Gå til innhold

Har SurfexHD skiftet farge?


Øyvind G

Recommended Posts

Øyvind G

Her om dagen ble min første 5l med Surfex tom så jeg måtte flytte pumpen over til neste kanne.

Det har mest sansynlig ingen betydning, men jeg la merke til at den nye ikke blir like hvit som den gammle gjorde. Er det noen fler her som har sett dette?

Til venstre på bildet har jeg blandet Surfex 1:1 (ny) og til høyere er det en rest med 1:5 (gammel).

IMG_6547_1024x683.jpg

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Har ikke noe med blandingsforholdet å gjøre da? :)

Jo sterkere Surfex var jo hvitere ble den. Som du ser på bildet over så er 1:1 blankere enn 1:5.

Min Surfex blir som din nye. Nesten helt gjennomsiktig.

Da har det nok blitt noen forandringer på den. Har jo hatt den første kannen en god stund nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rein Surfex er helt blank. Blander man den med vann, blir det hvitere i fargen. Jeg har prøvd dette, da jeg har forskjellig blandingsforhold fra 1:1 og opp mot 1:40 i 4 forskjellige flasker. Den som er blandet ut mest, er "hvitest".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Prøv å blande det litt da, så ser du jo hvor stor forskjell det er! :)

Rein Surfex er helt blank. Blander man den med vann, blir det hvitere i fargen. Jeg har prøvd dette, da jeg har forskjellig blandingsforhold fra 1:1 og opp mot 1:40 i 4 forskjellige flasker. Den som er blandet ut mest, er "hvitest".

Det er mulig jeg husker feil her og at den blir hvitere når den blandes tynnere. Skal prøve ut dette. :)

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
Øyvind G

Synes den nye Surfexen ser gulere ut i kannen jeg..?

Mulig det. Kannene mine er hvite, så det er vanskelig å se.

Den gammle typen er hvertfall genial sammen med våtsuger/rensemaskin da den skummer veldig lite. Surfex er såpass effektiv at jeg har brukt den nye med rensemaskin selv om den skummer litt mer. Må bare tømme maskinen litt oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummer mer enn før ja. Trodde det bare var innbilning jeg ;)

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...