Dette er et populært innlegg Tommy 6 673 Skrevet 5 Juli, 2013 Dette er et populært innlegg Rapporter Share Skrevet 5 Juli, 2013 Det er langt mellom de gangene det triller noe slikt inn i garasjen for å få litt velfortjent pleie. Dette er en Ferrari 288 GTO, 1 av 272 produserte. Det er for mye å skrive om denne bilen, så jeg legger ved en link til Wikipedia om bilen. http://en.wikipedia.org/wiki/Ferrari_288_GTO Vanlige folk som drømmer om en Ferrari, vil ha en Enzo, mens Ferrari entusiaster drømmer om en 288 GTO. Her er noen bilder fra da bilen ankom. Starter som vanlig med å legger P21s på felger, med virketid 10 min Prickbort fra vinduer og ned, virketid 10 min Spyler av felgene. Renner litt møkk Her har også prickbort fått med seg litt forurensning fra lakken. Etter prickbort var avspylt, så fikk bilen lufttørke litt, før IronX ble påført, med samme virketid som prickbort Finner litt, men ikke mye. Så ble hele bilen, inkl motor rom dekket med et lag Automax microavfetting Som igjen ble dekket av et skumlag beståendes av CG greame reaper og CG c+wg Etter ca 5 min. Spyler av restene av skummet, og holder god avstand over motor rom. Så klargjøres gritguard bøtta med SV car bath og wash pudel for berøringsvask Skummer op såpen Starter fra toppen og jobber meg nedover Etter dette, så blir det en runde med en detail brush i kriker og kroker. Dekkene får også en runde med apc, og børste. Felgbørste for å komme inn i felgen Så spyler jeg av såperester. Tørker bilen med miracle dryer På plass i garasjen, så ble det en runde med SV paintrubber blå (clay) Fant heller lite, her er etter venstre side. Stolene ble tatt ut for bedre adkomst. Tomt interiør Gulvtepper ble støvsugd. Så var det klar for litt skinnbehandling, å her er produktene som er brukt. Skinnet renses med SV leather cleaner, som sprayes på, og jobbes inn i sirkulære bevegelser med skinnbørste. Etter dette så tørkes det av i rette linjer med SV tørkehånkle. Her er høyre side av sitteputen renset, og skitten sitter igjen i kluten Stolen til høyre er renset Det var et par plasser at skinnet var litt slitt, så da må vi friske dette opp med litt skinnfarge. Matter ned området med en healerpad. Vasker så rent med lighterbensin, for å fjerne alle fettstoffer, slik at skinfargen får sette seg Skinnfarge påføres med tilhørendes svamp. Her la jeg 2 lag, med 4 timers mellomrom. Kommer seg. Da fargen var tørket, så ble skinnet satt inn med SV leather milk, som fikk stå over natten, før en ny runde med påføring. Bilen skulle være her en stund, så vedlikeholdslader ble koblet til. Innvendig så startet jeg med å vaske vinyltaket med APC og en mf Pedalene fikk en runde med APC og en detailbrush Å ble blåst rene med trykkluft. Holder en MF inntil for å unngå søl. Rent å pent. Dashbordet, og andre panerler i bilen var dekket av en type stoff, som ligner litt på fløyel å ta på, men som er utviklet for å gi minst mulig gjennskinn. Her sprayet jeg på SV fabric, og tørket rent med en MF Å som det viser på kluten, så var det litt å finne. Resten av interiøret fikk en runde med SV quick interior finish Som også fikk dratt ut litt smuss. Detailsticks og interior finish på trange plasser SV metalpolish på chrome i coupe Klargjorde rensemaskinen medskumdemper En skvett med Leather sent i rensevannet Sprayer på APC på teppene Jobber inn med tekstilbørste. Skyller og suger opp. Venstre side tat Bakveggen mot motor rom må også taes. Defa varmevifte for tørkehjelp Å det ble en del møkk fra teppene. Vinduer ble vasket med SV crystal og lofritt papir. Teppene ble forseglet med CG fabric guard. Ratt og gir ble renset med SV leather cleaner. Å påført leather milk. Ferdig her........... Utenom denne lille saken her, som var noe av det første jeg la merke til da jeg åpnet bildøren. Det var et lite hull i stoffet ved dørkarmen. Så jeg demonterte dekselet under rattstammen, og skar ut en bit med overflødig stoff. Tilpasset denne. Å limte den inn i hullet. Er ikke helt usynlig, men mye bedre en det var. Luftinntak nede på kanalene sitter utsatt til, for steinsprut fra forhjulene. Så jeg fikk min lokale lakk butikk til å ordne lakk til meg, etter å ha sent dem fargekoden. Sprøytet litt i korken. Å penslet på. Det ble lagt 3 "lag". Så til oppbevaringsrommet foran, her var det generelt støvete. 19" reservehjul Her er div hjelpemidler. Tomt En runde med støvsugeren på det grøvste. Så en runde med MF og APC Div slanger ble behandlet med SV seal feed Så litt plastfornyer på resten. Reservefelgen fikk en runde med SV CFP regular Etterfulgt av SV autobahn voks Og SV pneu på dekksider. Varseltrekant ble også vasket. Før Etter En av to verktøy sett. Jekk og diverse ble forseglet med autobahn Veske ferdig renset. Alt verktøy i den andre vesken fikk også autobahn behandling Ferdig å på plass. Reservehjul og verktøy tilbake på plass. Trekket over var litt blasst Så det fikk en runde med vinylfornyer Så var det tid for å få av hjulene. Følte meg ikke helt trygg da jeg sto og slo med denne blyhammeren. (høyre side har lings gjenger) Ser ikke så alt for galt ut. Bak Påfører en runde med ironX Etter 5-6 min Dette ble spylt av, så ble det en runde med P21s Å så berøringsvask med mitt Nå begynner det å ligne på noe. Calippere fikk en runde med SV autobahn. Det samme gjorde hjuloppheng. Overflødig gummi på dekkene fjernes Så blir det en runde med SV CFP regular. Etterfulgt av autobahn. Og pneu Ferdig foran Bak Nede på bakken igjen, og selfølgelig samme prosedyre på andre siden. I motor rommet måtte jeg også plukke litt, her er et 50/50 bilde av varmeskjold over eksos Luftfilterboksene fikk behandling med SV opaque. Og seal feed på pakninger. Så kryper vi under bilen å titter på litt kunst. Her er et 50/50 av eksospotten som er polert med SV metal polish Etter dette, så ble motoren dekket til for ikke å få så mye polishrester nedi. Resten av bilen ble så maskert. Maskeringene på bl.a panser og skjermer, er kanter på beskyttelsesfolie som ligger på utsatte steder på bilen. Måler litt lakktykkelse, å det var jo gret, for her snakker vi om fiberkarrosseri. Lakktilstanden var i grunnen ikke så dårlig, litt swirls, og noen få rds Har vert borti noen slike lakktyper før, så jeg prøvde meg med Flex roterendes med lilla scholl pute, og SV cfp strong. Dette tok det jeg var ute etter, men jeg måtte kjøre mangen pass, siden jeg ikke ville bruke en veldig grov pute, på denne lakken som jeg ikke viste hvor tykk den var. Ser lovendes ut. Konsentrert. Spredde ut på 600rpm, gikk så opp til maks 1000 rpm, kjørte ut polishen, og avsluttet på 600 igjen. Pga uvissheten om lakktykkelse, så gikk jeg ikke høyere på hastighet, å kjørte heller flere pass, å lot panelene få kjøle seg ned innimellom. Det var også ss lakk på denne. Noen 50/50 etter SV strong, å det er ikke lett å få tatt noen greie bilder av denne lakken Ble en del kjøring med spotpad. Å for hånd på de trangeste plassene. Her er et 50/50 på bakfanger. Etter denne runden, så ble bilen trillet ut for en wipedown. Hjulene er pakket inn, ettersom de er ferdige. Et godt lag med microavfetting over hele bilen,som fikk virke i 10 min. Satte så steameren på 90gr Så var det bare å spyle av. Å som forventet så var det litt hologrammer, men ikke noe enormt Frem med SV da maskin, sort scholl pute, og SV cfp regular. Ser lovendes ut dette. In action. 50/50 på baklykt, med ovenfor nevnte combo. Disse luftspjellene på sidene så litt shabby ut. De ble demontert, for å komme skikkelig til SV cfp regular på håndpad 50/50 av gitteret. Montert, rent og pent. Inne i dørkarmer måtte det også shines opp litt. Dørlås, før litt pleie. Ferdig. SV metal polish Noen plasser så måtte jeg til med detailing sticks med polis på. Så for å hente ut det siste av glans i lakken, så fant jeg frem en sort SV pute, og SV cfp finish. Overwiew Jeg er glad i Crystal Rock, så da ble det denne. Her ligger den å hazer. Er lagt i tynne rette strøk. Det ble lagt 2 lag, med 1 times mellomrom. Inne i dørkarmer. Buffer av med SV microfluffy Alle gummilister/pakninger ble påført SV seal feed En annen detalj jeg la merke til, var den sorte streken i GTO logoen, som var litt slitt. Det er utrolig hvorlite som skal til for å få detaljene på plass. RainX på ruter. Bilen blir ikke brukt i regnvær, men det ser jo bra ut nården vaskes. Så til ferdigbildene. Tidsforbruk på denne ligger på mellom 60-70 timer (kom litt ut av tellingen) over 2 uker. *** BILDER ER IKKE TILLATT BRUKT UTEN TRÅDSTARTERS SAMTYKKE *** 102 Siter Tommy TOMMY'S CAR SPA FOUNDERSWISSVAX CERTIFIED DETAILER SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR DCN APPROVED DETAILER 2017 RUPES AMBASSADOR RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR Tommy's CAR SPA (facebook) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skilbrei 30 Skrevet 5 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 5 Juli, 2013 Jeg skulle jo egentlig legge meg, for en time siden... Takk for at du deler dette med oss Tommy, flott jobb som alltid, på en av mine drømmebiler Kanskje jeg er trøtt, men går den ikke saktere enn 20 km/t, selv når den er parkert? Det var egentlig alt jeg fant å pirke på! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer R 2 171 Skrevet 5 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 5 Juli, 2013 Ene superbilen etter den andre Strøken jobb som alltid,og for en bil,helt utrolig rå. Sikle sikle Siter Rasmussen Auto Spa på Facebook Swissvax Certified Detailer http://www.rasmussenautospa.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 6 Juli, 2013 Admins Rapporter Share Skrevet 6 Juli, 2013 Helrått.. Fantastisk bil dette her, og en fantastisk jobb som vanlig Tommy.. Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duddi 175 Skrevet 6 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 6 Juli, 2013 Helt fantastisk jobb, rått! Drømmebil... Siter ** S&S: LR Range Rover 1995 ** S&S: BMW E46 320iA 2003 ** S&S: Honda Civic 2006 ** S&S: Mercedez-Benz S211 2004 ** S&S: Audi A4 2006 ** S&S: Subaru Impreza 2011 ** Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexanderst 1 918 Skrevet 6 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 6 Juli, 2013 Lekkert som vanlig dette Tommy, cred Siter ✓ 18' Tesla Model S 75D X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance Alexander's bilpleielogg X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde Alexander's S&S oversikt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egniii 371 Skrevet 6 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 6 Juli, 2013 Nok en enestående jobb fra deg tommy ! Rått Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megaoctane 20 Skrevet 6 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 6 Juli, 2013 Fy f... Helt sinnsykt detaljert arbeid! Cred gitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ANM 157 Skrevet 6 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 6 Juli, 2013 Sukk.... Noen biler orker man ikke drømme om en gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ColdFusion 11 Skrevet 6 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 6 Juli, 2013 Vanvittig stilig! Ypperste klasse! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind G 2 128 Skrevet 6 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 6 Juli, 2013 Dette er heftig! Både bilen og arbeidet ditt. De fleste DCN'ere sitter nok med en halvkramm en etter å ha lest denne S&S tråden. Du sier det var linksgjenger på høyere side, du mener vel venstre? Siter Oversikt over mine S&S - Min Logg Hvordan komme igang med bilpleie Bilvaskguide - Maskinpoleringsguide Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 6 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 6 Juli, 2013 Fyttikatta:) Takk for en vakker detail til morgenkaffen! Lærte igjen masse nytt av å lese s&s fra deg:) Trodde en måtte vente tre timer mellom hvert vokslag jeg. Og det skummet ditt henger veldig bra! Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy 6 673 Skrevet 6 Juli, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6 Juli, 2013 Dette er heftig! Både bilen og arbeidet ditt. De fleste DCN'ere sitter nok med en halvkramm en etter å ha lest denne S&S tråden. Du sier det var linksgjenger på høyere side, du mener vel venstre? Det er links på høyre side. Bildet med blyhammerern hvor jeg skal demontere hjulene er tatt på venstre side av bilen. Siter Tommy TOMMY'S CAR SPA FOUNDERSWISSVAX CERTIFIED DETAILER SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR DCN APPROVED DETAILER 2017 RUPES AMBASSADOR RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR Tommy's CAR SPA (facebook) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind G 2 128 Skrevet 6 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 6 Juli, 2013 Det er links på høyre side. Bildet med blyhammerern hvor jeg skal demontere hjulene er tatt på venstre side av bilen. Merkelig. Siter Oversikt over mine S&S - Min Logg Hvordan komme igang med bilpleie Bilvaskguide - Maskinpoleringsguide Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir 335 Skrevet 6 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 6 Juli, 2013 Fantastisk bil. Fantastisk jobb! Siter '21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert] Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ODDATLE 56 Skrevet 6 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 6 Juli, 2013 Nydelig og grundig jobb på drømmerarien min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shiznit 81 Skrevet 6 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 6 Juli, 2013 Bra jobb og s&s, som alltid! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 178 Skrevet 6 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 6 Juli, 2013 (endret) WOW!! Bøyer meg i støvet! Det må føles ganske godt at folk lar deg polere så dyre biler? Endret 6 Juli, 2013 av ovlov86 Siter Min bilpleielogg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bateman 41 Skrevet 6 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 6 Juli, 2013 Utrolig flott å se, & god inspirasjon. Takk for at du tar tiden å deler med oss. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DavidRS 2 248 Skrevet 6 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 6 Juli, 2013 Som alltid når du har en superbil innom er det vanvittig klasse over detaljene i jobben du gjør, Tommy. Helt rått. Vi andre bøyer oss i støvet. Siter Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2, Lamborghini Murcielago LP640-4, Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.