Gå til innhold

Hologram


Citrus

Recommended Posts

Leste i en tråd på bimmers om en som hadde kjøpt seg bil hos en forhandler.

Når han fikk sett bilen i solskinn oppdaget han at hele bilen var dekt av hologram. Han har gjentatte ganger (5trur jeg det var) statt bilen inn for fjerning av disse uten hell.

Er dette virkelig så vanskelig å fjerne og hva som har skjedd når de kom?

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=8431...sc&start=15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hologram kommer vel av at de som har polert ikke har brutt ned poleringa godt nok...Idet maskina blir skrudd av så cutter det fortsatt...Rett meg Ketil hvis jeg tar feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no

Det er ikke "feil" at man får hologrammer. Alle grove polisher + grov pute (enten grov skum eller ull), vil lage hologrammer. Det som er feil, er når man ikke går over med en finere polish og finere pute for å fjerne disse hologrammene og få opp glansen i lakken.

Kjører man f. eks kun Scholl S3+ og ullpute, får du hologrammer og en lakk som ikke er så blank som den kan bli. Derfor kjører man enten S30+ eller S40 på en orange scholl pute etterpå, fjerne hologram og få opp glansen.

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
  • Admins

Ser ut som de har gjort noe veldig feil. Polerte en slik BMW for å fjerne etse merker. Da brukte jeg Menzerna SIP og gul polerings pad til Megs. Og det ble ikke noe skjolder.

Gikk ikke over noe mildere da BMW har ganske hard lakk.

Min Celica derimot får fort hollogrammer med Menzerna 106 og fin pad, må over med DA maskin eller hånd for å få det 100% :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Ull og noe grovt gjetter jeg iallefall.. Personlig sliter jeg med å få hologrammer på hard lakk, selv med ull :P

X2 :P Har hittentil ikke opplevd det, men mulig det blir det på en 06 mod Rav4 jeg skal ta til våren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Ull og noe grovt gjetter jeg iallefall.. Personlig sliter jeg med å få hologrammer på hard lakk, selv med ull :P

Da prøver du ikke hardt nok :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Lukter hard pad av den der, smale renner etter padsen så den er sikkert kjørt på "kant" samt at de har hatt alt for dårlig lys mht jobben. BMW har jeg skjønt har hard lakk, men med noen unntak som er forholdsvis bløte (feks X3 sort)

Satt og tenkte scholl S40 + orange jeg også på den der Ketil, eller A15..

uansett fikk vel vedkommende ny bil etter mye om og men, så godt var det, bilen ligge i allefall ute til salgs igjen, så en får håpe en svaksynt kjøper den da...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På focusen til bror, den var det sykt mye hologramer på.. Da hadde de brukt en AIO som cutter litt, også kjørt den på en hard pute.. Ser ikke akkurat pent ut :)

SIP på ull på VAG 1999 gir ikke hologramer.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...