Gå til innhold

Et lite spørsmål om 2K klarlakk på boks - haster!


Simen

Recommended Posts

Simen

God dag folkens.

Står og skal lakke noe greier med klarlakk, men sliter litt med å skjønne hvordan man skal blande herderen inn med klarlakken. Ifølge boksen skal jeg dra tappen ut og skru den 360 grader, men det gikk ikke. Fant ut at jeg kunne presse den inn, så jeg gjorde det og vridde 360 grader. Men så dro jeg den ut igjen og vridde igjen. Testa på et lite område, men etter ca 20 min var den bare klissete og tydelig ikke riktig blandet inn (og jeg rista boksen godt på forhånd).

IMG_3534.JPG?m=1375618092

IMG_3538.JPG?m=1375618160

Hva gjør jeg nå for å få blandet herderen inn? Er Car System klarlakk dette..

Takker for svar. Har lagt basefarge ferdig så setter pris på alle raske tilbakemeldinger her.

-Simen

Endret av Simen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Satte en liten umbrako-nøkkel inn i hullet og dro tappen 1 cm lengre ut med en skrutvinge, men gikk ikke an å vri den noe særlig. Prøvde på et testområde nå for å se om det er blandet sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være det tar en del lengre tid en 20 min før den er så tørr at klarlakken ikkje lenger er "klissete" . Dette er jo en 2k klarlakk som bruker lengre tid på å tørke en 1k klarlakk på sprayboks . Men blir til gjengjeld bedre resultat og holdbarhet . Står vel 7 timer tørketid på 20 grader ?

Endret av erik-a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Ja tror jeg har fått det til nå hvertfall, ser ut til å tørke (kan nå ta på det uten at det blir merke etter fingeren).. Har hvertfall lakk objektene mine nå, så ingen vei tilbake. :P

Og ja det står 7 t., men det er til den er totalt gjennomherdet. Skal da kunne være støvtørr tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Var det jeg også trodde. Det jeg har lakkert ser riktig bra ut nå, og området rundt (papp) er hvertfall helt tørt - har ikke turt å ta på det ennå. Satser på at dette ble bra nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Hvor fort den blir støvtørr er veldig avhengig av temperatur og hvor rask herder som er blandet.
En rask herder og 20+grader blir det som regel støvtørr etter 30min, men er det kaldere eller en standard herder kan det fort ta 1t og mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Takk for info Magne. Var ca 20 grader, noe som skulle være ideellt. :)

Et lite spørsmål til om sparkel; må jeg være pinlig nøyaktig når jeg blander inn herderen? Det står 2g til 100g sparkel, men det er ikke så lett å beregne på øyemål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Vær bare forsiktig med å overdrive med herderen, ellers risikerer du at det blir bobler og prikker i overflaten noen måneder etter at det er lakkert ;)
Det skjer en eller annen reaksjon dersom det er alt for mye herder.

Grei regel er en ert med herder til en golfball med sparkel.

Endret av Magne/Otta Detailing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...