trondw 59 Skrevet 25 September, 2013 Rapporter Share Skrevet 25 September, 2013 Tok tidligere i sommer inn en Peugeot, RCZ med ikke mindre enn 23,000KM på teller. Kun vasket i maskinvask og kostet godt med snekost om vinteren. Er ikke så mange detailere her oppe i Finnmark så det har vært mye pågang etter jeg startet med dette på deltid. Er for det meste her inne og leter etter svar når jeg har problemer og poster ikke så mye heller, så tenkte jeg kunne legge ut en S&S til dere. En stund siden sist jeg gjorde det nå. Full inn/utvendig shine Peugeot RCZ Arbeidstid + - 35 timerBrukt på lakk:Surfex HD AvfettingSwissvax Car Bath / UllsvampSwissvax Clay (Gul)SV Quick Finish (Claylube) Flex DA OscillerendeScholl S03 Gold Ullpad fra SwissvaxSwissvax CFP (Grønn)Swissvax Shield 1 lagSwissvax Concorso 1 lagFelger:RIM7/P21S FelgrensScholl S17+ (Lett rubbing)Swissvax Autobahn (Felger og eksos)Swissvax Pneu (Dekk og gummidetaljer)Chemical Guys Bare Bones (Plastfornyer til hjulhus)Inn/utvendig:Swissvax Plastic WashSwissvax Quick Interior FinishSwissvax Leather CareSwissvax Glass CleanRain X Ruteforsegling Bilen ved ankomst: Har ikke bilder under vask pga det begynte å regne, og har ikke mulighet til å vaske bilen inne. Produkter som ble brukt under vask: Korrosol (Under dørhåndtak ink eksos/felger og motorrom) SurfexHD 1:10 (Resten av bilen) P21S Felgrens (Jobbet inn med detailbrush fra SV)SV Bøtte med gritguardSV Car Bath SV Washpudel SV Detailbrush (Detaljer) Etter vask: Claying av paneler, verst på bakskjermer pga ingen beskyttelse fra framhjul (Ingen skvettlapper).. Valget falt på Flex-DA Osillerende med Scholl S03G på ullpad. 50/50 Panser 50/50 Forskjerm 50/50 Førerdør 50/50 Dør/Kanal Korrigert kanal ferdig. 50/50 Bakskjerm 50/50 Ferdig korrigert bakskjerm 50/50 Tak Bakluke: Bakfanger: (Har tatt litt lite bilder her merket jeg, kun 2 stk hvor man så noe) Høyre bakskjerm: Har ikke bilder fra resten av korrigeringen, pga lang tidsmessig bruk og kunde ventet i utgangspunktet på bilen. Så fikk aldri noen gode 50/50 bilder som er verdt å vise 50/50 Frontfanger Ferdig korrigert med Scholl S03G: Bilen ble nå spylt av for å få vekk de grove poleringsrestene som ligger rundt og lett blir dratt med microfiberen og lager nye riper/swirls om de får sjansen.. Kun spylt med vann og tørket med XL Drying Towel Bilen ble deretter polert med Swissvax CFP (Grønn) og sort myk pad på DA Maskin. (Noe jeg ikke har hatt problemer med.) LSP: 1 lag SV Shield 1 lag SV Concorso, Detailing Eksos: Før Før Etter Etter Felger og hjulhus: Felger fikk en liten runde med S17+ og microfiber til avtørk. Hjulhus trenger fornying ..på begge sider 50/50 Scholl S17+ (Lett rubbing)SV Autobahn (Felgbeskyttelse)SV Pneu (Gummifornyer) CG Bare Bones (Plastfornyer) SV Detailbrush. (Jobbet inn Pneu og Bare Bones) Innvendig: Støvsuging Skinnrens (Swissvax) Plastic Wash (Swissvax) Plastfornyer (Meguiars) Glass Clean (Swissvax) Setene var egentlig ikke i så ille tilstand, mest skitten. Ikke nok til å få 50/50 av hvertfall. Ferdig: Det var det, takk for meg! Ønsker dere å se mer, legger jeg ut "begrensede" worklogs på facebooksiden med ca 20-50 bilder på hver jobb 32 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi S8 4 829 Skrevet 25 September, 2013 Rapporter Share Skrevet 25 September, 2013 Ja denne var jaggu slitt i lakken etter bare 23000på tellern, men dette fikk jo du rydda opp i blank å fin vart den Ced! Siter Max Protect Certified Instructor Max Protect Certified Detailer Grindvikas Gnikkebu samlede S&S Følg oss på Facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy 6 673 Skrevet 25 September, 2013 Rapporter Share Skrevet 25 September, 2013 Ut fra bildene, så ser dette bra ut, men jeg stusser på et par ting, for det første så e rvel ikke ullpad beregnet for bruk med DA, ettersom hårene ikke får den riktige slipendes effekten som de skal ha med en roterendes maskin, å klarer du å få bort alle microriper/hologrammer med SW CFP Finish, som er så og si bare en kemisk lakkrens uten slipemidler, og en sort pad som heller ikke har noen slipendes effekt. Siter Tommy TOMMY'S CAR SPA FOUNDERSWISSVAX CERTIFIED DETAILER SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR DCN APPROVED DETAILER 2017 RUPES AMBASSADOR RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR Tommy's CAR SPA (facebook) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi S8 4 829 Skrevet 25 September, 2013 Rapporter Share Skrevet 25 September, 2013 Ut fra bildene, så ser dette bra ut, men jeg stusser på et par ting, for det første så e rvel ikke ullpad beregnet for bruk med DA, ettersom hårene ikke får den riktige slipendes effekten som de skal ha med en roterendes maskin, å klarer du å få bort alle microriper/hologrammer med SW CFP Finish, som er så og si bare en kemisk lakkrens uten slipemidler, og en sort pad som heller ikke har noen slipendes effekt. Ja ej stussa også på ditta med ullpad og DA maskin. Siter Max Protect Certified Instructor Max Protect Certified Detailer Grindvikas Gnikkebu samlede S&S Følg oss på Facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 25 September, 2013 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 25 September, 2013 Ull på DA er som regel tull, men med Flex DA kan det ha en viss effekt siden den har tvungen rotasjon... men jeg hadde nok valgt roterende for ull eller en annen pad på Flex DA'en, ja. Pent løft uansett og grønt er sendt 1 Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenL 60 Skrevet 25 September, 2013 Rapporter Share Skrevet 25 September, 2013 (endret) Dat ass! Bilen altså... Gikk du rett på S03 og ull eller tok du kombotest først? Så det ikke nevnt, og det høres litt voldsomt ut (og da innså jeg ikke engang at ull på DA er et issue). Ble det et steg 2 eller fikk du det holofritt med S03? Ser jo strøken ut på ferdigbildene *grønneknappen* Endret 25 September, 2013 av EspenL Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trondw 59 Skrevet 25 September, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25 September, 2013 Ut fra bildene, så ser dette bra ut, men jeg stusser på et par ting, for det første så e rvel ikke ullpad beregnet for bruk med DA, ettersom hårene ikke får den riktige slipendes effekten som de skal ha med en roterendes maskin, å klarer du å få bort alle microriper/hologrammer med SW CFP Finish, som er så og si bare en kemisk lakkrens uten slipemidler, og en sort pad som heller ikke har noen slipendes effekt. Hei! Dette er jeg litt usikker på, valgte det pga lakken så ut som den gjorde og har brukt ullpad på nettop roterende før. Da slipte det veldig godt og hadde mer eller mindre ingen problemer. Har bare holdt på med dette "seriøst" i 1 år, men under behandlingen så var det igjen heller ikke no problem å korrigere med ullpad på DA maskin og jeg syntes cuttingen var helt rå Skal ikke se bort ifra at der kan være noe mikroskopisk der, men klarte ikke se noe med mitt blotte øye, ledlys/lommelykt og heller ikke i sollys. Vurderte og kjøre S17+ og orange pad men har erfart at den kan fylle igjen istede for å korrigere.. Hadde i tillegg ganske mye kjøretid på S03+ så var minimalt med holo på denne kontra en helsort Audi A4 jeg korrigerte tidligere, som ikke så ut etter S03+ og ullpad. Syntes CFP gjorde jobben sin jeg Eneste var litt skjolding fra dårlig buffing av voks da jeg kjørte den ut i sollys, men det var bare å gnikke bort Dat ass! Bilen altså... Gikk du rett på S03 og ull eller tok du kombotest først? Så det ikke nevnt, og det høres litt voldsomt ut (og da innså jeg ikke engang at ull på DA er et issue). Ble det et steg 2 eller fikk du det holofritt med S03? Ser jo strøken ut på ferdigbildene *grønneknappen* Hehe.. Gikk nok rett på S03+ Gold ja, var ikke så mye i tvil der.. Padvalget var pga lakken så helt jævlig ut og visste fra før at denne hadde god cut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MKLars1 141 Skrevet 25 September, 2013 Rapporter Share Skrevet 25 September, 2013 RCZ er utrolig gode biler å kjøre! 2.0T ? Flott å vite at det er detailere lenger Nord også! og et godt stykke arbeid til en bil som virkelig trengte det! Siter 2006 Audi A6 2.7 TDI Quattro 1998 Opel Omega STV Skru opp til ribbeina rasler i takt med musikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexanderst 1 918 Skrevet 25 September, 2013 Rapporter Share Skrevet 25 September, 2013 Flott jobb, men ser børstene står ned mot bakken, håper dette var etter bruk Meget slitt etter i overkant av 20k km ja. Siter ✓ 18' Tesla Model S 75D X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance Alexander's bilpleielogg X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde Alexander's S&S oversikt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trondw 59 Skrevet 25 September, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25 September, 2013 RCZ er utrolig gode biler å kjøre! 2.0T ? Flott å vite at det er detailere lenger Nord også! og et godt stykke arbeid til en bil som virkelig trengte det! Ja kjørte den en liten tur bare, men god kjørecomfort (til å være Peugeot.) Er lit usikker/husker ikke, men syntes det var greit med trøkk i den. Tror det er rundt 200HK. Ja vet per i dag ikke om noen andre som driver med det her oppe, så er jo greit og ha markedet for seg selv (inntil videre) Flott jobb, men ser børstene står ned mot bakken, håper dette var etter bruk Meget slitt etter i overkant av 20k km ja. Takk, ja er selvfølgelig etter bruk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knubis 81 Skrevet 25 September, 2013 Rapporter Share Skrevet 25 September, 2013 Hei! Dette er jeg litt usikker på, valgte det pga lakken så ut som den gjorde og har brukt ullpad på nettop roterende før. Da slipte det veldig godt og hadde mer eller mindre ingen problemer. Har bare holdt på med dette "seriøst" i 1 år, men under behandlingen så var det igjen heller ikke no problem å korrigere med ullpad på DA maskin og jeg syntes cuttingen var helt rå Skal ikke se bort ifra at der kan være noe mikroskopisk der, men klarte ikke se noe med mitt blotte øye, ledlys/lommelykt og heller ikke i sollys. Vurderte og kjøre S17+ og orange pad men har erfart at den kan fylle igjen istede for å korrigere.. Hadde i tillegg ganske mye kjøretid på S03+ så var minimalt med holo på denne kontra en helsort Audi A4 jeg korrigerte tidligere, som ikke så ut etter S03+ og ullpad. Syntes CFP gjorde jobben sin jeg Eneste var litt skjolding fra dårlig buffing av voks da jeg kjørte den ut i sollys, men det var bare å gnikke bort Hehe.. Gikk nok rett på S03+ Gold ja, var ikke så mye i tvil der.. Padvalget var pga lakken så helt jævlig ut og visste fra før at denne hadde god cut Brukte du noen form for IPA, for å sjekke om det var holo fritt etter poleringen? Jeg hadde nok gått for microfiber cutting pad på flex`n om det er den du bruker mest, neste gang. og se hva du syns. jeg har selv brukt det på mine da maskiner, inkludert rupes 15. og syns det cutter bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trondw 59 Skrevet 25 September, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25 September, 2013 Brukte du noen form for IPA, for å sjekke om det var holo fritt etter poleringen? Jeg hadde nok gått for microfiber cutting pad på flex`n om det er den du bruker mest, neste gang. og se hva du syns. jeg har selv brukt det på mine da maskiner, inkludert rupes 15. og syns det cutter bra. Nei gjorde ikke det. Er nylig gjort kjent med IPA noe jeg har begynt med, men er litt usikker på hvordan det utføres Bruker for det meste lilla pute med S03 Gold, men som sagt siden jeg visste lakken var ille og vet ullpad cutter bra så gikk jeg for denne. Har hatt inne denne bilen i ettertid ett par ganger for vask, og ser ennå like bra ut Har også nylig bestilt opp 2stk Bigfoot (1 av hver) og Rupes/Menzerna produkter som jeg gleder meg til å prøve Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
challenger 219 Skrevet 25 September, 2013 Rapporter Share Skrevet 25 September, 2013 Denne såg godt brukt ut, km-stand og alder tatt i betraktning. Eller forsømt... Dette er tøffe biler synes jeg og du brakte glansen elegant tilbake over den. Takk for posten! Siter Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Mikalsen 3 072 Skrevet 25 September, 2013 Rapporter Share Skrevet 25 September, 2013 Flott jobb på en kul Peugeot, uten tvil Veldig lav km men selv mye å rydde opp i på lakken + diverse, godt jobbet! Siter Mine jobber: Show and Shines Garasjen min: Mikalsens garasje 7x7 Showcase: Mikalsens Audi A3 Coupè - 1.8 TFSI - 2009 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norfoc76 91 Skrevet 26 September, 2013 Rapporter Share Skrevet 26 September, 2013 Flott jobb og fin S&S skjønner godt du har mye pågang med det resultatet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasLie 1 034 Skrevet 26 September, 2013 Rapporter Share Skrevet 26 September, 2013 Ser bra ut så cred for det, men skeptisk til at den er holofri etter s03 Det tar litt trening for å spotte alt man gjør i starten så etter som enda mer erfaring kommer så vil du se mer. Prøv neste gang å ta bilde av lakken med blits. Fokuser på lakken med en finger og skyt, så vil du se det i kraftigere lys enn hva led lommelykta klarer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trondw 59 Skrevet 26 September, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26 September, 2013 Ser bra ut så cred for det, men skeptisk til at den er holofri etter s03 Det tar litt trening for å spotte alt man gjør i starten så etter som enda mer erfaring kommer så vil du se mer. Prøv neste gang å ta bilde av lakken med blits. Fokuser på lakken med en finger og skyt, så vil du se det i kraftigere lys enn hva led lommelykta klarer. Takk skal prøve det! Ikke i tvil om man har mye å lære ennå, det eneste jeg er sikker på er at det som skal ut verkstedporten her skal se bra ut uansett hvordan lys det måtte være på paneler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkild 141 Skrevet 27 September, 2013 Rapporter Share Skrevet 27 September, 2013 Kul bil, resultatet ble blamkt og flott. Jeg er også litt spent på om det ble helt holo fritt etter ull/S3. Cred fra meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 27 September, 2013 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 27 September, 2013 Jeg har også rotet meg bort i ull på Flex DA, og på hard lakk er det ikke noe problem. Jeg fikk hvertfall ingen holos. FIkk ikke fjernet så mye heller, egentlig... På myk lakk, derimot... sløring, holos, mikroriper og alt som skaper frustrasjon kom på en gang. Merkelig nok fikk jeg ikke fjernet noe særlig mer enn på hard lakk, og det leder meg til konklusjonen om at ullfibrene ikke får gjort det de skal på DA-maskin, selv med tvungen rotasjon. Med roterende kutter det som en kniv (med dertil tilhørende ugang), så jeg holder ullpads på roterende og skumpads på DA (og roterende). Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ferrek 0 Skrevet 28 September, 2013 Rapporter Share Skrevet 28 September, 2013 Fin shining! Utrolig hvor stygg den var blitt på kun 23000 km. Forlvrig har ikke denne 200 hk, men 156 hk diesel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.