Gå til innhold

Fukte vokspåføringspad?


hgnubel

Recommended Posts

La et nytt lag Auto Finesse Spirit i går kveld, og synes den var litt vanskelig å legge tynt uten å dyppe paden hele tiden. Noen steder dryppet det litt vann som kom på paden mens jeg la på, og da virket det som det gikk mye lettere. Usikker på om det ble "helligdager" de stedene eller om det ikke hadde noe å si.

Det jeg har lest om fukting av vokspad er egentlig kun i forbindelse med AG HD Wax, men er det en generell ting?

Bruker AF sin egen vokspad, men det har vel lite å si. Konsistensen på Spirit er omtrent som smør så den er ganske myk.

Denne blir litt hard å fjerne hvis den legges tykt, så jo tynnere jo bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

Ofte så er jeg ute å spyler over bilen for å fjerne støv og polishrester etter korrigeringa, før jeg legger voks osv. Da tørker jeg den selvsagt, men mange ganger får man litt dråper som ligger under lister osv. i padden. Dette ser jeg ikke på som galt, da (som du sier) blir det lagt tynnere strøk. Noen ganger når jeg går over å ser etterpå så kan det set ut som om det faktisk ikke er noen ting på panelene som jeg har voksa, da er det vel vannet som har tørka ut. Det skjer at jeg tar 2 lag, men som oftest så er det like god beading på disse plassene som resten av bilen.

Så min konklusjon er at fuktig pad ikke er så galt likevel. Padsa som følger med AG HD Wax kommer fuktig i forseglet pose, og disse er uansett helt knusktørre dersom man ikke holder de fuktige. Ubruklige med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg bruker og har brukt fuktig pad på alle voksene jeg har lagt; Collinite 476s, 845, Dodo Juice Supernatural Hybrid, MG#16. Litt mer tricksy å legge med tørr pad, plankekjøring med fuktet pad. Bruker vesentlig mindre produkt også, og det er jo heller ikke feil. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Jeg fukter påføringspaden når jeg legger voks. Mye lettere å legge tynt da, og paden suger ikke så mye produkt.

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Jeg fukter også voks aplikatoren. Lært av ØHN :) vries nesten tørr for å unngå skjolder fra vanndråper.

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fukter pad på noen vokser, og så bruker jeg tørr på andre. Er ikke alle voksene som reagerer likt etter det jeg har erfart.

SV Viking for eksempel. Der bruker jeg tørr pad, og synes jeg får et mye bedre resultat med det. Mens på AG HD så fukter jeg. Natty's bør vel også ha fuktig pad. På krukkene til flere av voksene jeg har, så står det om det bør brukes fuktig pad.

Nå skal det sies at jeg ikke er av de som klarer å legge tyyyyynt heller. Så det kan jo selvsagt også ha noe med saken å gjøre. ;)

Men nå er det slik at det ikke er noe mangel på voks tilgjengelig, så jeg tror faren er større for at voksen blir for tørr og gammel enn at jeg går tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på sidelinja, men leste et sted at noen hadde impregnert en MF applikator før de tok den i bruk. Tror det var mer for sealer-substans-påføring enn voks, men dog.
Noen som har prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la EXOv1 med den rare kluten som de anbefaler brukt, en rød klut som liksom ser semsket ut, og det var snodige greier hvordan den overhodet ikke var fuktig på baksida under påføring. (Og jeg sløste garantert vanvittig med produktet, vanskelig å få taket på den spraykanna og hvor mye som kom ut og hvor mye jeg trengte). Med bomullsputer (sminkefjerningspads) så blir man jo straks våt på fingrene under påføring av ruteforsegling. Nesten så jeg er frista til å kjøpe en egen klut og teste med ruteforsegling, de er standard medium størrelse omtrent (40x40ish) og tåler sikkert å klippes i litt..

De røde Gtechnic-semska-klutene skal forøvrig ikke vaskes på 60 som mikrofiber skal, trur det sto 30 på dem (blei håndvask med passe varmt vann etter bløtlegging i Surfex eller noe slikt).

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker godt microfiberpads som bilnerden selger:

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=9&products_id=25

Denne legger jeg ned i en ziplock-pose etter hver gang jeg bruker den, så den er alltid litt fuktig under påføring. Bruker veldig mye Collinite 845 som jo er en flytende voks.

Syns dette fungerer veldig bra for min del. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fukter dere padene uansett type voks eller gjelder det kun petroleumsbaserte vokser? Jeg prøvde med fuktet pad og Collinite 845 i går med stort hell på konebilen og min står for tur i løpet av de neste ukene. Valget mitt står mellom Collinite 845, 476s eller Swissvax Shield. Kan jeg legge Shield med fuktet pad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quick Finish og Shield går veldig bra. Bruker svært lite, men nok til at pad ikke bråbremser.

Takker, da prøver jeg det! Er et år siden jeg brukte Shield nå, så blir godt å bruke den igjen. Satser på at den ikke svetter så ille igjen da. :)

Endret av CFM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å legge Shield uten pads, men med bare nevene. Gjorde det på en X1 i går, og det ble utroling tynt. Umulig å legge for tykt, og man kommer til mye bedre enn man tror!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Anbefaler å legge Shield uten pads, men med bare nevene. Gjorde det på en X1 i går, og det ble utroling tynt. Umulig å legge for tykt, og man kommer til mye bedre enn man tror!

...og hvis man har tørr/hard hud på labbene lager man nye riper mens man holder på... myk pad er å foretrekke, for sikkerhets skyld.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og hvis man har tørr/hard hud på labbene lager man nye riper mens man holder på... myk pad er å foretrekke, for sikkerhets skyld.

For min del gikk det veldig greit, og siden jeg ikke hadde annet enn polishpads for øyeblikket fungerte det ganske bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å legge Shield uten pads, men med bare nevene. Gjorde det på en X1 i går, og det ble utroling tynt. Umulig å legge for tykt, og man kommer til mye bedre enn man tror!

Haha, som Christer skriver så ville nok det gjort at all jobben hadde vært forgjeves for min del. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rogersolmyr

Kanskje man får veldig myke og fine hender av Shield :)

Jeg legger ofte Autobahn på felger og skinnpleie på seter med hendene, men jeg ville også betenkt meg litt før jeg gjorde det på lakk.

Swissvax Certified Detailer

Certified Bigfoot System Secialist
Modesta Installer
CarPro Certified Installer

 

Min blogg
Mine produkter

Solmyr AutoDetailings samlede verker.

 

 

Besøk og lik gjerne Solmyr AutoDetailing på Facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...