Gå til innhold

Lager hologrammer med microfiber...?!


Northhomie

Recommended Posts

Northhomie

Holder på å polere en toyota carina, type MYK og STICKY vinrød farge med klarlakk. Altså ikke SS lakk. Megs 205 og gul softbuff pad var nesten overkill i forhold til ripefjering. Alt forsvant med en gang, og det så perfekt ut. Helt til jeg skulle buffe vekk overskudd...

Hologramhimmel uten like! Holos følger tørkemønsteret jeg bruker, men går ikke an å fjerne igjen uten å korrigere opp igjen. Prøvde å buffe hardt, da ble det verre. Prøvde å buffe forsiktig, da fikk jeg ikke bort overskudd. Endet opp med at jeg dynket panseret i surfex 1:5 for så å spyle av og håndvaske og lufttørke.. da og KUN da ble det perfekt...

Spørsmålet er da- hvordan unngår jeg dette? Har ikke tilgang til andre midler, men kan prøve andre metoder om noen har tips. Takk på forhånd!!!

* Bruksbilen i Norge -        2008 Audi A8 4.2 TDI Quattro (Januar 2016 - dags dato)      
                                    X 2002 Audi A6 Avant 1.8 Turbo Quattro S-line (Mars 2013 - Januar 2016)
                                    X 1998 Audi A6 1.8 Turbo Sedan (Desember 2011 - Mars 2013)

* Studentbilen i USA - 2002 Audi A8 4.2 Quattro - Ebony Black Pearleffect (Oktober 2010 - 12.november 2012)
http://www.detailers...es-audi-a8-42q/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Northhomie

Ventet du til panelene var avkjølt før du buffet?

Prøvde du flere typer mf?

Helt kaldt ja. Ikke testet ut så mange typer enda nei, må prøve videre i morgen tidlig. Har vel en 6-7 typer mf så er mulig en av dem er bedre egnet enn de andre:)

* Bruksbilen i Norge -        2008 Audi A8 4.2 TDI Quattro (Januar 2016 - dags dato)      
                                    X 2002 Audi A6 Avant 1.8 Turbo Quattro S-line (Mars 2013 - Januar 2016)
                                    X 1998 Audi A6 1.8 Turbo Sedan (Desember 2011 - Mars 2013)

* Studentbilen i USA - 2002 Audi A8 4.2 Quattro - Ebony Black Pearleffect (Oktober 2010 - 12.november 2012)
http://www.detailers...es-audi-a8-42q/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Fremgangsmåten for å få fjernet overskuddsprodukter fra slik lakk er enten slik du har gjort, eller bensin og fyrstikker...

Hvis du skal få lagt voks på den bilen der, høres det ut som at en sprayvoks er veien å gå. Hvis du har Collinite 845, varm den opp til ca 30 grader, rist til krampen tar det slik at den blir tyntflytende, og trakk nedi en god sprayer. Dusj lett over bilen og bruk den mykeste MF du har til å uhyggelig forsiktig spre voksen utover. Ta ett og ett panel og buff etter 2-3 minutter med nok en av de mykeste MF du har.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig myk lakk? Jeg har noen MF som er superfluffy og myke som jeg bruker til myke lakker. Ellers får jeg bare sår og "holos" av de.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Northhomie

Nesten som jeg vurderer å polere hele bilen uten å buffe ja.. for så å vaske med sterk surfex først og håndvask etterpå. Prøvd alt jeg har av microfiber, men produkt er umulig å få vekk uten å ripe.. uansett hvor forsiktig jeg er..

* Bruksbilen i Norge -        2008 Audi A8 4.2 TDI Quattro (Januar 2016 - dags dato)      
                                    X 2002 Audi A6 Avant 1.8 Turbo Quattro S-line (Mars 2013 - Januar 2016)
                                    X 1998 Audi A6 1.8 Turbo Sedan (Desember 2011 - Mars 2013)

* Studentbilen i USA - 2002 Audi A8 4.2 Quattro - Ebony Black Pearleffect (Oktober 2010 - 12.november 2012)
http://www.detailers...es-audi-a8-42q/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Nesten som jeg vurderer å polere hele bilen uten å buffe ja.. for så å vaske med sterk surfex først og håndvask etterpå. Prøvd alt jeg har av microfiber, men produkt er umulig å få vekk uten å ripe.. uansett hvor forsiktig jeg er..

Hvis du dusjer det polerte området med IPA før du buffer, hva skjer da? Bortsett fra at det kan bli mye søl, såklart...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

I slike tilfeller er Swissvax Regular en vinner..
Den etterlater utrolig lite rester, så det er bare så vidt det trengs noe buffing før voks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Northhomie

Hvis du dusjer det polerte området med IPA før du buffer, hva skjer da? Bortsett fra at det kan bli mye søl, såklart...

da blir det et fryktelig gris, og nesten enda verre.. :s

* Bruksbilen i Norge -        2008 Audi A8 4.2 TDI Quattro (Januar 2016 - dags dato)      
                                    X 2002 Audi A6 Avant 1.8 Turbo Quattro S-line (Mars 2013 - Januar 2016)
                                    X 1998 Audi A6 1.8 Turbo Sedan (Desember 2011 - Mars 2013)

* Studentbilen i USA - 2002 Audi A8 4.2 Quattro - Ebony Black Pearleffect (Oktober 2010 - 12.november 2012)
http://www.detailers...es-audi-a8-42q/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...