slett ikke så ille holdt som jeg kunne gi inntrykk av i denne tråden. Tvert i mot så var den akkurat slik de fleste familiebiler som brukes hver dag er. Og det at bilen ble levert inn for litt pleie viser jo bare at bilen tas godt vare på. Til slutt - ferdigbilder: Takk for oppmerksomheten. 39 Siter Swissvax Certified Detailer Certified Bigfoot System Secialist Modesta Installer CarPro Certified Installer Min bloggMine produkter Solmyr AutoDetailings samlede verker. Besøk og lik gjerne Solmyr AutoDetailing på Facebook. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duddi 175 Skrevet 1 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 1 Oktober, 2013 Ble lekkert det her, selv med hektiske dager! Hva syns du om Menzerna-produktene kontra Scholl-produktene på hard lakk? Siter ** S&S: LR Range Rover 1995 ** S&S: BMW E46 320iA 2003 ** S&S: Honda Civic 2006 ** S&S: Mercedez-Benz S211 2004 ** S&S: Audi A4 2006 ** S&S: Subaru Impreza 2011 ** Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 1 Oktober, 2013 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 1 Oktober, 2013 Kanonbra løft innvendig som utvendig, noe det gjerne blir når bilene havner hos deg. Meget bra! Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DBP 55 Skrevet 1 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 1 Oktober, 2013 Leverer som vanlig Roger;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krisse 332 Skrevet 1 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 1 Oktober, 2013 Fin jobb dette Du fjernet noen år med slitasje på denne. Cred i lange baner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexanderst 1 918 Skrevet 1 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 1 Oktober, 2013 Flott jobb som vanlig! Cred fra meg Siter ✓ 18' Tesla Model S 75D X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance Alexander's bilpleielogg X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde Alexander's S&S oversikt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J9 Detailing 38 Skrevet 1 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 1 Oktober, 2013 En god historie. Flott jobb. Har eid en lik bil selv og det ble mange nordlandske gloser underveis noen ganger.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi S8 4 829 Skrevet 1 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 1 Oktober, 2013 Ja her hadde du jaggu mye å gjøre, men som alltid så leverer du knall bra resultater når det gjelder slike uhell så føler eg med deg, og det er noe eg også fikk erfare, men man må bare bite tenna sammen og forsette så blir det bra Liker godt at du får med ungdommene i hus også, ikke bra dei sitter for mye foran pcn heller hehe Cred! Siter Max Protect Certified Instructor Max Protect Certified Detailer Grindvikas Gnikkebu samlede S&S Følg oss på Facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Willy Wonka 123 Skrevet 1 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 1 Oktober, 2013 Herlig resultat, som vanlig fra den kanten. Cred... Tok en lik bil selv for noen uker siden. Måtte gi opp menzerna og gå over til scholl. Artig å se hva du fikk til med menzerna. Tar av hatten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evomorten 0 Skrevet 1 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 1 Oktober, 2013 Veldig bra, bilen blei som ny, cred gitt:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkild 141 Skrevet 1 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 1 Oktober, 2013 Toppers resultat denne gangen også. Surt med skade, men kjekt når eier tar ting med fatning... Soleklar cred fra min side. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogersolmyr 3 151 Skrevet 2 Oktober, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2 Oktober, 2013 Ble lekkert det her, selv med hektiske dager! Hva syns du om Menzerna-produktene kontra Scholl-produktene på hard lakk? Takk for det. Syns vel egentlig at Scholl S3 gold fungerte bedre enn Menzerna FG400 på denne bilen. FG400 hadde en tendens til å lage en rar hinne når den ble utsatt for for høy varme. Syns også det gikk fortere med S3gold selv om FG400 nok korrigerte bra nok. Men FG400 avslutter penere, derfor tok jeg steg to med denne på Rupes. Kanonbra løft innvendig som utvendig, noe det gjerne blir når bilene havner hos deg. Meget bra! Tusen takk. Leverer som vanlig Roger;) Takk. Flott jobb som vanlig! Cred fra meg Takk. En god historie. Flott jobb. Har eid en lik bil selv og det ble mange nordlandske gloser underveis noen ganger.. Nordlanske gloser ble det her også ja. Takk for tilbakemelding. Ja her hadde du jaggu mye å gjøre, men som alltid så leverer du knall bra resultater når det gjelder slike uhell så føler eg med deg, og det er noe eg også fikk erfare, men man må bare bite tenna sammen og forsette så blir det bra Liker godt at du får med ungdommene i hus også, ikke bra dei sitter for mye foran pcn heller hehe Cred! Uhell som dette skal jo ikke skje, men man kan jo ikke gi opp om de likevel skjer. Bare ta lærdom..... Syns jeg er heldig som har Alexander ja. Han er flink og nøye, må bare lokkes litt... Herlig resultat, som vanlig fra den kanten. Cred... Tok en lik bil selv for noen uker siden. Måtte gi opp menzerna og gå over til scholl. Artig å se hva du fikk til med menzerna. Tar av hatten Nå måtte jo jeg også bruke Scholl til grovpoleringen etter hvert her.... Takk for tilbakemelding. Veldig bra, bilen blei som ny, cred gitt:) Helt som ny ble den nok ikke, men betydelig bedre i alle fall. Takk, takk. Toppers resultat denne gangen også. Surt med skade, men kjekt når eier tar ting med fatning... Soleklar cred fra min side. Tusen takk. Siter Swissvax Certified Detailer Certified Bigfoot System Secialist Modesta Installer CarPro Certified Installer Min bloggMine produkter Solmyr AutoDetailings samlede verker. Besøk og lik gjerne Solmyr AutoDetailing på Facebook. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DavidRS 2 248 Skrevet 2 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 2 Oktober, 2013 Blei jo som vanlig helt knall fra deg det her, Roger! Bilene som ruller ut fra garasjen din er alltid strøkne. Utrolig kjedelig med slike uhell. Har gjort det samme selv, og det kostet meg alle pengene jeg tjente på jobben i lakkering, heldigvis var det familie som eide bilen, så det var ikke store problemer. Men det er flott at du da faktisk er ærlig å forteller om det i en S&S, for da blir folk litt mer obs på hvor sinnsykt fort gjort det er å gjøre slike uhell om man er uoppmerksom og sliten! Velfortjent cred er sendt i din retning! Siter Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2, Lamborghini Murcielago LP640-4, Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
challenger 219 Skrevet 2 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 2 Oktober, 2013 Du har blitt en rakker til å ta bilder underveis! Grundig tråd og grundig jobb og jeg hang med gjennom hele tråden selv om jeg ikke har snøring på Menzerna-serien. Jeg skjønte jo om du var på grove eller fine steg da Jeg så på ferdigbildene at det var nybilfølelse tilstede igjen i den bilen når søndags kvelden kom Siter Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogersolmyr 3 151 Skrevet 3 Oktober, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 3 Oktober, 2013 Blei jo som vanlig helt knall fra deg det her, Roger! Bilene som ruller ut fra garasjen din er alltid strøkne. Utrolig kjedelig med slike uhell. Har gjort det samme selv, og det kostet meg alle pengene jeg tjente på jobben i lakkering, heldigvis var det familie som eide bilen, så det var ikke store problemer. Men det er flott at du da faktisk er ærlig å forteller om det i en S&S, for da blir folk litt mer obs på hvor sinnsykt fort gjort det er å gjøre slike uhell om man er uoppmerksom og sliten! Velfortjent cred er sendt i din retning! Takk for det. Uhell kan dessverre skje ja, men man lærer av alt :-) Du har blitt en rakker til å ta bilder underveis! Grundig tråd og grundig jobb og jeg hang med gjennom hele tråden selv om jeg ikke har snøring på Menzerna-serien. Jeg skjønte jo om du var på grove eller fine steg da Jeg så på ferdigbildene at det var nybilfølelse tilstede igjen i den bilen når søndags kvelden kom Takk for det. Skal bli flinkere til å beskrive produktene jeg bruker. Siter Swissvax Certified Detailer Certified Bigfoot System Secialist Modesta Installer CarPro Certified Installer Min bloggMine produkter Solmyr AutoDetailings samlede verker. Besøk og lik gjerne Solmyr AutoDetailing på Facebook. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
challenger 219 Skrevet 3 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 3 Oktober, 2013 Det var bra nok beskrevet, altså, det er bare jeg som ikke har satt meg inn i serien til Menzerna Siter Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandera 168 Skrevet 3 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 3 Oktober, 2013 Godt jobbet! Fint interiørjobb både fra deg og sønn. Og det er jo helt klart bildesigner du skulle vært, jfr. dette bildet her: Siter Asbjørnsen Automobilvaskeri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Mikalsen 3 072 Skrevet 3 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 3 Oktober, 2013 Utrolig flott jobb både innvendig og utvendig. Masse godt lese stoff Godt jobbet, cred! Siter Mine jobber: Show and Shines Garasjen min: Mikalsens garasje 7x7 Showcase: Mikalsens Audi A3 Coupè - 1.8 TFSI - 2009 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogersolmyr 3 151 Skrevet 4 Oktober, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4 Oktober, 2013 Det var bra nok beskrevet, altså, det er bare jeg som ikke har satt meg inn i serien til Menzerna Ja det burde du absolutt. Mange gode produkter der Godt jobbet! Fint interiørjobb både fra deg og sønn. Og det er jo helt klart bildesigner du skulle vært, jfr. dette bildet her: Utrolig flott jobb både innvendig og utvendig. Masse godt lese stoff Godt jobbet, cred! Tusen takk! Gjør så godt jeg kan. Siter Swissvax Certified Detailer Certified Bigfoot System Secialist Modesta Installer CarPro Certified Installer Min bloggMine produkter Solmyr AutoDetailings samlede verker. Besøk og lik gjerne Solmyr AutoDetailing på Facebook. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.