Gå til innhold

hvilke produkter bør man bruke her?


slemreke

Recommended Posts

Jeg har en kamerat som kjører en Stormy Blue Mica (35J) 2008-modell Mazda6. Og han, som fler ønsker å gå over bilen med noe for å få den til å skinne litt ekstra når våren sniker seg innpå.

Hva bør brukes av produkter på den? Han er flink til å vaske den skånsomt siden han kjøpte den, så det er så og si ingen tegn til swirls og lignende.

Kom gjerne med fler forskjellige forslag på alt fra lakkrens tilogmed voks, og om du gidder; en liten beskrivelse av hvorfor :)

På forhånd takk.

-André

Ikke et veldig bra bilde men det var det eneste han hadde.

mazda6.jpg

Endret av slemreke

[color=#FF0000][url="http://www.redrabbits.com"]www.redrabbits.com[/url][/color]
--------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megs.#83 etterfulgt av #80 for glansen og fjerning av det lille som er av swirls.regner med at det er smørlakk på den.

Jeg ville valgt en carnuba voks på den bilen fordi da får den en nydelig glans,samt wetlooken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk over akkurat samme bil med lik farge i august/september.

Da brukte jeg Pinnacle Advanced Swirl Remover og Pinnacle Advanced Finishing Polish sammen med Porter Cable (Dual Action), så et par lag med Pinnacle Souverän Paste Wax for hånd.

Den ble vanvittig blank med en utrolig "Wet Look". Eieren mente den ble blankere/finere en da den var ny i mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Uten swirls er det

Duragloss 101 + 111

så enten en swissvax voks eller Pinnacle souveran LS feks......

med swirls er det

Scholl A15

Swissvax concourso

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

A15 har litt forsegling i seg, litt mindre glans en S40 mener jeg, men bra blank den også...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A15 har litt forsegling i seg, litt mindre glans en S40 mener jeg, men bra blank den også...

Men om man pomper på med en bra voks til slutt vil man vel ikke se store forskjellen uansett? eller?

[color=#FF0000][url="http://www.redrabbits.com"]www.redrabbits.com[/url][/color]
--------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

NJA, kan være den blir litt mer "mute" men tror du skal studdere godt får å se det, A15 har cut 3 mens S40 har cut 1, så den cutter litt bedre også. men er bilen tilnærmet perfekt i lakken kan det fort være at scholl S40 eller Duragloss 101 holder på den...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Nei, men den tar bittebitte litt...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble hvertfall litt klokere her nå, tusen takk for alle svar hittil :)

[color=#FF0000][url="http://www.redrabbits.com"]www.redrabbits.com[/url][/color]
--------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...