Gå til innhold

Polere for første gang


Simen H

Recommended Posts

Heisann, har kikket litt rundt her på forumet i en ukes tid nå og fått en trang til å fikse på bilen. Har alltid interessert meg for biler og selv hatt en golf IV nå 1 års tid. Har hatt noen labre poleringsforsøk som ikke har kommet noen vei. Nå har jeg som sagt lest her litt og skjønt at jeg var helt på jordet :P

Har satt sammen en handleliste basert på andre "handletråder"

Prickbort MAC 124 5 liter 212,

Bilt-Hamber Surfex HD Størrelse - 5 liter 249,-

Bilt-Hamber Korrosol - Størrelse - 1 liter 179,-

Autobrite MagiFoam Størrelse - 1 liter 169,-

3M Maskeringstape 233+ 36mm - 55M 75,-

Auto Finesse Revitalise - Komplett poleringspakke 1.090,-

Kestrel Deltalyo DAS-6 Pro Oscillerende 1.490,-

Kestrel Deltalyo bærebag 143,-

2x Uber 140mm poleringsputer Farge - Gul – Rubbingpute - 79,- 2x 158,-

2x Uber 140mm poleringsputer Farge - Orange - Medium polering - 79,- 2x 158,-

2x Uber 140mm poleringsputer Farge - Grønn – Polering - 79,- 2x 158,-

Collinite Liquid Insulator Wax #845 473ml 189,-

GTechniq MF1 ZeroR Microfibre Buff Cloth - 10 pakning 259,-

Totalt: 4.529,-

Alt er ifra bilnerden.no. ser det greit ut? Men har dessverre et "lite" problem når det kommer til plassering av bilen. Har ikke garasje for øyeblikket, det planlegges riktignok å få en opp til neste år. Er det et must å polere i garasje eller vil det duge å konsentrere seg om ett panel som jeg tørker med MG quick detailer før jeg starter maskinen? Vurderer egentlig om jeg rett og slett skal utsette å handle til garasjen er på plass. Har clay og høytrykksspyler, foam gun, vaskesåpe og hanske fra før.

PS: Kan sikkert få lånt en garasje en helg om det er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All informasjon jeg har fått tyder på at det er nesten klin umulig å korrigere utendørs. I alle fall som nybegynner. Andre får rette på meg om jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så å gå over bilen med S17 eller tilsvarende også forsegle med en voks f.eks ute på gårdsplassen. Naturligvis med jevnlig inspeksjon gjør ingen skade? Vil nemlig beskytte den mot vinteren, gikk litt hardt for seg på lakken sist vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Så å gå over bilen med S17 eller tilsvarende også forsegle med en voks f.eks ute på gårdsplassen. Naturligvis med jevnlig inspeksjon gjør ingen skade? Vil nemlig beskytte den mot vinteren, gikk litt hardt for seg på lakken sist vinter.

Det skal gå bra :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så å gå over bilen med S17 eller tilsvarende også forsegle med en voks f.eks ute på gårdsplassen. Naturligvis med jevnlig inspeksjon gjør ingen skade? Vil nemlig beskytte den mot vinteren, gikk litt hardt for seg på lakken sist vinter.

Det er jo flere som gjør dette, men trur det kan være lurt og ta et og et panel helt ferdig, altså polere og LSP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier noe der, kanskje greit i og med at jeg nok blir å stå ute. Ser forresten ut til at jeg kan komme til å gå for Rupes LHR 15ES. Det er kanskje like greit da den er mer "fremtidsrettet"? Tenker da at jeg slipper å bli grepet av akutt oppgraderingslyst å likevel ende opp med den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Kjøp deg partytelt-garasje og legg presenning som gulv? Det er jo et lite hakk bedre :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...