freakshow87 4 Skrevet 20 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 20 Juli, 2013 Testet for første gang korrosol igår, og ble veldig imponert over hva det fant. Det ble kun med testen på 5 minutter opp til vinduene for å sjekke hva det evt fant å jobbe med på felger og dørsider samt om det reagerte på kromlister. Fikk svar i en annen tråd at det ikke var noe problem med krom, og det ble det heller ikke på 5 minutter ihvertfall, men det skal jo virke adskillig lengre en 5 minutter Jeg ser mange skriver dem har produktet på hele bilen, men hvordan går dette overens med glass, plast, aluminium etc? Jeg må spørre da dette by far er det sterkeste kjemikaliet jeg har brukt på en bil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
freakshow87 4 Skrevet 21 Juli, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21 Juli, 2013 Ingen som tør svare på dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bangdalen 5 Skrevet 21 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 21 Juli, 2013 Ikke noe problem å bruke på andre materialer. Det gjør jobben sin der og, uten å skade materialene du påfører det på Tror nok grunnen til lite respons er kjipt emne på tråden din:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
freakshow87 4 Skrevet 21 Juli, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21 Juli, 2013 Hehe, ja kan være det. Takk for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Concker 1 251 Skrevet 21 Juli, 2013 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 21 Juli, 2013 Jeg bruker korrosol på hele bilen, både på glass, chrome, lakk og plast. aldri hatt noe problem med det. Siter Biler: '73 VW 1300S '85 Porsche 944 '19 E-tron 55 SS: '00 Audi S6 Quattro Porsche-Boxster '11 Volkswagen Passat '90 Lancia Delta HF Integrale '07 Range Rover Sport Endring av farge på skinn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 21 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 21 Juli, 2013 Som sagt; all avfetting bør ikke tørke, for da blir det fort rennemerker. Men Korrosolen reagerer bare med ubeskyttet jern, ikke alu, plast eller glass. Mye krom slipper unna, men på eldre biler med mye krom ville jeg vært forsiktig. Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
freakshow87 4 Skrevet 21 Juli, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21 Juli, 2013 (endret) Hvor mye virketid skal jeg la dette ha da? Vil f.eks 8-10 minutter være tilstrekkelig arbeidstid? Så jo at felgene trengte mer enn 5 minutter som eksempel Endret 21 Juli, 2013 av freakshow87 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 21 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 21 Juli, 2013 Så lenge som mulig, uten at det tørker. ;-) Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind G 2 128 Skrevet 22 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 22 Juli, 2013 Om den tørker (uten direkte sollys) så er det utifra det som jeg har erfart bare å påføre mer produkt og/eller spyle av. Har ikke sett noen skader etter tørket produkt. Når jeg vasket Hydrafelgene mine lot jeg produktet ligge så lenge at det tørket flere ganger. Rust som har løst seg opp for så å renne ned over lakken og tørke kan være litt vanskelig å få bort igjen. Dette skjer som regel hvis du påfører produktet på en rustskade. På piggstøv, bremsestøv osv. som produktet er beregnet for har jeg ikke hat noen problemer med dette. Siter Oversikt over mine S&S - Min Logg Hvordan komme igang med bilpleie Bilvaskguide - Maskinpoleringsguide Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 22 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 22 Juli, 2013 Jeg har fått rennemerker både på lakk og felger, men vil ikke kalle det skader. Må jobbe litt for å få det bra igjen dog. Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.