Gå til innhold

Flissundet motorservice


truhaa

Recommended Posts

  • Admins
truhaa

noen som kjenner til eller vet om disse?

positivt eller negativt erfaring?

send gjerne svar på PM om du ikke vil svare her om du har dårlig erfaringer ...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

milltek, walbro pumpe, ecutec og luftinntak.. (tror ikke alt er stavet rett, men, men)

opptatt av at det er seriøse greier som skrur, ikke noen som "tror" for mye... tror jeg kom opp mot 40t på den pakka over der sånn sirkus.. skulle tatt det i fjor, men det kokte bort i kålen da. samt at jeg var usikker mht avgass ol på bilen mht eu etc... (samt garantier, forsikring også på bilen, vet det kan skape noe ball med tuning av biler som ikke er over 10 år)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.... Jeg er ikke helt inn med japanske biler,men den ecutecen er vel mapping. Ta og hør med turbokarlsen om pris i forhold til det flissundet tar. milltek eksosen er jeg litt usikker på,vet ikke hva som er det gromeste der,men det er jo klart du vil få større CO utslipp med det. Sjekk litt på diverse forum, EVO har vel et eget forum de kan jo sikkert svare på hva som er best sånnsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roger, eller æbbær'n som han kalles, er dyktig

Vet at FMS kan sakene sine, mange som har gode erfaringer med dem, men de er kostbare.

De har egen rulle og mapper din bil spesifikt til ditt oppsett. Litt ulikt mange andre som kun setter inn en chip. Her er det altså optimering av den spesifikke bil, og det tar jo tid, noe som sikkert er mye av grunnen til at det er dyrt der

Får si ifra om du skal dit da, jeg bor 15 min unna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Jeg chippet en ny Audi der for noen år siden og ble fornøyd med resultatet - framstår som dyktige og kunnskapsrike og Roger (som eier stedet) skal være en ordentlig fagmann - det har jeg hørt fra flere hold. Det var blant de dyreste alternativene, men etter hva jeg husker ga de gode garantier og skal man ha noe ordentlig så viser historien at det ofte er nødvendig å betale litt for det ;) Det kjedligste med det hele var å sitte der å blomstre mens jeg ventet... :)

Endret av Dag/Swissvax

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samt at jeg var usikker mht avgass ol på bilen mht eu etc... (samt garantier, forsikring også på bilen, vet det kan skape noe ball med tuning av biler som ikke er over 10 år)

Trimmingen må godkjennes i vognkortet for at forsikringen skal være gyldig. (Men det skal være en stygg ulykke med veldig tydelige tegn på trimming for at du skal få problemer.)

Dermed må du inn til Statens Vegvesen. Jeg håper du har mye overflødig hår, for du kommer til å rive mye i det gjennom prosessen.

Endret av Yngvejos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt mye bra om gutta på Flisa. Men kjenner noen av dere noen dyktige folk i Oslo som ser løsninger, ikke problemer så send meg en melding. Skal ha følgende montert på bilen: Større intercooler, GGR sportluftfilter med slanger +.., endring av Ecu. Thats it! Bremsene fikser jeg selv i løpet av våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt hvis du er klar for en langtur kan du jo stikke til Bjørnstad bil i Orkanger. De har bra peiling. De tryllet ut bra med effekt av gamlebilen min.

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit... det er en lang tur fra Oslo. Noen nærmere?

Evt hvis du er klar for en langtur kan du jo stikke til Bjørnstad bil i Orkanger. De har bra peiling. De tryllet ut bra med effekt av gamlebilen min.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Både karlsen og gundersen/gulbrandsen ligger i området her, men føler de er litt utdatterte på mye av det nye innen bil, sikker helt feil, men ser litt mer weber og kjeledresser der, samt at karlsen kan være litt opp og ned har jeg fått intrykk av... men de skal vel være flinke de..

gjør meg ingenting å betale litt ekstra om de flinke, bedre det en å få det billig og ikke helt 100....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Navn: Turboteknikk Trygve Karlsen

Besøksadresse: Strandveien 10, 3050 Mjøndalen

Telefon: 32 87 81 08

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutta drar vel på åra ja,trygve kan vel være litt "humør" sjuk til tider,men du må huske på at han var den første som dreiv med chipping i Norge(europa?) Å det er fortsatt en grunn til at de fleste norske rallycross kara benker og livemapper bilene sine hos han(hundsbedt,ischsen,rustad,kenneth hansen) osv. Jeg vet ikke hvor god han er med motorbygging og ombygging det er vel en del år sia han har drevet med dette på ett høyt nivå. Jeg har kun chippet biler hos han å det har bare vært til det positive! Du har jo også stensbøl han er jo en reser på både benking og bygging, ALDRI hørt noen si noe negativt om stensbøl

Endret av kabbern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Jo karlsen skal være bra han, bare hatt ett par jeg har pratet med som regelrett har blitt overhøvlet hos han, samt at er du noe oppdattert på hva dette dereier seg om så er han nok mer på bølgelengde med deg fortere... isachsen er nærmeste naboen in foresten, men han skal hverken teste eller skru på bilen he he i allefall ikke teste.. (han er god til å skru da bare så det er på det rene) ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...