Gå til innhold

Pensjonistbil?


Cobber

Recommended Posts

Min far er fersk pensjonist og skal kjøpe ny bil. Jeg har noen ideer til hva han kan kjøpe, men hører gjerne deres forslag.

Mannen er stiv i ryggen og må ha en høyere og litt mer brukervennlig bil en sin lave Audi A4. Han vil ikke bruke masse penger på personbil, så bilen bør ikke koste mer enn rundt 200 000 kroner. Han bør ha gode lys (Xenon) og jeg synes han bør ha automat. Han er ikke helt enig i det.

Diesel er ikke optimalt til all småkjøringen, så her bør det være bensinmotor. Mannen er lang og bør ha en bil med store/ lange seter. Han har gode sportsseter i dag, men bør nok tenke på komfort før sport.

Negative fargevalg er rød og grønn. Han vil ikke ha lakk uten klarlakk, noe som vel betyr at han vil ha metallikk lakk. Biler som ikke er velhold og har servicehefte utgår. Det er få merkepreferanser.

Har du noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Simen selger jo en Mitsubishi Carisma, som omtrent ble lansert som "Pensjonistbilen". God å kjøre, driftssikker, gode seter, bruker lite suppe og har bensin. Velholdt som bare juling og han har jo dokumentert alt som har skjedd med bilen. Billig er den også.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43550251

Edit: glemte linken :P

Endret av Christer
  • DCN Poeng 1

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Pensjonistbil..

vel det første som popper opp for min del da er en eller annen form for Mercedes eller Honda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Hyundai

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med VW Tiguan? Veldig bra bil og fremdeles innenfor "familien". Hvis det absolutt må være bensin så blir det vel import. Mulighet for både xenon og automat. Gode seter og lett inn/utstigning.

Vi har en ny-i-Norge Tiguan TSI, men uten DSG. Det må ikke være bensin, men jeg tror det er en fordel.

Pensjonistbil..

vel det første som popper opp for min del da er en eller annen form for Mercedes eller Honda :P

Som B-klasse eller CR-V? :)

Simen selger jo en Mitsubishi Carisma, som omtrent ble lansert som "Pensjonistbilen". God å kjøre, driftssikker, gode seter, bruker lite suppe og har bensin. Velholdt som bare juling og han har jo dokumentert alt som har skjedd med bilen. Billig er den også.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43550251

Edit: glemte linken :P

Denne oppfyller vel ikke så mange ønsker. Jeg har hatt storebror til Carisma og Galant, Den australske Magna V6. Den var verken god å kjøre eller driftssikker....men lykke til med salget Simen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

Rav4 som Silset skriver er ikke dum. Akkurat fått den nyeste typen inn i flåten, og her må jeg si man får mye utstyr på standardversjonene. Slik er det jo ofte med Toyota, men denne var faktisk helt grei å kjøre også.

Men han vil kanskje ha en vanlig sedan eller noe? Hva med Vw passat f.eks? Eller kanskje Volvo? De nyeste har jo utrolig gode seter. Dog er jeg ikke så veldig ihugga Volvo-fan, men helt kurrant bil! S60 kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Den ultimate pensjonist brakke? http://www.kia.com/no/modeller/venga/

Hvis han skal ha SUV er jo valget enkelt. Han får kjøre samme SUV som alle andre pensjonister kjører.

Subaru Forester. Leste i subarumagasinet at 80% av de som kjøpte forester var over 60 år gamle :lol:

Endret av magne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt på samme type bil i det siste til mine besteforeldre. Inne til vurdering for øyeblikket er Mercedes B-Klasse og Volkswagen Golf Plus. Hos oss har kravet vært driftsikre biler med mulighet for utstyr som blant annet xenon-lys og automat da dette gjør det lettere for de eldre å kjøre på kveldstid. (Det er jo en kjent sak at man bli mindre blendet dersom man har sterke lys selv). Dersom man vil se på biler som er litt annerledes er jo Skoda Yeti og Toyota Urban Cruiser (leveres ikke med xenon så vidt jeg har funnet ut) OK alternativer. :)

1988 Mazda 626 GD

1997 Mercedes C-Klasse - W202

2001 Mercedes E-Klasse - W210

1986 Toyota Mr2 Mk1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rav4 :)

Denne faller vel bort hvis det er krav om xenon.

Det er av en eller annen grunn ikke xenonlys før på dagens rav4.

BMW X1, slipper å bøye seg ned eller klatre inn. Kan bare gli inn!

Er strengt tatt ikke mye BMW X1 man får for rundt 200 000?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne faller vel bort hvis det er krav om xenon.

Det er av en eller annen grunn ikke xenonlys før på dagens rav4.

Er strengt tatt ikke mye BMW X1 man får for rundt 200 000?

Det har du helt rett i! Fikk det ikke helt med meg :P om det er noen X3`er, men da tviler jeg på at man får noe bra ut av penga :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...