Gå til innhold

Review: Scholl Neo Polymer Protection


Knutis

Recommended Posts

Nå er det på tide at jeg kommer med en ny test, og den lykkelige vinner denne gangen er en spraysealer fra Scholl. :)

Fikk denne demonstrert når jeg var hos Scandicshine på kurs, og endte opp med å kjøpe med meg en flaske.

neo-polymer-protection.png-228x228.jpg

Jeg har tidligere vært en stor tilhenger av Carpro Reload, fordi jeg syns den er latterlig enkel i bruk, og gir en glatt og fin overflate.

Relativ holdbar er den også, om man ikke føler for å dra frem voksen oftere enn man må.

Jeg og Ronnyn kjørte en eldre Golf V opp på kurs. Der vasket vi kjapt bilen, og deretter sprayet vi Neo på våt bil, og buffet den tørr. Det gikk da naturligvis med endel mikrofiber-kluter, men det var ellers en grei jobb. Brukte Neo på alt, ruter, gummi, plast, lakk osv.

Bilen har ikke vært behandlet på mange år, og var langt fra strøken i lakken. Men blank ble den?

schollneo_zps6f0b4efe.jpg

Vannet perlet fint på både lakk og alle ruter når vi kjørte hjem igjen på søndagen, og ifølge eieren holdt det til langt utpå sommeren med lite bruk av bilen.

Jeg brukte deretter Neo på panseret på Mitsubishien når jeg kom hjem, 50/50 vs Carpro Reload. Vasket ikke bilen engang før påføring, bare sprayet lett på kluten, dro den utover panelet, snudde kluten og buffet tørt.

I dagene som fulgte spurte jeg passasjerene mine titt og ofte hvilken side av panseret de syntes så best ut. Lettest å uttale seg når det regnet selvsagt, men alle kommenterte da at siden med Scholl Neo hadde strammere og mindre dråper enn siden med Reload. Når jeg solgte bilen i august, hadde den stått ute i all slags vær i snart to måneder, og begge sider av panseret perlet flott enda. Neo har hele tiden hatt litt strammere dråper. Jeg tok noen bilder av dette underveis, men finner de dessverre ikke igjen nå.

En kompis av meg med en Citroen påførte Neo etter å ha korrigert lakken med Scholl A15. Han brukte også Neo på vinduene, innvendig og utvendig.

schollneo2_zps18b7dfea.jpg

Han var veldig godt fornøyd med brukervennlighet og resultat.

Jeg har selv begynt å bruke denne på vinduer istedet for tradisjonell ruteforsegling, fordi det er mindre jobb og jeg er godt fornøyd med resultatet.

Holdbarheten på en frontrute der viskerne brukes hver gang det regner er ca 3-4 uker (testet på bilen til min mor).

En oppfrisking tar deretter 2 minutter på frontruten, så holder det i nye uker.

Holdbarheten på sidevinduene er mye lenger, foreløpig har jeg ikke sett noe til at den har svekket seg. Bruker denne på min egen bil også nå, som går 60-70 mil i uka.

schollneo3_zps18b30aa5.jpg

Jeg syns også denne er fin til å fjerne polishrester på svart plast og gummi. Spray litt på en mikrofiber og gni bort restene. Gummi/plast blir pen og matt svart etterpå. Jeg har også brukt den på gummimatter en gang, men anbefaler ikke det pga den lukter endel også etter påføring.

Produktet kan kjøpes her:

http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&filter_name=neo&product_id=678

Og jeg kan med god samvittighet si at dette produktet har fått Knutis' stamp of approval. :)

  • DCN Poeng 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har lagt til Scholl Concepts Neo 500ml i din handlevogn!

Javisst. Da var det også gjordt. Takk for en bra presentasjon av det nye produktet, Knutis!

MVH
Roy Inge Helland
SERTIFISERT SCHOLL CONCEPTS BILPLEIER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Flott test Knutis. Mangler bare noen 50/50 beading bilder her nå. ;)

Av det jeg har testet av lignende produkter så er det Dodo juice Acrylic spritz som er favoritten her. Red mist tropical er også et godt produkt.

Har kjøpt en liten flaste med GTechniq C2v3 Liquid Crystal, men denne har jeg ikke fått testet enda.

Kanskje jeg må ha en flaske med Neo en gang i tiden også? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Magne/Otta Detailing

Jg har brukt denne på en del biler rett etter vask, før tørking, og det fungerer også godt.

Men må tørke i 2-steg, først en grovtørking og så "buffe" så det blir helt bra. Spesielt frontruten trenger oppmerksomhet, ellers vil det bli en slags hinne som gjør at viskerene lager "striper" og det blir ekkelt å se ut.. så den må buffes helt tørr.

Men kundene, og meg selv, er fornøyd med denne, veldig god beading til sprayvoks/forsegling å være :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess jeg tror dette er en "instabuy" B)

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, helt flytende. Ingen hazing. Spray på mf-klut, påfør med kluten, snu kluten og buff tørt.

Hva med skjolder? enkelt å unngå ved normal buffing? Har svart lakk som mer eller mindre suger til seg skjolder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...