Gå til innhold

Rupes lhr 15es padd/polish kombo


hfinseth

Recommended Posts

Driver å tar en salgs shine på en 2004 Volvo V70 svart metallic, lakken bærer breg på at den har blitt vasket med samme svamp og kjørt gjennom maskin gjentatte ganger (dere sjønner tegninga, swirls og rds allmass)

Det jeg lurer på er at jeg jobber med Rupes Lhr 15es og endte opp med blå/blå rupes for at det skulle bite på (Virker som knallhard lakk), kjører 2 runder med 4-5 pass, men synes ikke at dette gir tilstrekkelig cut, fjerner swirls men biter ikke skikkelig på RDS. Å denne komboen støver noe helt jæ.... :o

Ser at det kommer gode tilbakemeldinger på Menzerna FG400 med orange/gul uber pads fra flere av dere. Noen som har erfaring om hvordan cut`et er på denne kontra blå/blå rupes?

Og hva med eventuelt ullpads?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Hadde stort hell på bmwn min med fg500 og Orange uber. Neste gang blir det nok gul og 400 på det lille som ble igjen av rds

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Ser at jeg må prøve fg400!

Sendte en mail til "bilnerden" i samme slengen også, og han anbefalte Flexipads cuttingpad sammen med fg400 og hadde fått gode tilbakemeldinger på denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fg400 har eg kjørt både på blå og grønn rupes + en del andre puter som gul uber/grøn3M

Her er blå rupes som har fått litt hard kjøring, så prøvde å bytte ofte, liten vask så såg den mye bedre ut etter på hehe

DSC_0256.jpg

Står jo en del på denne tråden også:

http://www.detailersclub.no/forum/topic/17485-rupes-1521-komboer-del-din-erfaring/?p=346301

Endret av Audi S8

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha tatt en 2011 sort met Volvo, så kan jeg bruke den som sammenligning i denne sammenheng.

For det første synes jeg ikke fg400 støver særlig mindre enn zephir, zephir synes jeg ikke støver nevneverdig annet enn på blå Rupes pute, men det gjør da også fg400.

På andre puter, bl.a grønn Rupes, gul Uber, lilla scholl etc er det ikke så stor forskjell.

S3g derimot synes jeg faktisk støver noe mer.

Jeg hadde ingen problem med å korrigere på blå/grønn Rupes, eller blå/blå Rupes på denne Volvoen. (Det var dog en v50, om det kan bety annen lakk)

Fg400 er uansett rimelig i pris, og et meget godt produkt - har ingen betenkeligheter med å anbefale den.

Fg400 har eg kjørt både på blå og grønn rupes + en del andre puter som gul uber/grøn3M

Her er blå rupes som har fått litt hard kjøring, så prøvde å bytte ofte, liten vask så såg den mye bedre ut etter på hehe

DSC_0256.jpg

Står jo en del på denne tråden også:

http://www.detailersclub.no/forum/topic/17485-rupes-1521-komboer-del-din-erfaring/?p=346301

Hvor mye har du brukt den blå Rupes pad'en der? Den så jo voldtatt ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fg400 har eg kjørt både på blå og grønn rupes + en del andre puter som gul uber/grøn3M

Her er blå rupes som har fått litt hard kjøring, så prøvde å bytte ofte, liten vask så såg den mye bedre ut etter på hehe

Etter å ha tatt en 2011 sort met Volvo, så kan jeg bruke den som sammenligning i denne sammenheng.

For det første synes jeg ikke fg400 støver særlig mindre enn zephir, zephir synes jeg ikke støver nevneverdig annet enn på blå Rupes pute, men det gjør da også fg400.

På andre puter, bl.a grønn Rupes, gul Uber, lilla scholl etc er det ikke så stor forskjell.

S3g derimot synes jeg faktisk støver noe mer.

Jeg hadde ingen problem med å korrigere på blå/grønn Rupes, eller blå/blå Rupes på denne Volvoen. (Det var dog en v50, om det kan bety annen lakk)

Fg400 er uansett rimelig i pris, og et meget godt produkt - har ingen betenkeligheter med å anbefale den.

Hvor mye har du brukt den blå Rupes pad'en der? Den så jo voldtatt ut..

Takk for tips, er jo en jungel av produkter og komboer så man må vel bare prøve seg fram.

Blir nok å bestille fg400 og gul/orange uber for å prøve.

Hehe, ja den så noe missbrukt ut den pad`en dær! Fikk den normal form igjen??

Et annet spørsmål; hvor mye polish bruker dere på en bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker nesten utelukkende microfiber pads sammen med zephir til korrigering med bigfoot nå om dagen. Jeg synes det både kutter bedre og etterlater et penere resultat enn blå rupes pad. Testet S3 gold, men det syntes jeg tok heller dårlig med denne maskinen. Støvingen er ikke til å unngå desverre.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker nesten utelukkende microfiber pads sammen med zephir til korrigering med bigfoot nå om dagen. Jeg synes det både kutter bedre og etterlater et penere resultat enn blå rupes pad. Testet S3 gold, men det syntes jeg tok heller dårlig med denne maskinen. Støvingen er ikke til å unngå desverre.

Hvilken MF pad er det du foretrekker da?

Kom på at jeg har en "Flexipads microfiber cutting pad" liggende som skal få prøvd seg idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Hvilke mf pads bruker du Geir?

Jeg bruker mye grønn pute sammen med Zephir og kjører ofte enstegs med den komboen.

Har testet noe mf pads, men er ikke helt tilfreds med de enda, cut osv er bra, men ikke holdbarheten på poden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke mf pads bruker du Geir?

Jeg bruker mye grønn pute sammen med Zephir og kjører ofte enstegs med den komboen.

Har testet noe mf pads, men er ikke helt tilfreds med de enda, cut osv er bra, men ikke holdbarheten på poden.

Såpass grov kombo som en steg, må vel være på steinhard lakk? På medium/myk lakk heves glans betydelig av å kjøre over med Keramik eller diamond.. Endret av tr86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Låner denne tråden siden det er samme maskin og kombinasjon av produkter jeg lurer på.

Jeg har en Pajero hvor jeg ikke helt finner den rette kombinasjonen med produkter, lakken er tynn 85-105 my og den kombinasjonen som har fungert best så langt er grønn pute og blå polish.

Det jeg dog sliter med er at den blir forferdelig sticky og den spytter polish i alle retninger.

Har scholl S3gold, S17+ og S30 EC tilgjengelig.

Noen som har erfaring med rupes puter og scholl polish som kunne gitt noen råd her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Ripper litt i denne tråden også for å slippe spare forumet for "nok en tråd". Deler den opp med tall på spørsmålene mine

Fikk Rupes 15 i dag. Skal prøve den til helgen. - 3 år gammel Octavia, (Silver Green?) Forstått det som at de fleste fra Vag er harde i lakken?

1) Har kun de fire padsene som fulgte med. Er det for lite? Blir de slitt på mindre en en bil?

2) Planen til helgen er å kjøre en-stegs på AG HD Wax på toppen. Kan jeg da kjøre Gul/Gul for å oppnå glans? Har ingen planer om å korrigere for et perfekt resultat.

3) Hvor ofte bruker folket Hvit/Hvit? Kan man gå direkte fra Grønn til Hvit eller er hvit mer "for show only"?

4) Kan man spotkorrigere med grovere kombo enkelte steder f.eks. en ripe eller må man ta hele paneler med samme kombo og evt. flere steg?

4) Har tenkt å kjøre en DCN style vask. Bør jeg lakkrense på forhånd? Eneste cleanser jeg har er evt. AG HD Cleanser.

Endret av André_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt fersk på maskinpolering så det jeg sier må tas med en klype salt. Har holdt på med Rupes Delux kittet i 4 dager nå og gjort noen erfaringer :)

1) Det er mulig å klare seg med de 4, man da må du gå forsiktig fram og børste/vaske pads hyppig. Livet blir mye lettere med flere puter, så jeg bestilte ganske kjapt inn flere..

2) Ja det funker fjell.

3 og 4 vil jeg gjerne høre svare på selv!

4) Hva som egentlig anbefales som et min/max-imum ang rens av lakken før korrigering/polering er jeg usikker på. Jeg gikk over bilen med TW avfetter, prickbort, iron-x, håndvask og så clay før jeg begynte. Å gå rett på lakken etter en vanlig vask ville jeg ikke gjort, Clay eller kjemisk rens er nok å anbefale før korrigering/polering, men her får noen rette meg om jeg tar feil.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...