Gå til innhold

Polering av båt


Christer

Recommended Posts

  • Moderatorer
Christer

Det går mot ny motor til båten, og dermed er det håp om å få den på sjøen i år. Siden båten ser jævlig ut hadde den hatt godt av en runde med gnukkings.

Er det noen som har prøvd båtpleieproduktene Bilnerden selger, eller Scholl Concepts Marine-serie (M3, M20)?

Har det noe for seg å bruke masse penger på spesielle båtprodukter, eller kan jeg dure på med Scholl S3 og S17 og få et bra resultat?

Båten er gammel og generelt sliten, men det er mulig å få den blank igjen med litt innsats.

Eneste grunnen til at jeg i det hele tatt vurderer å polere den er at den kun er 15' og ikke har overbygg :)

Endret av Christer

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at produkter laget for båt har visse likhetstrekk med produkter laget for bil.

Dersom du ikke har S3 og S17 fra før, vil feks Swissvax sin CF Marine være et godt valg.

Den er hvit og ganske lik S3 i konsistensen, og kjennes ganske lik ut mtp grovhet også.

Enkel i bruk som alt annet fra SV, og gjorde underverker på roterende maskin med billige pads fra Biltema. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg har mye av både S3 Gold og S17+ (samt S30+ og S40), så selv om skattepengene ramlet inn i går prøver jeg å ikke blåse alt på nye produkter hvis noe av det jeg har kan brukes på båten også :)

Swissvax sine poleringsprodukter føler jeg ikke kan forsvare prisen de vil ha for dem mtp mengde og ytelse i forhold til andre merker, så jeg tror ikke jeg går den veien med mindre jeg må...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miatajon

Jeg polerte i vår en tidlig 80talls viksund 660.

Var en stor og omfattende båt å ta. topcoaten var ekstremt sliten.

Men jeg brukte Meguiars #67 One step compound og roterende maskin.

La et lag Meguiars #56 pure wax som beskyttelse. ble veldig fornøyd med det løftet det ga på den båten i alle fall!

16 Nissan X-Trail 4x4 Tekna 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet scholl sine båtprodukter mot Meguiars One step Compound til vårpussen, endte opp med å bruke den fra megs da den kuttet mer og avsluttet finere på ett steg enn scholl gjorde på 2 steg.

Jeg ville brukt vanlige bilprodukter eller bestilt denne: http://www.ebay.com/itm/Meguiars-Boat-RV-One-Step-Compound-67-32-oz-M6732-/150762043122?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item231a1e36f2&vxp=mtr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Båten min er en Unik 15', så det er ikke så forferdelig mye båt å polere. Er noe innerskrog på 40-50cm fra relingen og halvveis ned i båten som også bør tas, men fremdeles burde det være lite nok til at jeg ikke mister gnisten helt :)


Testet scholl sine båtprodukter mot Meguiars One step Compound til vårpussen, endte opp med å bruke den fra megs da den kuttet mer og avsluttet finere på ett steg enn scholl gjorde på 2 steg.

Jeg ville brukt vanlige bilprodukter eller bestilt denne: http://www.ebay.com/itm/Meguiars-Boat-RV-One-Step-Compound-67-32-oz-M6732-/150762043122?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item231a1e36f2&vxp=mtr

Hm.. tror jeg tester med det jeg har først, men den der så faktisk veldig interessant ut (bortsett fra fraktprisen). Takk for linker, alle som har linket til produkter :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Og hvis du skal investere så kan jeg også anbefale One Step Compound. Funker veldig bra på matt båt sammen med burgunder Megs pute. Når båten er bra så trenger man bare å kjøre lett over med samme polish og gul pute for å vedlikeholde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Norpol formrubbing og Norpol wax W-70 fra maritim. Rimelig og drøy. Har testet voksen for første gang denne sesongen og den holder meget bra enda, selv etter fendergnukking. Hvor bra norpolrubbingen er sammenlignet med f.eks. S3 skal jeg ikke uttale meg om, men den tar ok, og gir bra finish. Mulig du sparer litt tid men å kjøre to steg med Scholl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rupes ;)

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...