Gå til innhold

Oljefilter til sevoslange?


steff95

Recommended Posts

Måtte bytte servopumpe på bilen pga. jeg sladdet litt med bilen, og den gamle pumpen la igjen metall spon i servosystemet. Jeg har flushet tannstangen, men kun med svinging på død motor og olje påfylling. Jeg skulle ha flushet litt til med motoren igang for å få ut alt metall sponet, men for å gjøre dette skulle jeg hatt et oljefilter, slik at det ikke fortsetter i systemet og går inn i den nye servopumpen..

Noen som har forslag til billige oljefiltre som kan kobles inn på slanger/mellom to slanger med slangeklemme, som oljen renner fint igjennom, og som fanger opp drit(spon)? Dette er kun midlertidig.. Jeg skal fjerne oljefilteret igjen når systemet er "rent".

Det haster litt ettersom bilen har stått en stund nå, og jeg trenger den... Så vil helst handle lokalt, rundt i Stavanger området. F.eks. biltema e.l......

Noen tips? Er veldig takknemlig for hjelp! Håper på raske svar! Regner med jeg får resten av hydraulikk-oljen imorgen!

EDIT: Og for de som ikke vet, så er det en MB C-klasse 01mod. (W203). Så det er ikke oljefilter i servopumpen.

Endret av steff95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på om bensinfilter er noen god ide, prøv heller å å tak i et slangefilter for automatgir.

F.eks: http://www.ebay.com/itm/Magnefine-3-8-Inline-Magnetic-Transmission-Filter-/151102582978?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item232e6a70c2&vxp=mtr

Hør med et lokalt automatgirverksted, om det finnes.

Endret av Kristian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...