Gå til innhold

ojda! holos?


sstofr

Recommended Posts

hjelp er dette holos?

Holder på med en opel astra 2011 mod. med roterende rupes maskin for første gang.

hadde eit stort ønske om å sleppe holos pga at eg kun har roterandes maskin tilgjengelig, gjekk derfor ikkje så hardt til verks med grov kombo.

kombo på alt av metallplater: scholl s17+ og menzerna gul pad

kombo på alt av plastikk: scholl s17+ og menzerna oransje pad

framgangsmåte var:

1 pass på 800rpm

2-3pass 1400-1500rpm med trykk

2pass 900rpm uten trykk

har tatt wipedown og syns det såg veldig ut som holos!

post-6301-0-25854000-1375552299_thumb.jp

post-6301-0-47074500-1375552369_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Det r hologrammer ja.Prøv deg frem med litt milde komboer og forskjellig press og hastighet, så finner du sikkert gansker fort frem hvordan de fjernes :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få prøve litt kombo imårra, ellers blir det haste shopping av DA og rette på feila fort før eigar kjem heim :P

framgangsmåten med DA maskinen er mild kombo, type scholl s30? og mild pute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En runde til med litt mer press eller som eg måtte avslutte på litt høgere fart, prøvde å avslutte med lav fart og det var ingen suksess da.

Men dette er en del av "gamet" å vite/finne ut kombo på pads/middel samt fart/press/pass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsj! finner ikkje kombo som funka! prøvd hardt press,lite press,hardt og lite press. gul og oransj menzerna pad og scholl s30+

har kun led lykta på mobilen til å spotte med, kan ha litt å bety?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Jeg pleier å kjøre s30+ eller meguiars #205 på oransje pute fra sholl. Lav hastighet og lite press, funker på de fleste lakktyper vil jeg tro. Prøv å kjør bilen ut i sollyset og se, det gjør jeg alltid :)

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vsbilpleie

æsj! finner ikkje kombo som funka! prøvd hardt press,lite press,hardt og lite press. gul og oransj menzerna pad og scholl s30+

har kun led lykta på mobilen til å spotte med, kan ha litt å bety?

Har erfart i ett par tilfeller med vanskelig lakk at jeg ser holos med led lyset på tlf. etter mye testing og banning uten å ha fått det helt bra så kjørt bilen ut i sola og ikke sett noe til holos der. så vært fornøyd med det. mulig litt juks. men ikke alltid man kan få det 100% perfekt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fekk 3 korte minutt uten skyer foran sola, og området eg hadde kjørt over med s30+ såg bra ut faktisk! no har eg gått over 1 skjerm og 1 dør og venta på å få tatt ny sjekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Har samme lakk på bilen min og s30 og oransj er grovt på den lakken. Jeg klarte å få det bra en gang med blå 3m og roterende, men har siden det bare brukt s40 og svart scholl pute på DA for å få det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S40 og blå über er en bra holokiller på veldig myk lakk. Fungerer veldig bra på min 2003 Forester ihvertfall. Det er stort sett det eneste av det jeg har prøvd som etterlater en fin finish på den bilen. Og jeg har prøvd MYE på den. ;)

Endret av apex_s2k
Lenke til kommentar
Del på andre sider

S40 og blå scholl er en bra holokiller på veldig myk lakk. Fungerer veldig bra på min 2003 Forester ihvertfall. Det er stort sett det eneste av det jeg har prøvd som etterlater en fin finish på den bilen. Og jeg har prøvd MYE på den. ;)

Blå über vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...