Gå til innhold

Kan dette interiøret "reddes"?


Kny

Recommended Posts

En kompis av meg har et kremhvitt/beige skinninteriør som har blitt farget opp sort for noen år siden (før han kjøpte bilen). Skinnet er veldig ubehagelig å ta på, kjennes ikke ut som skinn og det sprekker noe veldig opp i sortfargen.

Han lurer da på om det er mulig å fjerne sortfargen for å få frem den originale fargen på skinnet uten å ødelegge det? Isåfall, hvordan?

Bilen er en 96 modell BMW E36 om det skulle ha noe å si.

DSC_0009_zps30a4c1c1.jpg

DSC_0007_zps049d55bd.jpg

DSC_0010_zps75f46794.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Øyvind G

Dynamix har vel endel produkter for reperasjoner som dette. Har ikke gjort noe slikt selv, men så en her inne som har fikset en mye større skade enn dette da det også var en stor grop i setet som måtte fylles.

Jobben på ditt sete vil jeg tro at fremgangsmåten er å lime, sparkle, pusse og farge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Først og fremst må alt renses skikkelig med god skinnrens og lighterbensin.

Alle løse fliker, kanter osv må skjæres bort så man ikke har noe som stikker opp.
Deretter må alle lave områder (sprekker, flker som er bortskåret osv) fylles med crackfiller.
Alle rifter må limes med forsterkning på baksiden.

Når dette grunnarbeidet er gjort må alt slipes med 1200 slipepapir for å få så jevn overflate som mulig og for at ny farge skal få god heft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du spør om er vel å få av "sortmalingen" som er på idag, og hente opp den originale beige fargen igjen? (Å farge skinn lyst, når utgangspunktet er mørkt, er vel noe jeg ikke har trua på)

Om bilen står i skapelig nærhet av Oslo (jeg bor i Bærum) så kunne jeg kanskje ta en tur med Dynamix-utvalget mitt og teste en flekk? Så finner dere ut om det går og hva dere må handle inn. Dynamix har et romslig utvalg av rensemidler fra mildt til aggressivt og jeg har tre-fire varianter om jeg ikke husker helt feil, og av videoene jeg har sett på ljutjube så må det være ei råd! Smått utrulig hva de reklamerer med av fiks og triks.

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer Gry! vi vil ha vekk den sorte fargen som flasser av den beige interiøret :)

Jobben som er gjort for å farge det beige skinnet sort er veldig dårlig, rennemerker og veldig klissete å sitte i.
Føles litt som å sitte i tyggis, klistret fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...