Gå til innhold

spylevæske VS voks


slemreke

Recommended Posts

Mulig det er rart spørsmål og at jeg ikke har peiling, men spør av samme grunn:

Dreper spylevæske voksen man har lagt på bilen før vintern? -Om sommeren også for den saks skyld.. Tenker bare på det nå som det virkelig er høysesong for opplegget.

[color=#FF0000][url="http://www.redrabbits.com"]www.redrabbits.com[/url][/color]
--------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt mye på det samme pga alkohol som man bruker i wipe og som er i spylervæska, men jeg har ikke merket noe til det (har fulgt med på det..)

Boraen bruker ikke lyktespylerene når jeg ikke har skrudd over lysbryteren til den posisjonen hvor jeg kan bruke fulle lys da, så kommer omtrent ikke no på panseret da.. Og dysene til vinduene gjør så omtrent ikke noe kommer på taket, så vet ikke om bilen min har vært det beste testobjektet..

Men som sagt, det har ikke tatt min LSP :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Det vil selvfølgelig slite på voksen om det blir liggende å tære, men med jevnlig renhold/vask så bør det ikke være noe stort problem for en voks av bra kvalitet :)

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk en ordentlig spylerveske da, så unngår du "slitasjen" som de tradisjonelle lager:

tnw0h0xy-Screenwash.JPG

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

bare 40 poster skoTner og allerede nå koster du oss penger.... well done lad, well done...

ny rekord dette ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare 40 poster skoTner og allerede nå koster du oss penger.... well done lad, well done...

ny rekord dette ;)

he he... godt å høre. Trodde du var vant med at pengene rant ut av lommeboken med denne lidenskapen?

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

jo da, men blir fort mer med tips da, men det er bare bra det.... :)

kjenner du til noen sider de selger deg?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo da, men blir fort mer med tips da, men det er bare bra det.... :)

kjenner du til noen sider de selger deg?

Vet ikke om noen sider som selger meg nei. Håper ingen gjør det. Men Krefting kan vel i alle fall levere denne via sine forhandlere (Mekonomen og Møller Bil f.eks).

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

He he....

skulle bare sjekk om du var billig skjønner du....

Få sjekke om noen har den...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lurt på dette spørsmålet. Har registrert at veldig mange biler har noe som ligner på etsemerker på lakken rett ved vindusspylerdysene. Disse merkene kan være relativt vanskelige å få bort.

Ut fra dette, samt viten om at annen alkohol som kjent renser bort oljer o.l., gjorde at jeg kjapt konkluderte med at spylervæske er noe dritt for voksen. Kanskje man må begynne å tenke på å legge et ekstra lag eller to med sealer rundt dysene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller beste trikset er vel rett og slett bare å la være og bruke spylerne ;)

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De forran blir brukt...nesten nødt til det..Pleier alltid å spyle ruta før jeg setter fra meg bilen ute nå på vinteren, tilfelle det må skrapes is..minsker hvertfall ripefaren da..

Men bakrute pussern har aldri vært rørt...og sånn skal det forbli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller beste trikset er vel rett og slett bare å la være og bruke spylerne ;)

Ihvertfall for oss som bor i nærheten av storbyer(les: saltslaps) blir det som å si la være å bruke bilen :P

Syntes jeg fyller spylevæske på bilene hele tiden.. Men sånn jeg ser det er det bedre å bruke for mye spylevæske enn for lite. Misker ripefaren litt..

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØrjanA
Det aller beste trikset er vel rett og slett bare å la være og bruke spylerne ;)

Heldigvis går lyktespyleren på egen sikring så den er nappet ut. Spyleren til frontruten ligger under panseret så blir ikke så mye søl på lakken :D

http://www.facebook....dreassenAutospa              http://www.facebook.com/bilpleiebutikkendrobak


Sertifisert Scandic Shine Detailer   Cosmic Detailing Center  Sertifisert    Scholl Concepts bilpleiesenter    

Sertifisert Polishangel Detailer   Nanolex Certified Detailer   DCN Approved Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

veldig bra saker det, kjøpte 4 el 5 flasker sist, er redd for å gå tom for den... to "mål" i spylertanken sammen med spylerveske (elelr vann om du vil) så blir det så rent så...

Anbefales

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...