Gå til innhold

Fjerne supelim / lynlim fra lakk ?


zomiboy

Recommended Posts

En venn av meg har klart det utrolige mesterstykket å søle superlim på lakken, i et forsøk på å lime fast en list... (Det er faktisk ikke meg det er snakk om her, men en venn :P)

Er det noen som har fjernet superlim fra lakk før? Tar gjerne mot tips med stor takknemlighet :)

Bilen er forøvrig nettopp behandlet av meg (ca 1 uke siden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superlim, da er det vel cyanakrylat det er snakk om. Til det finnes det egen "de-bonder" som for eksempel Loctite 768.

Finnes mange andre også, mulig Biltema har. Vet ikke hva den gjør med lakk da, sjekk et sted som ikke synes først. :excl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

negl-lakkfjerner fungerer bra på superlim.

riktignok bare de typene som inneholder uhm.. var det aceton?

men ser for meg at denne er veldig skummel på lakk..

Støtter forslaget over om å våtslipe og polere over etterpå.. tror nesten det er minst risiko

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Jeg har prøvd aceton, men det hjalp ikke.. dessuten løser aceton opp det meste av lakk og plast..

Jeg endte opp med å slipe (dette var på interiørdetaljer), sparkle og lakke opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cesandberg

Hva var LSP når du behandlet den forrige uke? burde ikke det i de fleste tilfeller lage en hinne/barriere som hindret superlimet i å få full kontakt med lakken? Hva med å prøve plast barberblad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Han som hadde min bil før meg har limt blinklyset i forskjermen av alle ting. Gleder meg til å bytte pære gitt. Men jeg måtte slipe ned og polere det opp igjen. Måtte slipe mye for å få det bort.

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var LSP når du behandlet den forrige uke? burde ikke det i de fleste tilfeller lage en hinne/barriere som hindret superlimet i å få full kontakt med lakken? Hva med å prøve plast barberblad?

LSP var Pete`s 53, ville ikke legge noe dyrere da bilen bare skulle lett shines før salg :) Skal se på fjerning av lim til uka, legger ut en update om hvordan det gikk med fjerning da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent hehe ,(meg) klarte det samme kunst stykket i jobb sammenheng. Skulle polere opp en Jaguar så hadde limet mellom paden og borrelåsen sluppet. Limte den så med super lim, greit nok i og får seg men var for utolmodig og det skvatt lim som ikke var tørket på panseret... Ente med våt slip og polering.. Ble jo blankt og fint men fy for en tabbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jobben "utført"...

Mesteparten av limet ble fjernet med industrirens fra Wurth (som gav litt matt hinne). Det som da var igjen ble tatt med våtslip, samt at jeg gikk over hele området med lett våtslip før jeg polerte opp igjen med Scholl S03 og S30. Takk for alle tips underveis :)

Ferdigbilde av bilen under :) Den er forøvrig til salgs dersom det skulla være av interesse for noen...

94_531002988_xl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...