Gå til innhold

Fjerne røyklukt fra interiør


vsbilpleie

Recommended Posts

vsbilpleie

bytta til ett brukt komplett interiør med skinn / alcantara i seter og skinn i dørtrekka. delebilen jeg kjøpte hvor detta sto i må ha vært verdens mest nedrøyka bil tror jeg. hvor heller ikke det ble lufta ut av da vinduene foran på bilen var låst fast med papir og cd'er da vinduene hadde løsna fra mekanismen... :wacko: bakvinduene virka heller ikke da det var brudd i ledningene. bilstell var tydligvis totalt fraværende hos denne fyren. var tilogmed aske under baksetet... jaja...

tok en rask rens på dette med swissvax alcantara rens og scholl spam på skinn.

men hjalp ikke stort. hadde stort sett "luktfri" bil før. men nå lukter det gubbe med kols i hele kjerra.

men kunne egentlig spurt så kort som detta: hvordan bli kvitt inngrodd røyklukt fra interiør??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resistes

La et glass eddik stå over helg el hver kveld noen dager åpent glass , det hjelper veldig, etter grundig rens .
sjekk rundt 1:24 i videoen

Endret av Resistes

OPTI COAT PRO Autorisert , Gtechnic Crystal Serum Autorisert, IGreenlover Autorisert, AmeriCoat Installer.

http://opticoat.no  post@opticoat.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Rense tepper, taktrekk, stoler, dashbord, belter osv osv og deretter sette inn en ozonrens i minimum 24 timer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleksander Ødegård

Har prøvd eddik-trikset tidligere uten å merke noe særlig forbedring.

Nå luktet det ikke så veldig mye røyk i min bil, men for min del gikk det bort med interiørrens, nytt kupefilter og ac-rens med grundig lufting etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vsbilpleie

får nok ta en skikkelig rens ihvertfall.

ozonrens?? regner med jeg ikke trenger å sende bilen til nasa for å få den en runde oppe i ozonlaget..??

men fra revoler til spøk... Finnes noe sånt på "boks" eller må man ha tilgang på en maskin av noe slag?

å hvor får man tak på sånt isåfall?

har tipset om det eddik trikset før. er ihvertfall ikke dyrt å prøve.

ser scandicshine har noe som heter "Chemical Guys SOFAST Bacteriakiller". spray som skal være god mot bakterier og røyklukt. Noen som har erfaring? eller er sånt stort sett ikke bra som bare gjemmer lukta for en stund. type kortidsfix?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vsbilpleie

Den skjuler bare over en kort periode.

Du må ha ett ozonaggregat, funker utrolig bra :-)

Får man leid sånn type aggregat på normale steder?

eller er det stort sett spesialbutikker av noe slag som har?

eller kanskje kjøpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vsbilpleie

Tror ingen normale steder har det.

Jeg har jeg som du eventuelt kan leie til en billig penge.

Takk for tilbud :) skal lagre den i bakhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Kammeraten min kjøpte en bil som har blitt røyket i daglig.

han fikk som en del av kontrakten ozonbehandlet denne og da ble røyklukten helt fraværende. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vsbilpleie

Kamerat av meg kjøpte ozonapparat på Biltema. Funka overraskende bra i den innrøyka bilen han handla til dama si. Artikkelnummer 39-120 om du vil gi det et forsøk.

Takk for tips. til den prisen er det sikkert vært ett forsøk. tar nok mye lenger tid da kapasiteten på denne er 5 mg/timen mot 100 mg/timen for den jeg linka til høyere opp. men 3000 spenn i forskjell... hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

Interiøret bør være tørt før du setter igang med ozon btw :)

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vsbilpleie

å ha tørr bil er heldigvis ikke noe problem. bilen kan stå i stort oppvarma lokale så lenge det trengs både før, under og etter behandling.

Har folk her mye jobber / forespørsler om jobber som man trenger ozon sak til? har aldri tenkt over sånt før så har ikke anelse om det er mulig å "tjene" inn kostnaden med å kjøpe.

nå sitter med 3 alternativer. Leie av Bernhard her som har skikkelig sak (men ca 2,5 timer rånetur fra garasjen), kjøpe billig fra biltema eller kjøpe en eller annen form for kvalitet fra rundt 3000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg har hatt lite forespørsler etter at jeg kjøpte maskin :-(

Men om du skal handle så ville jeg tatt Airmaster :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...