Gå til innhold

Hvordan tørke med mikrofiber?


Megaoctane

Recommended Posts

Megaoctane

Så på fifth gear der de tar med en Rolls Royce til en detailer.

Etter vask, når han skal tørke bilen, så legger han mikrofiber håndkle et sted på panelet, klapper på håndkleet, plukker den opp igjen, og så til neste del av panelet. Slik tørker han hele bilen.

Se fra ca 3 minutter.

Hva gjør dere? Det samme, eller drar dere håndkleet over panelet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, det ligger noen tråder om pat dry metoden her inne et sted allerede. Spesielt den der vi prøvde å finne et godt norsk ord ble ganske... Underholdende tilslutt;-)

Hadde jeg tatt en RR hadde nok jeg brukt pat dry og, men sånn i det mer daglige så får bilen min lette stryk ja:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bruker denne "pat drying" alltid, noen bruker den på biler med særdeles ømfintlig lakk, mens andre bruker den sjelden eller aldri. Jeg gjorde det mye før, men har mer eller mindre gitt meg med det da jeg ikke synes det er så mye å hente.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til bruksbilen min med ca. medium/hard lakk blir det litt overkill. Pleier isteden å legge/kaste tørkehåndkleet ut på panelet og dra det av fra ene siden. Det gir god tørkeeffekt og kun egenvekten av håndkleet til å ripe lakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...