Gå til innhold

Korrosol


freakshow87

Recommended Posts

freakshow87

Testet for første gang korrosol igår, og ble veldig imponert over hva det fant. Det ble kun med testen på 5 minutter opp til vinduene for å sjekke hva det evt fant å jobbe med på felger og dørsider samt om det reagerte på kromlister.

Fikk svar i en annen tråd at det ikke var noe problem med krom, og det ble det heller ikke på 5 minutter ihvertfall, men det skal jo virke adskillig lengre en 5 minutter :P

Jeg ser mange skriver dem har produktet på hele bilen, men hvordan går dette overens med glass, plast, aluminium etc?

Jeg må spørre da dette by far er det sterkeste kjemikaliet jeg har brukt på en bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bangdalen

Ikke noe problem å bruke på andre materialer. Det gjør jobben sin der og, uten å skade materialene du påfører det på ;)

Tror nok grunnen til lite respons er kjipt emne på tråden din:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Jeg bruker korrosol på hele bilen, både på glass, chrome, lakk og plast.

aldri hatt noe problem med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt; all avfetting bør ikke tørke, for da blir det fort rennemerker. Men Korrosolen reagerer bare med ubeskyttet jern, ikke alu, plast eller glass.

Mye krom slipper unna, men på eldre biler med mye krom ville jeg vært forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

freakshow87

Hvor mye virketid skal jeg la dette ha da? Vil f.eks 8-10 minutter være tilstrekkelig arbeidstid?

Så jo at felgene trengte mer enn 5 minutter som eksempel

Endret av freakshow87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Om den tørker (uten direkte sollys) så er det utifra det som jeg har erfart bare å påføre mer produkt og/eller spyle av. Har ikke sett noen skader etter tørket produkt.

Når jeg vasket Hydrafelgene mine lot jeg produktet ligge så lenge at det tørket flere ganger.

Rust som har løst seg opp for så å renne ned over lakken og tørke kan være litt vanskelig å få bort igjen. Dette skjer som regel hvis du påfører produktet på en rustskade. På piggstøv, bremsestøv osv. som produktet er beregnet for har jeg ikke hat noen problemer med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...