Gå til innhold

Bestill fra utlandet, hent i SWE hos DHL!


espennyh

Recommended Posts

Hva legger man inn for shipping adresse hvis man f.eks skal handle ifra elitecarcare og få det sendt til en eurocash butikk?

Adressen til eurocash butikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sindre S Nilsen

Sikkert noen som kan hente for deg Christer og sende det til deg på forumet her :)Virker som en seriøs gjeng her inne på forumet som hjelper hverandre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Om du vil kan jeg sikkert være behjelpelig Christer. Er i Sverige med jevne mellomrom, så hvis du har planer om å bestille noe, kan du jo sende en PM og høre, så skal jeg se når jeg har planer om å reise. :)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig Magnor ja :) Da skal jeg prøve dette ved neste innkjøp ifra utlandet. Jeg har 5min i bil til Eurocash Eda, så noe annet ville bare være dumt. Takker for info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Braathen142

vet det her er snakk om DHL men til dere som gjør Post Restante så er det kun Norsk gyldig pass som går som legitimasjon nå, Ikke norsk førerkort eller noe annet lenger :P

Endret av Braathen142
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dager fra jeg bestilte (ettermiddagen) til pakken ble levert!
Nå er det bare å vente til jeg kommer hjem fra ferie så jeg får hentet den ;)

Tue, 16.07.2013 16:25 h
--
The instruction data for this shipment have been provided by the sender to DHL electronically
Wed, 17.07.2013 17:27 h
Greven, Germany
The international shipment has been processed in the parcel center of origin
Thu, 18.07.2013 01:39 h
Hamburg, Germany
The shipment will be transported to the destination country and, from there, handed over to the delivery organization. (Homepage / online shipment tracking: )
Thu, 18.07.2013 01:39 h
Hamburg, Germany
The international shipment has been processed in the export parcel center
Thu, 18.07.2013 13:29 h
Sweden
The shipment has left the import parcel center in the destination country.
Thu, 18.07.2013 13:29 h
Sweden
The shipment has arrived in the destination country
Fri, 19.07.2013 14:09 h
Sweden
The shipment has been successfully delivered

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakke hentet - og alt er "alles in ordnung"

Alt fungerte smertefritt, raskt, enkelt, og slipper unna alle dritt-gebyrene DHL skal ha i Sverige. 11EURO (under 90kr) i frakt for 12kg med bildeler og en ganske stor eske (alt fra luftfiltere til viskerarm) er ikke ille.. Kort tid fra Tyskland til Sverige. Posten Norge skal jo ha mer fra Oslo - Hamar som tar et par dager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer det regning i posten med mva, eller slipper man også dette da det er sendt innenfor eu?

Varer kjøpt innenfor EU er det ikke mva på :) .

Du er selv ansvarlig for å kjøre innom nærmeste tollsted og betale 25% mva :ph34r:

Endret av Suse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babelfisken

Varer kjøpt innenfor EU er det ikke mva på :) .

Du er selv ansvarlig for å kjøre innom nærmeste tollsted og betale 25% mva :ph34r:

Nå betaler man MVA i i EU, men man betaler da normalt MVA i avsenderland. De fleste seriøse nettbutikker trekker den MVAen av ved sending til Norge. Dermed er det ikke alltid det lønner seg å sende til Sverige. Shineaorama og CleanYourCar har jo enkle og greie ordninger og ganske rimelig frakt. Bildeler fra tyskland derimot sendes ofte ikke til Norge, MVA og Tyskland er litt trøblete og pakkeprisen til Sverige er ofte mye lavere. Da lønner det seg jo å få sendt det den veien. I tillegg kommer jo gleden over å snyte DHL Norge for en haug ublu gebyrer. Og som andre sier henter man selv er mva-fribeløpet NOK 3000/6000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19% mva i Tyskland.

Hadde man sendt til Norge hadde den Tyske mva blitt trukket ifra, Norsk MVA lagt på, pluss en HAUG med gebyrer fra DHL. (Over 1000,-. i mitt tilfelle....................)

Det lønner seg ikke på en pakke til 2400 NOK.


PLUSS at frakt til Norge er dyrere enn til Sverige som regel fordi mange hater å sende til Norge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...