Gå til innhold

Felger som virkelig trenger en oppsjekk


spydebergskrens

Recommended Posts

spydebergskrens

Hei,

Første post og bare så vi legger premissene klare; dette er et forum hvor jeg ikke har noe mer å bidra med enn dumme spørsmål.

Kjøpte noen felger som sikkert ikke har sett en børste eller såpe de siste ..tja..aldri?? Og ser ut deretter.

Det er irr, tjære, etc etc som noen sikkert syns har en viss sjarm, men jeg kunne godt tenke meg en liten oppfriskning.

Det er ingen/veldig få riper og jeg har har heller ingen behov for å få de "bedre enn nytt" så de ripene som er der skal få bli. Har prøvd på en felg og resultatet er greit nok for meg, problemet er bare at jeg brukte 3 timer for å få dette resultatet som de fleste her inne anser som en grov puss. Jeg gikk på først med syre for å ta det verste, så var det, ja hold dere fast, stålull (!!!), så ble det brukt slipenylonark fra biltema og så avslutta jeg en mini polerings ulldisk på Dremelen med Autosol. Fremgangsmåten og utstyret jeg brukte føler jeg har rom for forbedring....for å si det mildt. Jeg mistenker det samme resultatet kan oppnås i løpet av en brøkdel av tiden jeg brukte på den første. Kan noen barmhjertige sjeler hjelpe et analfabet? Skal prøve å legge til noen bilder.

2F832447-DC34-4BB7-813F-51179637C867-446

2696F7C3-2D06-4696-AC83-28AFDE2FAE2A-446

3F43AA55-BD1F-41AC-9431-35915DD17AE1-620

Endret av spydebergskrens
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

Velkommen Spydberggutt. Bra det er flere av oss her (skap-spydberging jeg da) Tråden postet av Bukken74 er ikke dum. Spør gjerne om andre ting du evt lurer på.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spydebergskrens

Denne P21 power gel, er det mer futt i den enn Ferro-bet alu rens? For den imponerer ikke, annet enn med en deilig lukt av noe som minner om saltpeter.

Hvor får jeg kjøpt Mothers mini polish ball eller tilsvarende produkt? Gjerne en butikk så jeg slipper å vente på postens disipler.

Takker for velkomsten!

Endret av spydebergskrens
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

P21s er tryggere å bruke en Ferro Bet, de løser litt forskjellige oppgaver egentlig. Normalt skittne felger klarer seg mer en godt nok med P21s (ille skitne også for den saks skyld), Ferro bet tar felger som bla har gulnet en del, der klarer ikke P21s jobben. Samt at du får en annen "god lukt" med P21s. Husk å kjøpe P21s Power gel da, det er den som er gull. Parts And Retards har denne på lager mener jeg, samme gjelder Exint.

Kan ikke si jeg har sett Mothers mini ball hos noen, men sjekker du Parts and retards, scandicshine, Swissvax eller Exint så kan det hende de har den eller lignende. Butikkene ligger henholdsvis i Ås, Verdal eller Lillehammer (alt etter som hvor du befinner deg i landet.

Velkommen til gards ;)


Tipper på Spydeberg da ;)

Går det an å ikke skjønne den da :D Jeg må lese mer tydelig skjønner jeg..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Har den fra Flitz her, likte å bruke den til å fjerne polish med, ikke legge på, der er power ball bedre mht ko nsistens, denne her spruta det litt av.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spydebergskrens

Har den fra Flitz her, likte å bruke den til å fjerne polish med, ikke legge på, der er power ball bedre mht ko nsistens, denne her spruta det litt av.

Har den fra Flitz her, likte å bruke den til å fjerne polish med, ikke legge på, der er power ball bedre mht ko nsistens, denne her spruta det litt av.

Flitz? Er det merket på den jeg linket til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spydebergskrens

Som jeg skrev innledningsvis så er alt jeg har å bidra med dumme spørsmål. Så her kommer et. Jeg har holdt på med bil og bilrelaterte ting siden "en neva stor" altså 25-30 år. Når jeg var liten (høres ut som kjempe lenge siden, men føles ikke helt sånn) så husker jeg shinehylla til høvdingen innholdt Turtle Wax, og den hylla var det bare pent å holde pølsene unna for DET var sakene sine! Etterhvert som jeg jeg vokste opp så var det kun de som ikke kunne noe om bilpleie som kjøpte "den dritten der" (les Turtle Wax )

Det skulle være Autoglym! Hadde du ikke Autoglym var det nesten ikke vits å vaske kjærra engang, alle som skulle shine vr6'n, cossien, m3'n hadde Autoglym ditt og datt (jada,jeg og). Årene har gått og cossien er bytta ut med hilux "guttebil" og nyere Grand vitara til kone og barn. Interessen for shining av bil har vært på et slikt nivå at jobben er utført av andre....Nå har interessen for å gjøre slikt igjen kommet tilbake, men er helt ute av dette.

Mye digresjon her, men etter å ha lest litt innpå her de siste 2-3 dagene så har jeg vel ennå ikke sett navnet Turtle Wax og så vidt sett Autoglym. Har ikke Turtle Wax og Autoglym produkter som holder mål lenger? Eventuelt hvilke produkter i de respektive leverandører sortement holder mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Autoglym som man ser i hyllene til f.eks torshov bilrekvisita er ikke beregnet til maskin. Majoriteten her inne bruker maskin til og korrigere riper osv med. Turtewax har vel ingenting beregnet for maskin så vidt jeg har sett?

  • DCN Poeng 1

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spydebergskrens

Autoglym som man ser i hyllene til f.eks torshov bilrekvisita er ikke beregnet til maskin. Majoriteten her inne bruker maskin til og korrigere riper osv med. Turtewax har vel ingenting beregnet for maskin så vidt jeg har sett?

Aha, det forklarer jo det hele. Maquiers produktene da? De har produkter for maskin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, det forklarer jo det hele. Maquiers produktene da? De har produkter for maskin?

Det kommer også litt an på butikken du befinner deg i. Meguiar's er litt som Autoglym, de har en entusiast-serie for håndgnukkere og en proffserie for maskinpolering. Utenom Ultimate Compound i entusiastutvalget som kan brukes med oscillerende/dual action maskin, så heter vel poleringsproduktene i proffserien deres ting som #205 og #305 (ok, jeg fant på noen tall).

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spydebergskrens

Det kommer også litt an på butikken du befinner deg i. Meguiar's er litt som Autoglym, de har en entusiast-serie for håndgnukkere og en proffserie for maskinpolering. Utenom Ultimate Compound i entusiastutvalget som kan brukes med oscillerende/dual action maskin, så heter vel poleringsproduktene i proffserien deres ting som #205 og #305 (ok, jeg fant på noen tall).

Aha, vi har en kæll fra mg innom rett som det er så jeg får høre med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

#105 og #205 mente nok Gry :) De fleste på forumet her bruker litt forskjellig, avhengig av type jobb og lakk en skal jobbe på. Jeg bruker for det meste scholl, menzerna og 3m, men har ikke noe imot MG sine proffprodukter. Har brukt de hyppig før. Alt til sitt bruk, og hva en liker å bruke (vanesak) Mange her bruker og Swissvax som og er et meget godt produkt. Er det norsk prol som er innom deg eller?

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Her er Flitz, de du linket til er nok ikke ulike.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spydebergskrens

#105 og #205 mente nok Gry :) De fleste på forumet her bruker litt forskjellig, avhengig av type jobb og lakk en skal jobbe på. Jeg bruker for det meste scholl, menzerna og 3m, men har ikke noe imot MG sine proffprodukter. Har brukt de hyppig før. Alt til sitt bruk, og hva en liker å bruke (vanesak) Mange her bruker og Swissvax som og er et meget godt produkt. Er det norsk prol som er innom deg eller?

Du det vet jeg ikke, ung kar i 30-40 åra som kjører en svart Mb sprinter,alltid like blid og litt sånn superselger stuk på'n, så han skal få solgt meg noen produkter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

Grunnen til at jeg spør er at det finnes billigere alternativer enn Norsk Prol når det kommer til MG, litt avhengig av hva du ender opp med å prøve da.

Du det vet jeg ikke, ung kar i 30-40 åra som kjører en svart Mb sprinter,alltid like blid og litt sånn superselger stuk på'n, så han skal få solgt meg noen produkter:-)

Men det høres litt ut som Thomas på Norsk Prol ja, så det kan godt være ham.

Du kan jo ta litt tips og prøve å få snakka deg til noe vareprøver, evt en skikkelig intropris. ;)

Ta en runde på de sidene som har avtale med DCN og evt ut på internettet, finnes både norske og britiske sider som forhandler MG til rimelige priser, spesielt britiske og ifra USA. Handler du litt, kan det plutselig lønne seg å bli VIP medlem på DCN, det tjener du rimelig fort inn da.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spydebergskrens

Grunnen til at jeg spør er at det finnes billigere alternativer enn Norsk Prol når det kommer til MG, litt avhengig av hva du ender opp med å prøve da.

Men det høres litt ut som Thomas på Norsk Prol ja, så det kan godt være ham.

Du kan jo ta litt tips og prøve å få snakka deg til noe vareprøver, evt en skikkelig intropris. ;)

Ta en runde på de sidene som har avtale med DCN og evt ut på internettet, finnes både norske og britiske sider som forhandler MG til rimelige priser, spesielt britiske og ifra USA. Handler du litt, kan det plutselig lønne seg å bli VIP medlem på DCN, det tjener du rimelig fort inn da.

Kikka litt på nettsiden til norsk prol og det er Kjell Gaarder som er innom oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

Han kjenner jeg ikke, sikkert en trivelig fyr :P Få høre hvordan praten gikk da :)

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spydebergskrens

Han kjenner jeg ikke, sikkert en trivelig fyr :P Få høre hvordan praten gikk da :)

Prat?? Her blir det ikke mye prat...her blir det pruting, gnaging, krav om både vareprøver og "jeg skal skrive varmt om produktene" pris:-)

Nå skal jeg få samtlige her inne til å tenke i sitt stille sinn; "han her, verken er eller kommer til å bli en DCN'er...." og dere har nok rett, dessverre. Har ferie og noe måtte jeg finne på så jeg stakk en tur til jula, med følgende resultat:

https://www.dropbox.com/s/cm1ebj9tczl9rug/Photo%2018%2036%2040%2009.07.13.jpg

Men etter å ha kjørt på med drillen er i hvertfall resultatet iøynefallende :

https://www.dropbox.com/s/2bjg7hlc62f1jmk/Photo%2019%2014%2058%2010.07.13.jpg

Endret av spydebergskrens
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...