Gå til innhold

Nylakkert bil mistet glans etter 3m UFSE


e30 tic

Recommended Posts

Fikk i oppdrag å shine en gammel 3 serie som ble nylakkert for noen måneder siden men den ble tatt direkte i bruk uten noen for for beskyttelse og med div banekjøring så var lakken ikke direkte ren for å si det slik.

Etter vask, clay og alt som hører med tenkte jeg det var greitt å kjøre Blå 3m på blå pute., men jeg er overbevist om at den mistet glans av denne.

Jeg kjører med roterende flex

1 sprer på turtall 1

2 medium press på trinn 2-3

3 null press på 2000rpm

bruker kontrolspray etter på.

Jeg prøvde det samme med Scholl s40 og sort pute men syns fortsatt jeg fikk et dårligere resultat mtp glans.

Er det noe som jeg gjør opplagt feil? Jeg vil påstå lakken er typisk BMW hard. Kjørte s3 gold på ull for å fjerne en del grove riper bla

Et bilde av panser før voksing.. mørk blå bil

post-1006-0-94115100-1378448989_thumb.jp

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart Scholl-pads og S40/S30 er ikke alltid å anbefale. Prøv med orange pads.

Scoll fraråder bruk av Sort pad og S30/40 fordi de ikke fungerer sammen. Har du DA? Roterende og finpolish er vel også ikke alltid like lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar

nei har sett ulike kommentarer på scholl ang det, men nå sleit ikke jeg med hologrammer eller noe.

Har ikke DA, har til nå ikke savnet det heller (det kommer nok jo flere sorte biler man tar)

Er jo første gang jeg tar en ny lakket bil. Som regel har man allerede løftet utseende mange hakk før man begynner med noe så fint som Blå 3m så derfor har jeg nok aldri hatt dette "problemet" før

Skal sies at jeg også testet 3m Lyseblå på blå pad men samme resultat.

Jeg våtslipte også et område som hadde fått noe lim på av noe slag og hadde ingen problemer med å få det opp igjenn til samme glans men jeg følte liksom jeg aldri klarte å få "nylakk glansen"

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3m blå+blå og S40+sort vil ikke klare å rydde opp i kjørespor etter ull, så sant lakken ikke er steinhard og ull ikke lagde kjørespor i det hele tatt noe som er sjeldent.

Dette kan jo være årsaken, men uansett hadde jeg kjørt S30 + orange scholl til finishing. Langt bedre produkt og pad i mine øyne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Går bra den komboen du allerede har brukt ;) men prøv å kjør på 1700rpm med litt press og, såå lette press og ned på trinn 2-3 ;) om ikke blå 3m er veldig grov da.

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3m blå+blå og S40+sort vil ikke klare å rydde opp i kjørespor etter ull, så sant lakken ikke er steinhard og ull ikke lagde kjørespor i det hele tatt noe som er sjeldent.

Dette kan jo være årsaken, men uansett hadde jeg kjørt S30 + orange scholl til finishing. Langt bedre produkt og pad i mine øyne

Mulig eg forklarte meg feil.. eg har ingen problem med å få våtslipt område eller områder med riper opp til samme standard som resten (har hele 3m serien) problemet mitt var kun at jeg syns uansett hva jeg forsøkte på ny lakk så mistet jeg glans kontra å ikke være på med roterende i det hele.

Går bra den komboen du allerede har brukt ;) men prøv å kjør på 1700rpm med litt press og, såå lette press og ned på trinn 2-3 ;)

Takker, jeg mistenker jeg avslutter med for høyt turtall da ja. Er ferdig med bilen men det var så irriterende å ikke finne ut av det så jeg måtte få ut et innlegg her :)

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skulle rydde opp etter ull og S03, med S40 eller blå 3m + wipedown, er å be om bråk hvis lakken er hard. Da tviler jeg ikke et sekund på at du opplever lakken som mindre glansfull enn før du startet. Jeg ville ihvertfall prøvd med et mellomsteg for å se om det hjelper, er man i tillegg litt uerfaren (dårlig teknikk) når man kjører ull på roterende, kan det være ganske "omfattende" å skulle rydde opp etterpå. Bare min lille teori ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skulle rydde opp etter ull og S03, med S40 eller blå 3m + wipedown, er å be om bråk hvis lakken er hard. Da tviler jeg ikke et sekund på at du opplever lakken som mindre glansfull enn før du startet. Jeg ville ihvertfall prøvd med et mellomsteg for å se om det hjelper, er man i tillegg litt uerfaren (dårlig teknikk) når man kjører ull på roterende, kan det være ganske "omfattende" å skulle rydde opp etterpå. Bare min lille teori ;)

Tror du misforstår litt.. les første innlegget en gang til. Problemet er når jeg går på nylakket bil med kun UFSE og ingenting annet

Der hvor det er korrigert går jeg selvsagt stegene med grønn gul evt lyseblå og blå. Det er ikke det som er problemet :)

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du kjører på med for høy hastighet. Blå 3m på blå 3m pute har aldri vært noe problem for meg. Du sier den er nylakkert, hvor nylig? Prøv med menzerna FF på blå 3m pute?

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du kjører på med for høy hastighet. Blå 3m på blå 3m pute har aldri vært noe problem for meg. Du sier den er nylakkert, hvor nylig? Prøv med menzerna FF på blå 3m pute?

Generelt har 3M aldri gitt meg noe prob.. Men som regel tar man slitne biler og da blir det jo bedre for hvert steg.. her var bilen meget blank og fin i lakken så tanken var å kjøre lett over med blå bare for å rengjøre.

Har kun 3M og Scholl..

Men jeg holder en knapp på høy hastighet. Lakkert for 7- 8 mnd siden ca

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

fraråder bruk av Sort pad og S30/40 fordi de ikke fungerer sammen.

Fraråder du sort Scholl pad til S30/S40 på hard lakk?

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på med en ny bmwnå om dagen. Sort metallic.

Syns faktisk oransj scholl og s17+ ermvanskelig å kjøre/kontrollere på annet en tak,panser og luke. Jeg maskerte opp og forsøkte ulike ting men endte opp med gul 3m på gul pad. Den tok like mye riper og fjernet alt av gamle kjørespor etter forrige "bilpleie firma"

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Jeg har prøvd det, og ja, det frarådes. Det blir bare holos og fjas. Bruk oransje Scholl med S30/S40.

Så ingen hologrammer jeg da jeg prøvde.Er jo den mest kjente 1 stegs komboen på hard lakk :)

http://www.detailersclub.no/forum/topic/14038-s-s65-proever-en-kjapp-en-stegs-paa-sliten-polo/

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...