Gå til innhold

Banekjøring?


H_c

Recommended Posts

Kjører så mye eg får mulighet til på bane, men det har begrenset seg til Eikås til no... Sku egentli til Sigdal på Isbane kjøring me BMWCCH men redd eg ikje rekker det, har en del å gjøre me bilen, og akkuratt no e eg på Svalbard på ferie sååå....

Men banekjøring anbefalerer eg alle! Uansett bil, har kjørt mye me en Chrysler grand voyager td på bane så man tager va man haver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo
Kjører så mye eg får mulighet til på bane, men det har begrenset seg til Eikås til no... Sku egentli til Sigdal på Isbane kjøring me BMWCCH men redd eg ikje rekker det, har en del å gjøre me bilen, og akkuratt no e eg på Svalbard på ferie sååå....

Men banekjøring anbefalerer eg alle! Uansett bil, har kjørt mye me en Chrysler grand voyager td på bane så man tager va man haver :)

Eikås ja. Kjørt der et par ganger etterhvert. Stiller du kun med BMWCCH, eller stiller du på andre klubber sine banekjøringer og?

Kommer sent til å glemme den gangen eg stilte på Volvotreff på Eikås mer R5en :P Fikk faktisk lov å kjøre... Etter å ha diskutert litt frem og tilbake B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørt me Bergen-gatebilklubb mange ganger og ;) så me essokickers..

Va vell me Bergen-gatebilklubb eg kjørte me chrysleren:P

kan ikje minnres å sett deg der ute :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

R5 er liten vet du, det og kjapp er ikke lett å få øye på, en Voyager TD med andre ord flytter seg slik at den blir sett tipper jeg, men sier som deg jeg, sikkert morro uansett hva en drar utpå der... får teste Kangoon der ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

I og med at R5en har vært litt humørsyk siste året har den blitt brukt fint lite på bane i det siste. Eg har vært tilstede på de fleste banekjøringene BGK arrangerte i fjor ihvertfall. Hvis du har sett Rescue bilen til thomas der, er det ihvertfall 90% sjanse for at eg og har vært tilstede på de banekjøringene. I fjord ribbet meg og han en rød nissan sunny fullstendig og kjørte den både på og av banen så godt vi kunne, hehe... Var ihvertfall knallartig.

Så du har altså ikke sett denne der?

2007_0907rudskogen0008.jpg

Endret av Lexgtturbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo
R5 er liten vet du, det og kjapp er ikke lett å få øye på, en Voyager TD med andre ord flytter seg slik at den blir sett tipper jeg, men sier som deg jeg, sikkert morro uansett hva en drar utpå der... får teste Kangoon der ;)

Hmm du har kanskje et poeng der... hehe

Nei ta med begge, både Evo og Kangoo og når du begynner å bli tøff med kangooen er du klar for Evoen :) Som i radioreklamen "Jeg kan også med Kangoo!" eller var det kandoo, husker aldri den der :P neida skal ikke være frekk :P

Endret av Lexgtturbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett R5'en mange ganger men ikje på eikås.. ja sett Tahoen mange ganger.. Har en hemmelig forelskelse til den bilen :P

Voyageren e vell nesten 2 år siden den fikk kjørt seg på eikås.. Den e 320i'en som har fått smake pisken no i det siste :)

joda husker sunnyen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der får du ikje me led-lysene i stigtrinnet og gulblinken, når den står på... :D Det som er rått!! (kanskje ikje så rart eg liker det så gått, kjører tross alt semi til vanli) E jo noe me disse gule lysene :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
hmsilset

Drar frem en gammel tråd :) Har kjørt på bane bare 3 dager jeg, men da hele dager.Er jo morro, og viktig for å lære hvordan bilen reagerer og hva den er god for.Liker best å kjøre i regn med gateslicks i 90-170 :) Har kun kjørt på acr jeg da, og holder meg der til det kommer noen bedre baner i Norge. Veldig rask og bred bane med herlig asfalt som gir helt vannvittig feste selv med billigdekk på tørr bane.Men jeg har slutta å ta rundetid, for det er for viderekomne ;) Tror det beste er å bare ha det morro og ikke tenke tider.Fant ut at jeg aldri skal ned i 2 gir på acr.Da blir det å ligge på fullt turtall i minst 3 svinger, og det er ikke bra.Får bra nok bunndrag ut alikevel.

juli 09

DSC_0392.jpg

DSC_0253-1.jpg

om vinteren er det å sitte å kose seg md opptak fra noen av rundene, eller klipp av andre biler på treffet ;)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Var på Vålerbanen å kjørte på høsten i fjor med Club-Honda, knallmoro!

Dere har jammen en aktiv klubb! De har jo treff på acr i juli også :) Hilste på noen av honda gjengen og minst 3 av devar med på 2 dagen av racingtreffet.Jeg har forresten gamlebilen til adhd på forumet.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lappen enda, men blir en tur på "ringen" til sommern:D Hvis jeg kommer meg på ferja med bilen.. Med tanke på høyden:L

For høy for ferja???? :eek: Senke den da kanskje. :rofl1:

Endret av TotenJeep
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banekjøringa ja.. Artig var det gitt :D Ble 50 runder på våler i fjor høst i løpet av en 7 timers dag. Blir vel mere i år. Problemet er at om man ikke var på moddekjøret før, kommer man i alle fall til det stadiet etter og ha kjørt på bane.. Mye vil ha mere som det så fint heter <_<

http://i100.photobucket.com/albums/m7/dodden/_DSC0098-1.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v215/sklev/ch%20260909/27Large.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av egne biler har jeg prøvd en Celica og Leon 20VT på Rudskogen.

Har også kjørt noen ganger med racing rigga Volvo S40 på Rudskogen (gjennom Motor Events).

Høydepunktet er helt klart sommeren 2006 når vi leide Porsche 911 og kjørte på Nurburgring i kombinasjon med litt fotball VM :fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Har blitt en del runder på bane både som sjåfør og som passasjer. Opel klubben arrangerer mange bane treff i løpet av året så har både kjørt på Dagali og Tøråssjøen på isbane, Vålerbanen, Rudskogen og Frøya. Kjøre på bane er kjempe gøy og det er morro selv om man har en bil som ikke går så innmari fælt. Mine banebiler har vært Kadett GSi, Omega 2,6i (vinterbanebil) og Astra'en jeg har nå. Har aldri ødelagt bilene så veldig på bane, bare ett stooort hull i blokka på Omegaen og en kalipper som tok fyr på Kadetten :D Har også kjørt Subaru WRX Sti, Ford Focus RS og Evo 4 rallybil på grus og asfaltbane i England. Blir nok tur til ringen til sommeren. Har sitti på i Dodge Viper, Audi RS6, Ascona rallybil, Monza driftebil og litt annet.

Litt bilder av Astraen på Føya:

20090823-IMG_7691.jpg

post-763-1267002429,08_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ca 1000 runder på ACR med motorsykkel. Fantastisk morsomt! Den store fordelen med motorsykkel slik jeg ser det er at den er tilpasset slik tøff kjøring fra fabrikk og kan brukes av de fleste som den er rett ut av eska, pluss at den ikke koster mer enn en middels dårlig bruktbil. En bil trenger omfattende modifisering for å være egnet til slik kjøring, eller så har man sprengt lommebok og råd til de mest ekstreme sportsbilene. En lett fører som ikke trenger omfattende bearbeiding av dempere og som virkelig kan kjøre kommer ned innenfor 2-3 sekund banerekorder bare ved å sette på slicks. Fatter ikke at folk gidder å tyne runde på runde i en vanlig standardbil. Det gir meg absolutt ingenting. Det ekstreme fokuset på sladding og spøling nå for tiden forstår jeg mindre enn minst av. Det er rundetider som teller! B)

Jeg har en pers på svært lave 1.40-runder på slicks, ca 1.43 på gatedekk. Med et støtdemperoppsett tilpasset min vektklasse skulle jeg klart å pushe godt under 1.40 med den sykkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Det er synes jeg er helt feil omrognan. Ja, så klart en sykkel koster mindre og du får en syk fartsopplevelse i forhold til å gå kjøpe en sportsbil, men hva skjer hvis du får vobbel i 200km/t på langstrekket på en sykkel og er ganske fersk som sjåfør? Eller pusher litt hard i en sving? Sitter jeg i en bil sitter jeg i hvertall ganske trygt. Det skal ikke mye til for å ha det litt gøy med en billig bil. Første bilen jeg kjørte rundt bane var en 1,8i Kadett GSi, den fikk gode dekk, stivere fjærer, grenrør, større eksos, større bremser og litt mer luft. Den hang godt på raskere biler i svingene, men måtte så klart se seg slått på langstrekket. Dette er en bil du kan hive sammen for 10 000kr idag. Putter du 50 000 på bordet kan du fint få tak i en Calibra eller Kadett med 250 + hk i motoren, og det flytter seg bra. Ett par kr til og du kan få deg en banerigget bil fra Japan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes selvsagt jeg har HELT rett! :lol:

1. Wobling et ukjent begrep på moderne motorsykler.

2. Wobling skjer ikke på langstrekker. Det oppstår som regel kun dersom du får styreslag under kraftig nedlegg og kjører med svært bratt gaffelvinkel ELLER kjører svært langt på bakhjulet slik at forhjulet stopper og "stusser" når det endelig når asfalt igjen. De fleste sykler har i dag en styredemper som tar opp dette og relativt slakk vinkel. Problem eliminert.

3. Det er jo nettopp spenningsmomentet med å kjøre fort i svinger som gjør at man får kicket! Med moderne dekk får man som regel et godt forvarsel lenge før slippgrensen overskrides.

4. Jeg vil ikke betegne det som farlig å kjøre mc på bane med avkjøringssoner. Selv i roadracing er det svært få alvorlige skader. Med skikkelig kjøreutstyr er mye eliminert.

5. Med en slapp 600cc kjører man raskere på oppvarmingsrunden med depotstart enn hva en GSi er i stand til på løpende runde.

6. 250+ hk er ikke i nærheten av hva selv en utrangert sent 80-talls mc er kapabel til å kjøre. Forøvrig er jeg av den klare oppfatning av over 200 hk på en feilhjulstrekker er totalt bortkastet på bane.

7. En fullblods konkurransedyktig banesykkel av nyere årsmodell er fremdeles mye billigere enn oppkjørt, utrangert og røvtrimmet skrot fra Japan.

Til slutt

8. Driftsbudsjettet på mc er brøkdeler av bil, dersom en holder seg på jula vel og merke. Skift olje til 5-600,- hver 1000 km, et sett bremseklosser til 500,- i sesongen og et sett dekk til 3000,- pr helg og 150-300 runder så er man i boks.

Endret av omrognan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, omrognan - jeg skal ihvertfall ikke sette meg på noen av syklene dine. Min innstilling på gassen er "on" eller "off". Ingen mellomting :) Blitt farlig det med den power/weight-ratioen man får på en sykkel med 100+ hk på hjulet.

Kanskje derfor jeg holder meg til min pendlerscooter på 125cc og ikke tar steget opp til tungvekter-sykler (jeg har tilgang til blodtrimma sykler som blåser fletta av det meste her i Norge, så jeg vet hvordan 0-200 på 9 sekunder føles...)

Men tilbake til topic: skulle vært artig å få dratt grevlingen en runde eller to på bane - det er snart 25 år siden jeg lekte meg på Finnskogen med en "små-tunet" Volvo 240, barket av veien i 130 (svingen aksellererte litt fort mot meg...) og knakk understellet oppå en stubbe som var 1.5m i diameter... gudskjelov så hadde de tatt mye av skogen helgen før slik at det bare var "småkvist" i veien..

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...