Gå til innhold

Hvit eller svart bil?


Core2Duo

Recommended Posts

bilmagikeren

X2 på¨brun bil, selv om det ikke var det du spurte om:)

Det er brun slik som over som er en av fargene som kommer til å bli populær iløpet av littegrann.. Om jeg skulle kjøpt ny bil, og tenkte litt på farge i forhold til videresalg. Tror jeg nok denne fargen er meget lettsolgt etterhvert:)

Hvit ville jeg valgt mellom det og sort. Det er mest pga sort og defekter, begge "fargene" er fine om de er vedlikeholdt:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser litt på denne jeg og. Hadde store forhåpninger etter å ha sett promobilder. Men ble litt skuffet etter å ha sett den live. I fargen svart forsvinner alt av det som er igjen av linjer på bilen og den blir direkte kjedelig spør du meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Så litt på finn og prøvde å sammenligne forskjellige farger. Endret litt mening om brun, den fargen var egentlig ganske fin den også.. Race blue klarer jeg enda ikke "forelske" meg helt i.. Om det skal være noe farger på bilen, vil jeg gjerne ha noen litt mørkere farger. Rød syns jeg ser litt orange ut på veldig mange bilder, så den blir vel også litt utelukket da.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43057676 - Hvit

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43056598 - Svart

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42975751 - Brun

Ser litt på denne jeg og. Hadde store forhåpninger etter å ha sett promobilder. Men ble litt skuffet etter å ha sett den live. I fargen svart forsvinner alt av det som er igjen av linjer på bilen og den blir direkte kjedelig spør du meg....

Nå prøver jeg finner bilder tatt av andre enn Skoda, disse promobildene fra Skoda selv er aldri likt virkeligheten..

Dette gjelder vel i-og-for-seg promobilder for alle bilmerker, ikke bare Skoda :P

Endret av Core2Duo

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Ser litt på denne jeg og. Hadde store forhåpninger etter å ha sett promobilder. Men ble litt skuffet etter å ha sett den live. I fargen svart forsvinner alt av det som er igjen av linjer på bilen og den blir direkte kjedelig spør du meg....

Når jeg ser på linken til den svarte over her, så må jeg si meg enig med deg ang. det du sier med detaljer på den svarte. Litt mere chrome slik som det er rundt grillen (tynn innramming) på diverse sorte detaljer hadde gjort seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit er jo ganske fin farge på forskjellige biler, men så tenker jeg også mye på detailing-siden av det og ha hvit bil. Man ser jo for eksempel nesten ikke forkjellen etter man har tatt og polert bilen etter en stund. Hvordan vises beading og sheeting på en hvit bil? Er dette godt synlig?

Her har du et eksempel,

Det er dog 2 måneder siden jeg la på MG#26.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johnsen`s  Autospa

Svart bil er veldig pent. Ingen farger er blankere enn en velholdt svart bil (uten metallic). Hvit er litt tristere i mine øyne, men kan samtidig også være fint. Hvit er skjeldent noe serlig blikkfang annet enn at det er en ren hvit bil når du holder den vedlike. Den ene fargen her er selvsagt lettere å holde fin enn den andre da alt synes på svart bil, og på hvit er det litt vanskeligere å få øye på riper ol.

Personlig ville jeg ikke valgt noen av de pga. "alle" har svart eller hvit bil om dagen.

Det finnes mange fine farger å velge i hvis man bare ser seg litt rundt og glemmer svart/hvit litt. :)

Heihei Øyvind pass deg nå hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Husk at hvit er den billigste fargen som også er "standard". Det er ikke uten grunn at hvite biler ruster som rakkern i forhold til tilsvarende som har en annen farge.

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...