Gå til innhold

Beste voks hos bilnerden.


Halvtann

Recommended Posts

Hei,

Jobber med en handleliste hos bilnerden.no

Lurer derfor på hvilken voks folk her inne ville ha anbefalt?

Legg vekt på.

Mest for pengene

Holdbarhet

kort herde tid. Bruksbilen dette skal på ; )

Wow effekt.

Altså alt til lite penger.... Der skjønner hvor jeg vil hen.

Alle meninger mottass med takk å interesse ; )

post-6400-0-09144600-1375375410_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg har kjøpt Auto Finesse Desiré av Bilnerden og er veldig fornøyd med den.

God holdbarhet, ekstremt lett å legge, dufter godt og like enkel å buffe av igjen..

Samt den gir bilen den vannskrekken den fortjener..

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_2_31&products_id=337

Endret av Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Collinite 915 er mye voks for pengene. Billig, grei å legge og ekstrem holdbarhet.

1988 Mazda 626 GD

1997 Mercedes C-Klasse - W202

2001 Mercedes E-Klasse - W210

1986 Toyota Mr2 Mk1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Om du er litt var på lukter så husk at Collinite lukter veldig parafin.

Jeg bruker ikke Collinite, til tross for at det er god holdbarhet på de, men jeg får vondt i hodet av å bruke de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 845, 476 og 915 fra Bilnerden. Er veldig fornøyd med 845 og 476. 915 liker jeg ikke da den er verre å buffe enn de andre. Collinite er knallvokser til en billig penge. Auto Finesse har jeg ingen erfaring med. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja. Jeg har coll 845 brukt denne på jobb kjerra, så langt fornøyd med den ( 2 uker siden). Men akkuratt som jeg føler den er for billig ; ) Høres sikkert dumt ut ; )! Er disse collinite voksene noe som sees på som bra vokser? Nå tenker jeg på i sammenligning med dyrere vokser. Virker som det er en del som bruker collinite. Er det mindre glans? Eller kun lukt? ...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Jeg har veldig trua på den Victoria wax concours.. men har ikke prøvd den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Se her ja. Jeg har coll 845 brukt denne på jobb kjerra, så langt fornøyd med den ( 2 uker siden). Men akkuratt som jeg føler den er for billig ; ) Høres sikkert dumt ut ; )! Er disse collinite voksene noe som sees på som bra vokser? Nå tenker jeg på i sammenligning med dyrere vokser. Virker som det er en del som bruker collinite. Er det mindre glans? Eller kun lukt? ...?

Har du vurdert Swissvax eller Dodo Juice? Selges ikke hos Nerden, men meget gode vokser Som har litt mere "luksuspreg" over seg.

Har ikke testet de dyrere voksene hos Bilnerden, men det står vel mellom Victoria wax og Auto finesse. Forstår jo det at du vil ta alt på samme sted. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Victoria Concours (den røde), og likte den veldig godt! :)

Synes ikke den var noe problem å verken legge på eller buffe av, og tror holdbarheten er ganske bra.

(Hadde en temmelig kraftig vask før korrigering av en bil med denne på, og den holdt jaggu godt fast, selv etter flere måneder! ;))

Dessverre havnet den på hylla, da jeg fikk en sånn Swissvax-dille jeg aldri ble kvitt... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som sliter å buffe 915, legger garantert på for tykt.

Den er ikke tung å buffe, om en legger tynt nok.

Jeg har også lært den harde veien selv, men bruker 915 hele tiden enda nå som jeg vet.

Legger på tynt på to store, eller tre små paneler, og buffer før jeg fortsetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert Swissvax eller Dodo Juice? Selges ikke hos Nerden, men meget gode vokser Som har litt mere "luksuspreg" over seg.

Har ikke testet de dyrere voksene hos Bilnerden, men det står vel mellom Victoria wax og Auto finesse. Forstår jo det at du vil ta alt på samme sted. :)

jo, ser litt på andre og ble anbefalt denne til BMW en min. Carbon Svart

http://www.swissvax.no/produkter/voks-produkter/art-115-swissvax-blau-weiss-voks-200-ml

De som sliter å buffe 915, legger garantert på for tykt.

Den er ikke tung å buffe, om en legger tynt nok.

Jeg har også lært den harde veien selv, men bruker 915 hele tiden enda nå som jeg vet.

Legger på tynt på to store, eller tre små paneler, og buffer før jeg fortsetter.

bruker du 915 på din BMW og er fornøyd med denne?

Endret av Halvtann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

jo, ser litt på andre og ble anbefalt denne til BMW en mn

http://www.swissvax.no/produkter/voks-produkter/art-115-swissvax-blau-weiss-voks-200-ml

bruker du 915 på din BMW og er fornøyd med denne?

Blau weiss er sikkert god den (har ikke testet den, men det meste fra SV er vedlig bra saker).

Selv er jeg veldig fornød med Shield.

IMG_7113_1024x683.jpg

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som sliter å buffe 915, legger garantert på for tykt.

Den er ikke tung å buffe, om en legger tynt nok.

Jeg har også lært den harde veien selv, men bruker 915 hele tiden enda nå som jeg vet.

Legger på tynt på to store, eller tre små paneler, og buffer før jeg fortsetter.

Nei, jeg legger ikke for tykt. Jeg har som sagt 845, 476 og 915. 845 er lettest, så kommer 476 og 915 på garantert sisteplass. Jeg har Swissvax Shield og Concorso++ så jeg har god erfaring med å legge voks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blau weiss er sikkert god den (har ikke testet den, men det meste fra SV er vedlig bra saker).

Selv er jeg veldig fornød med Shield.

IMG_7113_1024x683.jpg

WOW.. så ut til å være grei H2O skrekk her ; ) kult bilde.

så hvis je skal være litt snill med lommeboka i denne omgang (begynner å bli lang liste etterhvert) så kommer jeg mest sannsynlig til å bli fornøyd med denne:

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_2_31&products_id=3

"an e jo på tebud og" så vi sier her på jæren ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vics concours er en god voks, men litt tricky å jobbe med siden den skal buffes av omtrent med en gang, og den har ikke den råeste vannskrekken. Jeg bruker selv mye collinite 845 da jeg synes den slår det aller meste uansett prisklasse. Det eneste negative er som nevnt lukta.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, ser litt på andre og ble anbefalt denne til BMW en min. Carbon Svart

http://www.swissvax.no/produkter/voks-produkter/art-115-swissvax-blau-weiss-voks-200-ml

bruker du 915 på din BMW og er fornøyd med denne?

Ja jeg liker den godt. Både på bmw'n og volvoen.

Nei, jeg legger ikke for tykt. Jeg har som sagt 845, 476 og 915. 845 er lettest, så kommer 476 og 915 på garantert sisteplass. Jeg har Swissvax Shield og Concorso++ så jeg har god erfaring med å legge voks.

Det betyr isåfall for meg, at de andre må være helt fantastiske :)

Betviler ikke at du har erfaring med voks. Mye mer enn meg.

Jeg ville bare avkrefte at den er så umulig som enkelte sier. Jeg finner den rett enkel å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...