DavidRS 2 248 Skrevet 5 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 5 Juli, 2013 (endret) En liten jobb som kom inn etter at jeg la ut en bilde på Facebook av panseret på bilen min etter å ha polert den. Bilen ble levert til meg Onsdag kveld, startet med jobben Torsdag morgen. Avtalen var å få bort en del riper og få den litt blankere. Vi avtalte en pris som tilsa at dette blei en enstegsjobb. Så var litt testing for å finne ut av hvilken puter og polisher som skulle brukes. Lakken var hard å jobbe med, så en grov polish fungerte greit for fjerning av riper, samtidig som det ga et greit sluttresultat. Måtte nok kjørt hele bilen en runde eller to til med grov polish for å få dette helt 100, også kjørt på med en fin polish tilslutt for å få helt super glans. Utstyrsliste:Maskin: Rupes LHR15ES Polish: Blå Rupes og Wolf Chemicals No. 5 Pads: Blå Rupes, gul, orange, lilla og sort Scholl. Avfetting: PrickBort og SurfexHD 1:5 + IronX Såpe: Jif Bilshampo i skumkanonen og Meguiars NXT Generation i bøtte Vask: P&R-Gritguardbøtte og murersvamp. Karcher K5.700 HT. Felger: Sonax Extreme Felgrens og børste fra Biltema. Liker denne børsten på felger, myk og god, så den kommer godt til. Div: Detailingkost, bøttevis med mikrofiber og diverse påføringspads. LSP: CG 5050 på lakk, Wolf Chemicals Trim Coat på plast, og en eller annen gummifornyer på dekk. Bilen ankom Onsdag kveld i tungt regnvær, samtidig som jeg kom hjem fra en 47 mil lang kjøretur fra Stryn, så startet med denne Torsdag morgen. Startet med å gå en runde rundt bilen for å se tilstand. Sånn umiddelbart så det ikke så aller verst ut, bortsett fra et par småskader. Blant annet var det en dårlig flekket skade på panseret, samt en skade på plastlist på bakdøren på passasjersiden. Prickbort påført. Fikk virke i ca 15 minutter da det var litt yr i lufta. La samtidig på Sonax Extreme Felgrens. Bilde etter at PB er spylt av: Spylte av PB med høytrykk før jeg la på SurfexHD blandet 1:5, som fikk sitte i ca 15 minutter før jeg skummet bilen. La skum på felger og i hjulbuer mens Surfex jobbet med lakken. Rant ut litt møkk Vasker felgene Skummet bilen med skumkanon ladet med JIF. Spylte av bilen og gjorde klar bøtte for håndvask. Heller i siste rest av Megs NXT. Skummer med HT Glemte helt å ta bilder under håndvask. Tok en runde med detailingbørste på trange og lite tilgjengelige steder. Åpnet panseret, der så det ut som om noen hadde kjørt bilen hele vinteren uten panser, så jeg dekket til dynamo og luftinntak og satte i gang med en sterk Surfexblanding før jeg skummet. Gikk over med en detailerkost for å få bort den inngrodde møkka. Glemte jo selvfølgelig å ta ferdigbilde tilslutt. Men kan ikke få med seg alt heller! Slik ser bilen ut etter vask og tørk. Da var alt klart for IronX. Hadde bittelitt til inne i garasjen, så dette holdt akkurat. La merke til at det rant noe IronX inn mellom en plateskjøt mellom bakskjerm og bakfanger og inn i hjulbuen et sted. Det som kom ut derfra var så sinnsykt rødt, så forklarte for eier at jeg tror det er noe rust der inne, og at hun burde se om hun finner ut av dette. Da var alt klart for kombotesting. Teipet opp tre felter på panseret for testing, men glemte å skrive ned hva jeg testet ut. Det beste resultatet fikk jeg med Gul Scholl og Wolf Chemicals No. 5 og noen steder måtte jeg jobbe med blå/blå Rupes. Siden jeg ikke husker hva jeg har testet med gidder jeg heller ikke legge ut bilder fra kombotest. Maskerte plastlister og annet tjafs før jeg satte i gang. Kjørt en runde på den bakerste stolpen opp mot taket. Glemte også helt å teipe opp 50/50 bilder, men husket er par. Her fra bakdør på førerside. Refleksjonsbilde fra bakdør En lei ripe på framdør på passasjersiden. Kjørte en runde med Gul Scholl og WC-5, uten at dette hjalp noe særlig. Fant frem våtsliperondell og 2500-papir og slipte litt på ripen, samt et par andre steder på bakdørene. Korrigerte opp igjen med blå/blå Rupes. Dempet til ubetydelig Våtslip bakdør Polert opp Så husket jeg igjen et 50/50 bilde, dette fra bakluke. Så kjørte jeg bilen ut i sola for holo-sjekk. Her var det ingen hologrammer å spore. Rygget bilen inn i garasjen igjen, sprayet med sterk Surfex og kjørte ut for avspyling. Tørket bilen og tok en wipedown for sikkerhetsskyld. Ingen hologrammer å spore. Rygget igjen inn i garasjen for å legge voks og ruteforsegling, samt plastfornyer. Har dessverre ingen bilder av dette, så kutter heller til noen få ferdigbilder. Leverte bilen til en fornøyd eier. Ved en senere anledning skal jeg prøve å få gjort noe med de nederste plastlistene på bilen, samt den stygge skaden på panseret og et par andre småskader. Men eier trengte bilen og vi hadde ikke tid til å gjøre det denne gangen. Takk for at dere tok dere tid til å lese. Endret 27 September, 2013 av DavidRS 10 Siter Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2, Lamborghini Murcielago LP640-4, Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkild 141 Skrevet 6 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 6 Juli, 2013 Ble bra dette, blankt og fint, Cred. Hvor mange timer ble det til slutt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DavidRS 2 248 Skrevet 6 Juli, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6 Juli, 2013 Ble bra dette, blankt og fint, Cred. Hvor mange timer ble det til slutt? Takk for det. Blei ca 12 timer. Siter Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2, Lamborghini Murcielago LP640-4, Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.