Gå til innhold

Chrome shop 75 Metal Polish.Ny favoritt.


hmsilset

Recommended Posts

hmsilset

20130518_151629_zps6b9aab0d.jpg

Testa denne før i sommer også.Autosol,Collinite850 metal wax,chemikal guys metal shine og Swissvax metal polish var ikke i nærheten av denne når vi prøvde på peterbilten. Så i går testa jeg på ett lite område før jeg lot Tony gå fort over tanker og hjul alene.Jeg kjørte på trinn 3 med kestrel das pro og fint lite press og gjorde dette lille området på første bildet på rundt 30 sekunder med Orange pad.Chrome shop 75 Metal Polish har ingen slipemidler i som jeg kan kjenne i hvert fall, så tenker dette er trygt med en fin/myk pad på lav hastighet.

Kjørte raskt over og buffet av med en gang.Tony ventet senere når jeg dro og tok større områder før av buffing.Da ble det vanskelig å få av. sånn ble test området.

DSC_0334_20130826202801352_zps99e580a0.j

Tony tar over og jeg drar hjem.Litt lettere enn før dette da han har gjort det for hånd i flere år.Neste år skal den vokses etter shine også insisterer jeg.

DSC_0337_20130826200507129_zpseb4940f2.j

Bilen ferdig polert.Bare krommen selvfølgelig ;)

DSC_0340_20130826232355365_zpsb1cabf02.j

Håper dere liker testen og at bilnerden begynner å selge denne! Jeg skal i så fall hamstre ;) vet det finnes mange andre gode metall polisher også, men føler denne er meget bra på det meste unntatt alu.

Beklager dårlige bilder.Kun brukt en gammel mobiltelefon, og hadde ikke egentlig tenkt å lage test.

Endret av hmsilset
  • DCN Poeng 5

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Den så rå ut!:)

Enig ;) Rart hvor lite respons det var her utenom ditt innlegg da hehe.Ingen bedre tips, ikke noen som er skeptisk på metode eller noe.Ogingen lurer på hvorfor denne er den beste jeg har testet enda så og si alle har en eller flere av produktene selv :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Enig ;) Rart hvor lite respons det var her utenom ditt innlegg da hehe.Ingen bedre tips, ikke noen som er skeptisk på metode eller noe.Ogingen lurer på hvorfor denne er den beste jeg har testet enda så og si alle har en eller flere av produktene selv :)

Da får du utdype, hvorfor er dette den beste du har prøvd?

Resultatet så jo knall ut. Hvor er den kjøpt? :)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Da får du utdype, hvorfor er dette den beste du har prøvd?

Resultatet så jo knall ut. Hvor er den kjøpt? :)

Den renser bedre enn de fleste andre jeg har prøvd uten å kunne ripe:) Den tok også skjolder som ikke de andre klarte å ta. Må google navnet på og kjøpe i usa eller england tipper jeg. Skal bestille ett par flasker en dag.Finnes nok på ebay :)

http://www.75chromeshop.com/index.php?main_page=product_info&products_id=2702

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leter etter en metal polish å bruke på de slipte kantene på alufelgene mine, hvilken av de forskjellige metal polishene du har brukt vil du anbefale? :)
har prøvd med autosol, ble blankt, men hadde håpt på å få det mer "speil" med noe annet, noen forslag?

Ellers så det jo ut til at det ble veldig bra på peterbilten, og med maskin må det jo ha foreklet jobben veeldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

leter etter en metal polish å bruke på de slipte kantene på alufelgene mine, hvilken av de forskjellige metal polishene du har brukt vil du anbefale? :)

har prøvd med autosol, ble blankt, men hadde håpt på å få det mer "speil" med noe annet, noen forslag?

Ellers så det jo ut til at det ble veldig bra på peterbilten, og med maskin må det jo ha foreklet jobben veeldig!

Autosol skal virke bra om det er sånne kanter jeg tror du har :)Prøv chemikal guys sin.Fåes kjøpt på flere av nettbutikkene i Norge tenker jeg.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Blir litt nysgjerrig på hvorfor du mener den er bra på alt unntatt alu?

Bare noe han som steller peterbilten nevnte. Han har brukt dette produktet lenge. Prøvde det opp mot ett annet produkt.Aluen kanjo ha rt veldig gammel og grå og det andre produltet hadde kanskje slipemidler.

Ja du tester ut mye du :) tøff doning det der! det er vel ikke lenge før eg ser du står å polerer på denne her hehe, tror det kommer til å gå litt produkter hehe

1097010_566993696671429_2058223423_o.jpg

Fort gjort ;)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Bra med slike tester ! Skulle bare lest de før jeg gikk å kjøpte noe jeg trodde var bra <_<

Skjønner at Chrome shop 75 etterlater en fin overflate, men er denne bra til "alt"?

Hvilke produkter er bra til grovrydding? Og hvilke er fine å avslutte med ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...