Gå til innhold

Bilpleie


Odd

Recommended Posts

Har i det siste reflektert litt over galskapen jeg selv lider av. ;)

Utrolig hvor mye penger man kan legge igjen på produkter over tid, uten å selv tenke over det. Hvor mange her inne sitter med lager av produkter som de aldri kommer til å ta i bruk? Tipper nesten 50%. Har selv et lite lager av både meguiars, lahega, Chemical Guys og menzerna. Vanlige fellen er jo å surfe rundt på nettbutikker der man blir fristet til å prøve nye produkter, samt at det er utrooooooolig gøy å ha en pakke i vente :lol: ......i det man entrer postkontoret for å hente pakken er følelsen som når man var 10år gammel på juleaften :) Men denne gangen får man noe man virkelig ønsker seg.

En vanlig ting er at mange kjøper seg poleringsmaskin til x-antall kroner som de ikke velger å få noen opplæring på, men såklart; øvelse

gjør mester. Rett bruk av produkter er jo også viktig, uansett hvor mye produktet koster. Alle vil selge; alle skal være best. Er det noe som heter best? Mange av de kjente produktene er jo gode på hver sin måte. Både meguiars, menzerna, scholl og Chemical Guys med fler. Da slår jo lett kjøpegalskapen inn; MÅ ha NN-produkt fordi dette er best/nytt!

Som privatperson er det jo begrenset hva du vil få brukt av mengder når det gjelder produkter, men er enig at å kjøpe en billig maskin ikke er å anbefale i lengden. Synes også alle med over snittet av interesse her inne burde invistert i et kurs for maskin bruk. Der vil jeg anbefale for de på østlandet; Thomas Huse hos norskprol, med han kan du også lære våtsliping. Der er man ofte bare 2-3 på et dagskurs, da lærer du mer.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som du sier at dette er en syk lidenskap, og kjenner meg veldig igjen i det du sier. Er ute å reiser og ser en bilsjappe av noe slag, så er det alltid inn for å se om dem har noe bilpleie-produkter. Man får liksom aldri nok.

Det jeg trøster meg med er at denne lidenskapen går ut på å ta vare på noe annet. I motsetning til andre lidenskaper så er vår lidenskap slik at vi elsker å forbedre noe og ta vare på noe. Det burde vel rettferdiggjøre det hele.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja enig jeg også, er noe som ikke stopper dette og søken etter det ultimate produktet er stadig tilstede... men HIMMEL å morro det er å hente esker på posten også.. samt å teste noe nytt..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er og at vi kan gjøre noen slanter på hobbyen og være "selvforsynt" med penger slik at det ikke går utover noe budskjett.

Men at det er dyrt? Tror de fleste her inne vet det,ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja enig jeg også, er noe som ikke stopper dette og søken etter det ultimate produktet er stadig tilstede... men HIMMEL å morro det er å hente esker på posten også.. samt å teste noe nytt..

Jeg vet...lider av kjøpegalskap selv, elsker å hente pakker..:) Ikke bare bilpleie, men andre ting.

Pleier som regel ryke på et bilkjøp 1 gang i året også........

Er som du sier at dette er en syk lidenskap, og kjenner meg veldig igjen i det du sier. Er ute å reiser og ser en bilsjappe av noe slag, så er det alltid inn for å se om dem har noe bilpleie-produkter. Man får liksom aldri nok.

Det jeg trøster meg med er at denne lidenskapen går ut på å ta vare på noe annet. I motsetning til andre lidenskaper så er vår lidenskap slik at vi elsker å forbedre noe og ta vare på noe. Det burde vel rettferdiggjøre det hele.

En velholdt bil vil jo alltid selges lettere.....tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Merker selv at det er farlig:P Si du legger inn en bestilling på 1500 kroner så går det en uke så har du så lyst på noe nytt så du kunne lagt inn enda en bestilling på 1500:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke så mye på hva jeg har brukt. :) Synes det er en arti hobby og er fornøyd med det. :P

Men merker det fort blir brukt litt over en 1000,- hver måned. Det er jo uansett kun en "fest blanket". Så visst jeg dropper å dra på byen ei helg så blir det en bestilling av bilpleieprodukter istede. Morro med bilpleie, varer jo mye lengre enn en fest. Feks en boks supernatural koster ca 1000,- det gjør også en liten tur på byen dog Supernatural varer mye lengre. :D

Dette er hverfall min unskyldning til "galskapen"

Endret av Chrisjs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe begynte for noen år tilbake å lese om en her lengre opp i tråden som drev pleie av sin bil som anbefalte div saker og ting (Bilforumet)

hmmm de fleste som kjenner meg lurer på om jeg er gal, produkter til bil/høytrykkspylere rensemaskin poleringsmaskiner hehe synes det er gøy men har litt manko på tid.... men det er noe i det og vente på ny pakke også :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en irritert samboer i dag, som ikke skjønner hvorfor jeg bruker så mye penger på bilpleie ting. men slik er det bare, elsker pakker. sikkert mye jeg ikke har bruk for men kjekt ho ha... er jo bare å se på antall parfymer og diverse dem har så:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...