Gå til innhold

S&S Peugeot RCZ


trondw

Recommended Posts

Tok tidligere i sommer inn en Peugeot, RCZ med ikke mindre enn 23,000KM på teller.

Kun vasket i maskinvask og kostet godt med snekost om vinteren.
Er ikke så mange detailere her oppe i Finnmark så det har vært mye pågang etter jeg startet med dette på deltid.

Er for det meste her inne og leter etter svar når jeg har problemer og poster ikke så mye heller, så tenkte jeg kunne legge ut en S&S til dere. En stund siden sist jeg gjorde det nå. :)

Full inn/utvendig shine Peugeot RCZ
Arbeidstid + - 35 timer


Brukt på lakk:
Surfex HD Avfetting
Swissvax Car Bath / Ullsvamp
Swissvax Clay (Gul)
SV Quick Finish (Claylube)

Flex DA Oscillerende
Scholl S03 Gold

Ullpad fra Swissvax
Swissvax CFP (Grønn)
Swissvax Shield 1 lag
Swissvax Concorso 1 lag

Felger:
RIM7/P21S Felgrens
Scholl S17+ (Lett rubbing)
Swissvax Autobahn (Felger og eksos)
Swissvax Pneu (Dekk og gummidetaljer)
Chemical Guys Bare Bones (Plastfornyer til hjulhus)

Inn/utvendig:
Swissvax Plastic Wash
Swissvax Quick Interior Finish
Swissvax Leather Care
Swissvax Glass Clean
Rain X Ruteforsegling

Bilen ved ankomst:

1005752_598151830206733_772402294_n.jpg

971321_596353137053269_788588736_n.jpg

1069154_598151906873392_626859043_n.jpg

995712_598151933540056_74458184_n.jpg

1069928_598151990206717_1182902400_n.jpg

969326_598152006873382_909260547_n.jpg

1013478_598152020206714_1796797611_n.jpg

995715_598152736873309_947851902_n.jpg

600513_598152746873308_405510954_n.jpg

1003696_598152053540044_1134766131_n.jpg

1005732_598152076873375_64378348_n.jpg

1002784_598152086873374_1725950752_n.jpg

999032_598152793539970_1031515770_n.jpg

1069215_598152820206634_1083006497_n.jpg

999029_598152136873369_1317234445_n.jpg

998169_598152190206697_2065136535_n.jpg

1000773_598152403540009_530033777_n.jpg

1014141_598152416873341_876925533_n.jpg

12041_598152436873339_1139938260_n.jpg

945104_598152480206668_302741611_n.jpg

1009785_598152580206658_298905753_n.jpg

1010698_598152496873333_158106498_n.jpg

946258_598152510206665_766146104_n.jpg

998012_598152566873326_1106773179_n.jpg

382570_598152593539990_1704037810_n.jpg

945095_598152643539985_1757991412_n.jpg

971538_598152670206649_1025324047_n.jpg

Har ikke bilder under vask pga det begynte å regne, og har ikke mulighet til å vaske bilen inne.

Produkter som ble brukt under vask:

Korrosol (Under dørhåndtak ink eksos/felger og motorrom)
SurfexHD 1:10 (Resten av bilen)

P21S Felgrens (Jobbet inn med detailbrush fra SV)
SV Bøtte med gritguard
SV Car Bath
SV Washpudel

SV Detailbrush (Detaljer)

Etter vask:

Claying av paneler, verst på bakskjermer pga ingen beskyttelse fra framhjul (Ingen skvettlapper)..

34726_598154520206464_1205591684_n.jpg

2015_598152890206627_790391187_n.jpg

969673_598152903539959_1822835700_n.jpg

12045_598152940206622_2014971762_n.jpg

995414_598152953539954_1793720893_n.jpg

1044137_598152963539953_1430921353_n.jpg

Valget falt på Flex-DA Osillerende med Scholl S03G på ullpad.

1005617_598153030206613_2130779102_n.jpg

994836_598153043539945_1304948650_n.jpg

50/50 Panser

994499_598153103539939_1669335333_n.jpg

50/50 Forskjerm

47408_598153126873270_85768751_n.jpg

12048_598153193539930_369842668_n.jpg

1003135_598153253539924_376182720_n.jpg

50/50 Førerdør

546780_598153376873245_1853868485_n.jpg

50/50 Dør/Kanal

1010325_598153490206567_2044536133_n.jpg

1069416_596660297022553_260318577_n.jpg

Korrigert kanal ferdig.

1003084_598153646873218_1353900944_n.jpg

533579_598154810206435_1763808826_n.jpg

50/50 Bakskjerm

1016220_598153776873205_1091794751_n.jpg

50/50

969736_598153853539864_1169198989_n.jpg

1016192_598153866873196_1431018621_n.jpg

1070039_598153916873191_1464370278_n.jpg

Ferdig korrigert bakskjerm

67908_598153953539854_7255193_n.jpg

50/50 Tak

968826_598153576873225_865192392_n.jpg

Bakluke:

998825_598154006873182_479037637_n.jpg

156111_598154026873180_435684320_n.jpg

1001304_598154046873178_1175710747_n.jpg

1017496_598154080206508_323459707_n.jpg

970772_598154096873173_96086028_n.jpg

1005424_598154123539837_1200088611_n.jpg

1069382_598154636873119_1550819825_n.jpg

261404_598154726873110_2140357663_n.jpg

1069323_598154736873109_1382173708_n.jpg

Bakfanger: (Har tatt litt lite bilder her merket jeg, kun 2 stk hvor man så noe)
1001610_598154176873165_1117398611_n.jpg

934633_598154173539832_473071881_n.jpg

Høyre bakskjerm:

1016683_597242343631015_79543047_n.jpg

67917_598154356873147_1839045524_n.jpg

1002281_598154376873145_950374627_n.jpg

994225_598154433539806_1316841493_n.jpg

Har ikke bilder fra resten av korrigeringen, pga lang tidsmessig bruk og kunde ventet i utgangspunktet på bilen. Så fikk aldri noen gode 50/50 bilder som er verdt å vise :)

1004059_598154493539800_1827655560_n.jpg

1069150_598154556873127_595116823_n.jpg

1001477_598154606873122_1011555252_n.jpg

1013493_598154613539788_569650074_n.jpg

50/50 Frontfanger

1044713_598154546873128_1237838220_n.jpg

Ferdig korrigert med Scholl S03G:
58219_597601223595127_1388023737_n.jpg

Bilen ble nå spylt av for å få vekk de grove poleringsrestene som ligger rundt og lett blir dratt med microfiberen og lager nye riper/swirls om de får sjansen..

Kun spylt med vann og tørket med XL Drying Towel ^_^

Bilen ble deretter polert med Swissvax CFP (Grønn) og sort myk pad på DA Maskin. (Noe jeg ikke har hatt problemer med.)

LSP:

1 lag SV Shield
1 lag SV Concorso,

Detailing

Eksos:

Før

998357_598150446873538_755706401_n.jpg

Før

968817_598150443540205_312787236_n.jpg

Etter

1045137_598150526873530_322800718_n.jpg

Etter

66918_598150503540199_273355782_n.jpg

Felger og hjulhus:

Felger fikk en liten runde med S17+ og microfiber til avtørk.

1001807_598150626873520_648551601_n.jpg

Hjulhus trenger fornying

1004076_598150723540177_1804006383_n.jpg

..på begge sider

1011132_598150836873499_1203773294_n.jpg

50/50

935025_598150860206830_1529929931_n.jpg

Scholl S17+ (Lett rubbing)
SV Autobahn (Felgbeskyttelse)
SV Pneu (Gummifornyer)
CG Bare Bones (Plastfornyer)

SV Detailbrush. (Jobbet inn Pneu og Bare Bones)

66695_598150890206827_103406292_n.jpg

971127_598150936873489_1649098926_n.jpg


Innvendig:

Støvsuging

Skinnrens (Swissvax)

Plastic Wash (Swissvax)
Plastfornyer (Meguiars)

Glass Clean (Swissvax)

Setene var egentlig ikke i så ille tilstand, mest skitten. Ikke nok til å få 50/50 av hvertfall.

6257_598150706873512_1371732127_n.jpg

Ferdig:

150949_598151676873415_245698198_n.jpg

14749_598151600206756_929998222_n.jpg

1013125_598151623540087_508076105_n.jpg

995414_598151606873422_784736557_n.jpg

1044726_598151700206746_627937727_n.jpg

995717_598151656873417_1824866090_n.jpg

1005426_598151746873408_2117725104_n.jpg

1011996_598150946873488_315298032_n.jpg

1002131_598150960206820_1903762465_n.jpg

1069824_598151413540108_416278240_n.jpg

1016734_598151033540146_1355363697_n.jpg

994499_598151443540105_1943880508_n.jpg

1016177_598151076873475_1256507003_n.jpg

150902_598151093540140_723176228_n.jpg

1011138_598151143540135_1396654825_n.jpg

1017322_598151173540132_1731223641_n.jpg

1016688_598151180206798_1370333783_n.jpg

970931_598151733540076_828608413_n.jpg

1010835_598151233540126_126884551_n.jpg

998845_598151313540118_793662036_n.jpg

1070110_598151360206780_1554369739_n.jpg

1069138_598151520206764_1391606339_n.jpg

Det var det, takk for meg! :)

Ønsker dere å se mer, legger jeg ut "begrensede" worklogs på facebooksiden med ca 20-50 bilder på hver jobb :)

  • DCN Poeng 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra bildene, så ser dette bra ut, men jeg stusser på et par ting, for det første så e rvel ikke ullpad beregnet for bruk med DA, ettersom hårene ikke får den riktige slipendes effekten som de skal ha med en roterendes maskin, å klarer du å få bort alle microriper/hologrammer med SW CFP Finish, som er så og si bare en kemisk lakkrens uten slipemidler, og en sort pad som heller ikke har noen slipendes effekt.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra bildene, så ser dette bra ut, men jeg stusser på et par ting, for det første så e rvel ikke ullpad beregnet for bruk med DA, ettersom hårene ikke får den riktige slipendes effekten som de skal ha med en roterendes maskin, å klarer du å få bort alle microriper/hologrammer med SW CFP Finish, som er så og si bare en kemisk lakkrens uten slipemidler, og en sort pad som heller ikke har noen slipendes effekt.

Ja ej stussa også på ditta med ullpad og DA maskin.

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Ull på DA er som regel tull, men med Flex DA kan det ha en viss effekt siden den har tvungen rotasjon... men jeg hadde nok valgt roterende for ull eller en annen pad på Flex DA'en, ja.


Pent løft uansett og grønt er sendt :)

  • DCN Poeng 1

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dat ass! B)

Bilen altså...

Gikk du rett på S03 og ull eller tok du kombotest først? Så det ikke nevnt, og det høres litt voldsomt ut (og da innså jeg ikke engang at ull på DA er et issue).

Ble det et steg 2 eller fikk du det holofritt med S03? Ser jo strøken ut på ferdigbildene *grønneknappen*

Endret av EspenL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra bildene, så ser dette bra ut, men jeg stusser på et par ting, for det første så e rvel ikke ullpad beregnet for bruk med DA, ettersom hårene ikke får den riktige slipendes effekten som de skal ha med en roterendes maskin, å klarer du å få bort alle microriper/hologrammer med SW CFP Finish, som er så og si bare en kemisk lakkrens uten slipemidler, og en sort pad som heller ikke har noen slipendes effekt.

Hei!

Dette er jeg litt usikker på, valgte det pga lakken så ut som den gjorde og har brukt ullpad på nettop roterende før. Da slipte det veldig godt og hadde mer eller mindre ingen problemer.

Har bare holdt på med dette "seriøst" i 1 år, men under behandlingen så var det igjen heller ikke no problem å korrigere med ullpad på DA maskin og jeg syntes cuttingen var helt rå :)

Skal ikke se bort ifra at der kan være noe mikroskopisk der, men klarte ikke se noe med mitt blotte øye, ledlys/lommelykt og heller ikke i sollys.

Vurderte og kjøre S17+ og orange pad men har erfart at den kan fylle igjen istede for å korrigere..

Hadde i tillegg ganske mye kjøretid på S03+ så var minimalt med holo på denne kontra en helsort Audi A4 jeg korrigerte tidligere, som ikke så ut etter S03+ og ullpad. Syntes CFP gjorde jobben sin jeg :)

Eneste var litt skjolding fra dårlig buffing av voks da jeg kjørte den ut i sollys, men det var bare å gnikke bort :)

Dat ass! B)

Bilen altså...

Gikk du rett på S03 og ull eller tok du kombotest først? Så det ikke nevnt, og det høres litt voldsomt ut (og da innså jeg ikke engang at ull på DA er et issue).

Ble det et steg 2 eller fikk du det holofritt med S03? Ser jo strøken ut på ferdigbildene *grønneknappen*

Hehe.. Gikk nok rett på S03+ Gold ja, var ikke så mye i tvil der.. Padvalget var pga lakken så helt jævlig ut og visste fra før at denne hadde god cut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Flott jobb, men ser børstene står ned mot bakken, håper dette var etter bruk :) Meget slitt etter i overkant av 20k km ja.

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RCZ er utrolig gode biler å kjøre!

2.0T ?

Flott å vite at det er detailere lenger Nord også! og et godt stykke arbeid til en bil som virkelig trengte det!

Ja kjørte den en liten tur bare, men god kjørecomfort (til å være Peugeot.) :) Er lit usikker/husker ikke, men syntes det var greit med trøkk i den. Tror det er rundt 200HK.

Ja vet per i dag ikke om noen andre som driver med det her oppe, så er jo greit og ha markedet for seg selv (inntil videre) :D

Flott jobb, men ser børstene står ned mot bakken, håper dette var etter bruk :) Meget slitt etter i overkant av 20k km ja.

Takk, ja er selvfølgelig etter bruk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dette er jeg litt usikker på, valgte det pga lakken så ut som den gjorde og har brukt ullpad på nettop roterende før. Da slipte det veldig godt og hadde mer eller mindre ingen problemer.

Har bare holdt på med dette "seriøst" i 1 år, men under behandlingen så var det igjen heller ikke no problem å korrigere med ullpad på DA maskin og jeg syntes cuttingen var helt rå :)

Skal ikke se bort ifra at der kan være noe mikroskopisk der, men klarte ikke se noe med mitt blotte øye, ledlys/lommelykt og heller ikke i sollys.

Vurderte og kjøre S17+ og orange pad men har erfart at den kan fylle igjen istede for å korrigere..

Hadde i tillegg ganske mye kjøretid på S03+ så var minimalt med holo på denne kontra en helsort Audi A4 jeg korrigerte tidligere, som ikke så ut etter S03+ og ullpad. Syntes CFP gjorde jobben sin jeg :)

Eneste var litt skjolding fra dårlig buffing av voks da jeg kjørte den ut i sollys, men det var bare å gnikke bort :)

Hehe.. Gikk nok rett på S03+ Gold ja, var ikke så mye i tvil der.. Padvalget var pga lakken så helt jævlig ut og visste fra før at denne hadde god cut :)

Brukte du noen form for IPA, for å sjekke om det var holo fritt etter poleringen? Jeg hadde nok gått for microfiber cutting pad på flex`n om det er den du bruker mest, neste gang. og se hva du syns. jeg har selv brukt det på mine da maskiner, inkludert rupes 15. og syns det cutter bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte du noen form for IPA, for å sjekke om det var holo fritt etter poleringen? Jeg hadde nok gått for microfiber cutting pad på flex`n om det er den du bruker mest, neste gang. og se hva du syns. jeg har selv brukt det på mine da maskiner, inkludert rupes 15. og syns det cutter bra.

Nei gjorde ikke det. Er nylig gjort kjent med IPA noe jeg har begynt med, men er litt usikker på hvordan det utføres :) Bruker for det meste lilla pute med S03 Gold, men som sagt siden jeg visste lakken var ille og vet ullpad cutter bra så gikk jeg for denne.

Har hatt inne denne bilen i ettertid ett par ganger for vask, og ser ennå like bra ut :)

Har også nylig bestilt opp 2stk Bigfoot (1 av hver) og Rupes/Menzerna produkter som jeg gleder meg til å prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne såg godt brukt ut, km-stand og alder tatt i betraktning. Eller forsømt... Dette er tøffe biler synes jeg og du brakte glansen elegant tilbake over den. Takk for posten! :)

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Ser bra ut så cred for det, men skeptisk til at den er holofri etter s03 ;) Det tar litt trening for å spotte alt man gjør i starten så etter som enda mer erfaring kommer så vil du se mer. Prøv neste gang å ta bilde av lakken med blits. Fokuser på lakken med en finger og skyt, så vil du se det i kraftigere lys enn hva led lommelykta klarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut så cred for det, men skeptisk til at den er holofri etter s03 ;) Det tar litt trening for å spotte alt man gjør i starten så etter som enda mer erfaring kommer så vil du se mer. Prøv neste gang å ta bilde av lakken med blits. Fokuser på lakken med en finger og skyt, så vil du se det i kraftigere lys enn hva led lommelykta klarer.

Takk skal prøve det! :thumbup: Ikke i tvil om man har mye å lære ennå, det eneste jeg er sikker på er at det som skal ut verkstedporten her skal se bra ut uansett hvordan lys det måtte være på paneler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg har også rotet meg bort i ull på Flex DA, og på hard lakk er det ikke noe problem. Jeg fikk hvertfall ingen holos. FIkk ikke fjernet så mye heller, egentlig...

På myk lakk, derimot... sløring, holos, mikroriper og alt som skaper frustrasjon kom på en gang. Merkelig nok fikk jeg ikke fjernet noe særlig mer enn på hard lakk, og det leder meg til konklusjonen om at ullfibrene ikke får gjort det de skal på DA-maskin, selv med tvungen rotasjon. Med roterende kutter det som en kniv (med dertil tilhørende ugang), så jeg holder ullpads på roterende og skumpads på DA (og roterende).

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...