Gå til innhold

Detailere miljøvenlige. ?


hugomidt

Recommended Posts

Kom til å tenke på at vi detailere , vasker bilen vår et par ganger meir en

Gjennomsnitts ola nordmann.

Det vil sei at bilane våris har mindre dritt ol overalt på bilen , som faktisk kan bli et par kilo , vatnet preller av bilen, mindre vatn på bilen = mindre vekt.

Mindre vekt på bilen , lettere jobb for motoren, mindre drivstoff forbruk.

E vel en grunn for at rally team ol har full gtechniq pakke for å få minst mulig dritt til å feste seg.

Vi er miljøvennlige :);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haakon O

Gjelder det da kun for de som vasker hjemme. for hånd og uten høytrykk? For de som må¨kjøre til vaskehallen slipper vel ut noen kg co2 på hver tur :P Og når man kjører til posten for å hente siste pakke. som kanskje kommer fra utlandet med båt eller fly, samt bil og tog? :P

Blir jo endel emballasje som går på søpla, og strøm blir brukt flittig både på HT, støvsugere og andre el.maskiner, vaskemaskinrunder på MF kluter etc etc..

Rallyteamene har vel preppet bilen så det er fort gjort å få fram sponsormerkene brennkjapt på en møkkete bil på en tidbegrenset service, da det er sponsorene som betaler for moroa :D

Kjør debatt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hysj no ;)

Ska vi rekne sånn så er jo det bevist at prius er meir forurensande (totalt) en feks en golf :)

Hvem har egentlig bevist dette? Mener å ha lest at over 90% av primusen er gjenvinnbar.

Samt at dette forurensing med utvinning og produksjon av batteri (top gear) er vel bak mål.

Men produksjonen av alt vaskeutstyret/produktene overgår nok enhver besparelse i eksosutslipp ;)

tipper nok dette stemmer ganske bra:-) Endret av tr86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har egentlig bevist dette? Mener å ha lest at over 90% av primusen er gjenvinnbar.

Det stemmer det. 90% av min CT kan også gjenvinnes.

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teoriene til trådstarter er såklart ca. bare tullball.. Men å ta være på bilen, sørge for at motor og drivverk, lufttrykk i dekk osv. er i orden vil jo være gunstig. Og som detailer er man vel opptatt av slikt også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Det man sparer miljøet for er jo at bilene til en Detailer varer sånn ca dobbelt så lenge som andre biler, DER er det mye miljø å spare :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Det man sparer miljøet for er jo at bilene til en Detailer varer sånn ca dobbelt så lenge som andre biler, DER er det mye miljø å spare :D

...selv om en detailers bil gjerne er dobbelt så gammel som andre biler også (fordi den blir så godt ivaretatt) og dermed ikke tilfredsstiller noe som engang minner om moderne miljøkrav? :)

Jeg føler egentlig at denne debatten her kommer til å kjøre seg inn på et spor vi egentlig ikke vil inn på, spesielt om det skal handle om miljømessige hensyn. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Selv om man bytter en 59' Caddilac med en ny prius vil aldri priusen spare miljøet mer enn de miljøgassene som ble til da priusen ble laget.
Ergo sparer man miljøet ved å fortsette å bruke gamle travere.

Det derimot nye biler med lave utslipp gjør bra er å redusere lokale utslipp noe som kan være svært fordelaktig i høyt traffikkerte områder. Men spare miljøet gjør man ikke ved å bytte ut en gammel bil med en ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Dersom du har gode referanser som tilsier noe annet så er det bare å legge de fram, så skal jeg se om jeg blir overbevist.
Men det er iallefall ikke vanskelig å finne referanser til at produksjonen av en ny bil ikke vil veie opp de lavere driftsutslippene kontra en tilsvarende gammel bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Mener å ha lest av priusen forurenser mer en mange andre vanlige biler før den blir satt sammen (Altså produksjon av alle delene, frakt osv?) Ikke at jeg kan si jeg bryr meg så veldig om miljø.. totalt sett er vel ingenting i Norge noen stor synder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...