Gå til innhold

AC Service


bsa

Recommended Posts

Varmt ute. Varmt inne. Pluss litt gymbaglukt. Trenger tydligvis både en top-up (forhåpentligvis bare det) og en rens av annlegget. Antar at disse boksene folk putter inn ikke fjerner hardcore gymbaglukt, kjekt med en skikkelig rens da?

Men hvor? Noen som har noen flinke i Oslo, helst så nære Kalbakkenområdet, der jeg jobber som mulig.

Tenker litt sånn at en forhandler kanskje kan mer hvis det skulle trenge noe mer enn en top up, mens en ac-spesialist kanskje faktisk er flinkere på selve rens og kjøletest biten?

Non synspunkter? Formening om hva priser bør ligge på ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at en skikkelig rens med våtsuger/rensemaskin og et nytt kupefilter gjør susen. Hvis ikke, så har bilen likevel godt av det og du kan ta ac-rens etter det. :)

Her vil jeg tro vi snakker litt forbi hverandre. Litt kort og upresis forklaring fra min side der først kanskje.

Gymbaglukten kommer fra AC. Bilen forøvrig lukter herrrlig. Pluss at AC har stoppet å virke, noe jeg antar er fordi den er smart nok til å gi seg når trykket er for lavt. Så sier folk iaffal. Så jeg trenger mer gass.

Filteret vil bli skiftet ja.

Eller mener du at jeg skal rense AC med våtsuger?

:)

@Christian: Takk for tips. Virket jo som seriøse folk meg masse god utfyllende info på sidene sine. Sånt virker alltid lovende.

Endret av bsa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta først AC-service slik at anlegget fungerer som det skal. Etter det tar du AC-rens med f.eks NanoLotus AC-rens og bytte av filter. Det er min anbefaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta først AC-service slik at anlegget fungerer som det skal. Etter det tar du AC-rens med f.eks NanoLotus AC-rens og bytte av filter. Det er min anbefaling.

Jeg har faktisk en sånn stående, jeg bare antok at en rens utført av fagfolk er litt grundigere og litt mer hardcore enn det en sånn boks klarer å utføre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har faktisk en sånn stående, jeg bare antok at en rens utført av fagfolk er litt grundigere og litt mer hardcore enn det en sånn boks klarer å utføre?

Jeg fikk tatt en slik service for ett par år siden, og ble lettere irritert når jeg så at det han rensa med var en helt ordinær ac-rens på boks som jeg fint kunne kjøpt selv (dog ikke hvor som helst..)

Den lettere irritasjonen gikk over i irritasjon når jeg så hva jeg ble fakturert for det.. Dersom det jeg opplevde er vanlig prosedyre, tror jeg nok du fint kan ta rensen selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg lettere irritert, og selv om konklusjonen ikke er helt hundre må jeg bare få luftet litt frustrasjon! :angry:

Leverte inn bilen i forrige uke. De hadde den hele dagen mens jeg var på jobb. Kom og henta den. Ikke fikset gitt. Systemet var fritt for lekkasje og trykktest bestått. AC vifta funker, men vil ikke tenne. Feil med trykkbryter.

Bestilt og kom på mandag men hadde time først i dag. Leverte den inn på morgenen og slo ihjel tre timer på Alna senter. Ikke voldsomt stas. God soft is da. Ble kalt inn omsider. Ny trykkbryter montert. Funka ikke. Neivel.Etter litt sutring over at han ikke fikk diagnostisert helt 100% fordi di ikke har SAAB sin tech2 så fant han omsider en "bakvei inn" og kondluderte med at radiatorviftene(cooling fan) ikke funka. Han måtte forhøre seg litt med en SAAB kyndig og skulle sjekke litt deletilgang og greier.

Måtte nok bare belage meg på biltur til Danmark uten AC. Drar i morgen tidlig.

Jeg sjekker litt når jeg kommer hjem, rengjør litt plugger. Nei. Spiser middag. Banner. Googler. Kaffe. Googler. "check maxifuse nr 36" fikk jeg da jeg søkte etter cooling fan.

Sjekket...
OG DEN VAR JO RØKET!

Ingen bensinstasjoner som har sånt om dagen seff, "men du kan få en stor burgermeny" NOT. FUNNY!

Jeg skal innom Biltema når de åpner i morgen. Og hvis det virkelig er sånn at alt da funker så skal jeg svinge oppom AC folka og vise de fingern. En kald en!

Endret av bsa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :)

Saab har helt sikkert den sikringa.

Dersom det er samme som på min ('07 9-5) tviler jeg sterkt på at Biltema har de - ikke sett noe slikt der før ihertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilde av den omtalte

DSC_0269_zps22f23042.jpg

Måler 1,3cm innermål mellom stiftene og stiftene er 1,2 cm lange

>Er dette noe spessielt for SAAB altså? Trodde slike ting var standard!?

Endret av bsa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Bladsikring maxi er det ikke alle om har på lager, det går mest i standard og mini.
Men alle bilrekvisitabutikker bør ha det inne.

Endret av Magne/Otta Detailing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

R. Molnes

Det blir raskt dyrt om man skal prøveskifte alle relaterte deler på verksted.. Og verre er det nesten når det er en sikring som er synderen i det hele. Skjønner irritasjonen. Regner med Biltema eller Bilxtra har slike inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...