Gå til innhold

Vaske tak


Emil

Recommended Posts

en kamerat skal vaske taket, jeg har ikke fått green clean min enda, da lurer jeg på om det er noen "tjuvtriks" for å ta den verste møkka åsså gå over med green clean når jeg får den..

Vanlig coupe tak (lyst)

Endret av Emil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinn ned på nærmeste Statoil... Dem har Autoglym Interior Shampoo. Den er veldig bra på nettopp lyse taktrekk. Spray lett på.. la virke litt (30 sekunder). Massere lett området med en helt ren og så vidt fuktig svamp. Tørk av til slutt med en ikke-loende klut (microfiber gjerne). Gjenta gang nr 2 hvis det fortsatt er litt igjen. Et par slike strøk så blir taktrekket som nytt.

Endret av skoTner

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kork 7% eddik i lunkent vann, og vaske med tykk Microfiber (ikke fluffy) funker bra, og fjerner eventuell lukt med det samme.

Men det beste hvis det er veldig skittent er egnede kjemikalier... GreenClean, Meg's Carpet&Int osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Oki vet dette høres rart ut, men i lastebilen bruker eg JIF (sånn blå spray flaske) Til alt, den brukte eg faktisk på tirsdag for å fjerne noen flekker eg hadde fått i taket, ble mye bedre, men ikje bra nok ;)

Så må nok gå over å rense hele driten innvendig ;)

men går ann å bruke frem til du får midlene dine då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki vet dette høres rart ut, men i lastebilen bruker eg JIF (sånn blå spray flaske) Til alt, den brukte eg faktisk på tirsdag for å fjerne noen flekker eg hadde fått i taket, ble mye bedre, men ikje bra nok ;)

Så må nok gå over å rense hele driten innvendig ;)

men går ann å bruke frem til du får midlene dine då?

JIF skal ikke brukes i bil da. Kjemikaler i husholdningsrengjøring gjør stoffet i bilen sprøtt og falmete med tiden. Du vil få slitasjespor når du bruker slike midler. Interiørrenser beregnet på bil er laget for å samtidig opprettholde kvaliteten og fukten i stoffen slik at det ikke ødelegges. Jeg ville heller ventet på Chemical Guys Green Clean eller Autoglym Interior Shampoo.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIF skal ikke brukes i bil da. Kjemikaler i husholdningsrengjøring gjør stoffet i bilen sprøtt og falmete med tiden. Du vil få slitasjespor når du bruker slike midler. Interiørrenser beregnet på bil er laget for å samtidig opprettholde kvaliteten og fukten i stoffen slik at det ikke ødelegges. Jeg ville heller ventet på Chemical Guys Green Clean eller Autoglym Interior Shampoo.

X2 opphøyd i n'te!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

X3.....

Fy mannen

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager... Ligger meg helt flaaaaat! :unsure::(

Pass på så du ikke blir overkjørt... Vanskelig å se deg når du ligger nede ;)

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...