Gå til innhold

Min "nye" bil, 2010 VW Golf MK6


johime(joakim)

Recommended Posts

johime(joakim)
Får legge ut en liten presentasjon av siste bil kjøp og meg :)
Startet med meg :)
25år (87modell), bor rett sør for bodø.
Jobber som prosessoperatør i bygda og har stor interesse innen bilpleie og biler.
Tiligere biler: Honda Accord, Toyota corolla, Mazda RX7, VW caddy og Alfa Romeo GTV.
Bilen er en 2010 VW Golf med en liten 1.6TDI og DSG.
Fargen er Tornadorød med litt steinsprang i front og et par riper som skal utbedres etterhvert som tiden rekker til.
Med lavt budsjett og krav om litt utstyr i bilen havnet jeg på denne som var gått 125 000km når jeg hentet den.
Av utststyr er det:
Adaptive Bi xenon
Elektrisk innfeldbare speil
Tåkelys tenner ved sving
RCD 310 med DAB
Alcantara sportseter
Parkeringsensorer fremme og bak
Regnsensor
Cruisecontroll
Multifunksjonsratt
Har planer etterhvert om å få den litt nærmere landejorda, felger som fyller hjulbuene bedre (18"/19") skal også på før neste sommer.
Emblemer på bakluken skal bort og tror jeg havner på sorte VW emblemer forran og bak.
Som mange her inne har gjort så har jeg lyst på litt mere plastikk på bilen.
Et diskret leppe kit eller orginal R-line fangere er til vurdering, litt usikker siden jeg bor i nord og snøfallet kan være enormt her.
Kjedelig å brøyte bort all lakk på vinterstid :P
Første på listen er å få montert en blåtann modul i bilen slik at jeg får handsfree og muligheten til å spille musikk via BT.
Tåkelys glasset på førersiden skal og byttes siden det er sprekk i.
Litt bilder av kjøretøyet.
20130814_175318_zps514c56dc.jpg
20130818_170738_zps1263aec9.jpg
20130818_170748_zps4866aee4.jpg
20130818_170804_zps432501be.jpg
20130818_170825_zpsa24bacbd.jpg
20130818_170841_zps4b48b24c.jpg
20130818_170903_zpse78a2353.jpg
20130818_170930_zps2f87d324.jpg
20130818_170957_zpsfb381d45.jpg
Pitteliten modifikasjon idag, ikke rare greierne men måtte gjøres da bokstavene vistes alt for godt bakpå hekken.
Varmet på god avstand med varmluftpistol.
20130819_192952_zps9c307454.jpg
Plast skrape for å fjerne dekor med til å vippe av bokstavene.
20130819_193111_zps10cf9d6f.jpg
Scholl consepts S30+ for hand får å få bort fargeforskjell.
20130819_195341_zpsa1b2ba27.jpg
Ferdig :)
20130819_195432_zpsd968fe7f.jpg
På med nye oblater siden skiltene var skadet etter selger hadde tatt av di gamle.
20130819_195633_zpsdcb1305d.jpg
Endret av johime
Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)

Hehe det var da voldsomt. :D

Fin bil. Følger med her!

Haha, ja ikke noe tull her i gårn :rofl1:

Tusen takk!

En update som i mine øyne er ett must på disse bilene, er R-line baklykter! Bilen blir straks 10 hakk penere :)

Gratulerer med fin bil!

Er på planen, har smått begynt å lete etter priser på lyktene.

Plusset sammen alt jeg har lyst å bestille til den å havnet på et beløp jeg rett å slett ikke har på konto,

så her må bestillingene deles opp over lang tid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på planen, har smått begynt å lete etter priser på lyktene.

Plusset sammen alt jeg har lyst å bestille til den å havnet på et beløp jeg rett å slett ikke har på konto,

så her må bestillingene deles opp over lang tid :P

Vet ikke om mange som tar alt på en runde, er ganske normalt å fordele det :)

Lykter:

Sett 1:

http://www.ebay.com/itm/RUCKLEUCHTEN-VW-GOLF-6-R-LINE-BJ-08-LED-KLARGLAS-ROT-KLAR-HECKLEUCHTEN-/321082048370?pt=DE_Autoteile&hash=item4ac1fb3f72

Sett 2:

http://www.ebay.com/itm/Rear-lights-set-dark-red-R-Line-LED-VW-Golf-MK6-/251316620500?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a83a34cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Litt soting av rutene med tilhørende senk og felger så blir den knallfin :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)

Litt soting av rutene med tilhørende senk og felger så blir den knallfin :)

Kommer etterhvert, blir ikke helt enig med meg selv om det blir noe soting eller ikke.

Syns det er pent vis det er rundt hele bilen, men gidder ikke å ha et ekstra sett ruter liggende til EU-kontrollene :)

Skal diskutere litt mere med meg selv om det blir eller ikke :P

R20 lykter blir det etterhvert.

Helt enig med deg, bilen blir mye finere med led lyktene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice! Her skal eg følge med! Har sjølv ein VW golf 11' BMT 1.6tdi i Shadow blue(meina eg:p). Er enda i tenke fasen om eg skal selge eller beholde.

Golf VI bluemotion 11'
Honda Civic 97' VTiR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
FiveInline

Flott bil dette!
Har selv en 2.0TDI 4-motion. Kjempe fornøyd og knall fremkomlighet på vinterstid! :)

Har det skjedd noe mer her eller!?


Jeg kjøpte Golf R Led baklamper til min nå i høst..
Bestillte fra Bilkomonenter..

http://www.bilkomponenter.no/products/originale-led-r-baklykter-til-vw-golf-6-vi

Fikk dem litt billigere med rabatt ifra VACN. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil! så faktisk på denne før jeg kjøpte meg ny jeg også, men fikk en medre deal på Bmw 1 serie. Syntes også at Led baklyktene gjør en STOR oppgradering på denne bilen, egentlig samt led, frontlysene sammen med xenon. Lykke til og kommer til å følge med her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil dette!

Har selv en 2.0TDI 4-motion. Kjempe fornøyd og knall fremkomlighet på vinterstid! :)

Har det skjedd noe mer her eller!?

Jeg kjøpte Golf R Led baklamper til min nå i høst..

Bestillte fra Bilkomonenter..http://www.bilkomponenter.no/products/originale-led-r-baklykter-til-vw-golf-6-vi

Fikk dem litt billigere med rabatt ifra VACN. :)

Kor mykje rabatt får du som medlem på vacn?

På den sida har dei jo xenonlamper, sensorer, styreenhet og alt jo!:D då får eg det vel godkjent også?

Golf VI bluemotion 11'
Honda Civic 97' VTiR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FiveInline

Kor mykje rabatt får du som medlem på vacn?

På den sida har dei jo xenonlamper, sensorer, styreenhet og alt jo! :D då får eg det vel godkjent også?

Det er vel 10% rabatt via VACN.

Han har mye rart ja ;)

Det er OEM deler eller tilsvarende, så det burde ikke være noe problem å få det godkjent hvis du abouslutt vil det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)

Gratulerer med ny bil! så faktisk på denne før jeg kjøpte meg ny jeg også, men fikk en medre deal på Bmw 1 serie. Syntes også at Led baklyktene gjør en STOR oppgradering på denne bilen, egentlig samt led, frontlysene sammen med xenon. Lykke til og kommer til å følge med her :)

Takk for det!

Var vist ganske stor interesse for bilen da jeg hentet den, syns den var greit priset tatt kilometer og utstyr i betraktning :)

Baklykter er på planen men nye sommersko og senk er først på planen.

Flott bil dette!

Har selv en 2.0TDI 4-motion. Kjempe fornøyd og knall fremkomlighet på vinterstid! :)

Har det skjedd noe mer her eller!?

Jeg kjøpte Golf R Led baklamper til min nå i høst..

Bestillte fra Bilkomonenter..

http://www.bilkomponenter.no/products/originale-led-r-baklykter-til-vw-golf-6-vi

Fikk dem litt billigere med rabatt ifra VACN. :)

Takk skal du ha!

Er fornøyd med bilen men angrer litt på motorvalget :P

Skulle gjerne ha litt mere "uhmf" lengre opp på speedometeret, pendler nesten 3 mil hver vei på jobb langs en forlatt landevei så blir fort et par forbikjøringer :)

Men som pendler/bruksbil gjør den en utmerket jobb, 0.45-0.55 på mila langs disse hesteveiene er jeg meget fornøyd med!

Ganske sikker på at det er din bil jeg har sett på et par ganger inne på VACN :)

Synd di lyktene er så sabla dyre, senk/felg blir nok øverst på "to do" listen :)

Nice! Her skal eg følge med! Har sjølv ein VW golf 11' BMT 1.6tdi i Shadow blue(meina eg:p). Er enda i tenke fasen om eg skal selge eller beholde.

Tusentakk.

Flott farge du har på din da! :)

Meld deg inn i VACN vis du skal handle deler til bilen, enormt med rabattavtaler på deler i klubben der! :)

Ellers så har det ikke blitt gjort så mye med bilen i det siste, kjørt snart 12 000km siden jeg hentet bilen i august så bilen trenger viskelig en skikkelig korrigering.

Sorte emblemer er montert på bilen

"r-line" merker på sete jekkene

Xenon look pærer i tåkelys

Karbon folie i lastekanten på bagasjerommet.

PanserBH montert

Det var vell det hele :)

Skal prøve å få tatt noen neste gang det er forhold for en vask ;)

God jul foresten folkens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med flott bil :D Den ekstra spoileren bak er et must på disse bilene ;) de 18" sportspakke felgene som ble levert med disse bilen, Er de felgene jeg syntes passer best på denne bilen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)
Grattis med flott bil :D Den ekstra spoileren bak er et must på disse bilene ;) de 18" sportspakke felgene som ble levert med disse bilen, Er de felgene jeg syntes passer best på denne bilen ;)
Tusen takk:-) Kommer jeg over en brukt votex vinge blir det nok handel. Men foreløpig er den veldig nedprioritert, jeg syns et par pene felger forandrer utseende på biler så lye mye at det ligger øverst i listen :-) Klarer ikke helt å bestemme meg for størrelse på felger. Veiene rundt her jeg bor er så dårlige så er litt skeptisk til å kjøre med 19". Men får se når våren nermer seg ;-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
johime(joakim)

Gleder meg til det nermer seg sommeren slik at man får vasket bilen når man vil!

15 blå idag og ikke noe snø.

DSC_0079_zps2a6c8b62.jpg

DSC_0083_zps33e8d031.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
johime(joakim)

Siden man bort oppi kalde mørke nord så må man ha lys på bilen.

Vision X lpx910 hjalp di orginale bi-xenon lysene litt på vei :)

Beklager dårlige bilder.

20140124_230928_zps6jikfglv.jpg

20140124_230908_zpsfqoqpqni.jpg

20140124_230855_zpsyzqhwqs1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)

Slikt ble det seende ut i dagslys.

"Skiltramme feste" i 3mm syrefast som er snudd oppned og med festene innover mot grillen nede :)

Ble egentlig veldig fornøyd med monteringen.

20140125_101900_zpsvm6f7icd.jpg

20140125_101909_zpsak9t6qx3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...