Gå til innhold

Billig mikrofiber


Perhoy

Recommended Posts

Dette er samme merke som selges på Smart Club 300;- for 40 stk. men, bruk ikke disse på lakken (lager swirls). Jeg benytter disse til alt annet. Felg, motorvask, plast, etc. og ja jeg kaster de etter bruk...

MVH

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ebay MF til vinduer og interiør :P holder meg til CG fluffers og rosa scholl MF til lakk :) og SV microfluffy/microflausch til voks :)

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er samme merke som selges på Smart Club 300;- for 40 stk. men, bruk ikke disse på lakken (lager swirls). Jeg benytter disse til alt annet. Felg, motorvask, plast, etc. og ja jeg kaster de etter bruk...

MVH

Pål

Hvorfor mener du at disse ikke skal brukes på lakken? Har hatt et lass med disse som jeg har brukt nesten eksklusivt de siste par årene uten noe som helst problemer. De riper ikke noe lettere enn noen av de andre dyrere klutene jeg har.

Synes de er ganske like gtechniq klutene som også er gode.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvorfor mener du at disse ikke skal brukes på lakken? Har hatt et lass med disse som jeg har brukt nesten eksklusivt de siste par årene uten noe som helst problemer. De riper ikke noe lettere enn noen av de andre dyrere klutene jeg har.

Synes de er ganske like gtechniq klutene som også er gode.

Fordi det opplyses på forpakningen at dette er kluter til grov jobber. Har selv opplevd at klutene er for grove i struktur til ny korrigert Volvo lakk. Jeg benytter disse utelukket til vinduer, plast, interiør. Det er også en tidligere tråd omkring disse klutene på forumet, som konkluderer med det samme. Better safe than sorry :blink:

MVH

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor på forpakningen står det? Har brukt disse på mange svarte japsebiler med original smørlakk uten antydning til mikroriper eller annet.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forpakning var svært vag. Var bare noen tegninger av kjøkken, bad, vinduer, biler, campingvogner og slikt ;)

Tok en ny CD-test nå. Måtte bruke den ubrettet og gnikke frem og tilbake med mye press fra to fingre før det kom et par småriper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Jeg bruker også Eurowklutene fra SC på lakk uten problemer.

Disse klutene selges også hos Elite i UK.

De står ikke oppført som Eurowkluter på netsiden, men har selv kjøpt noen av disse og det står Eurow på merkelappene og de ser helt like ut som de som selges i 36 pack hos SC. Fåes i pakke med 10 stk og 1 stk. Ser også de har røde og grønne som ser helt like ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Moderatorer
Christer

Jeg har ninjet litt rundt på AliExpress og sett etter kluter, men har merket meg at de fleste klutene har 80/20% polyester/polyamid-forhold, mens klutene jeg har kjøpt hos dedikerte bilpleiesjapper, har 70/30%-forhold. Polyamid-innholdet i klutene er etter hva jeg forstår det som gjør dem myke. Jeg fant så frem en Coop mikrofiberklut (ubrukt) til kjøkkentjeneste, som har 80/20%-forhold og sammenlignet med en tilfeldig valgt klut fra MF-boksen min, og "bilpleiekluten" er ganske mye mykere enn Coop-kluten.

Har noen funnet (og kjøpt, og testet) kluter fra AliExpress som er trygge å bruke på lakk?

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har ninjet litt rundt på AliExpress og sett etter kluter, men har merket meg at de fleste klutene har 80/20% polyester/polyamid-forhold, mens klutene jeg har kjøpt hos dedikerte bilpleiesjapper, har 70/30%-forhold. Polyamid-innholdet i klutene er etter hva jeg forstår det som gjør dem myke. Jeg fant så frem en Coop mikrofiberklut (ubrukt) til kjøkkentjeneste, som har 80/20%-forhold og sammenlignet med en tilfeldig valgt klut fra MF-boksen min, og "bilpleiekluten" er ganske mye mykere enn Coop-kluten.

Har noen funnet (og kjøpt, og testet) kluter fra AliExpress som er trygge å bruke på lakk?

Har akkurat bestilt noen kluter som påstått er 720gsm. Blir spennende å teste, når de kommer en gang i september

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

jeg bruker og så eurow på lakk , jeg ser og føler ingen forskjell på de kontra andre mf kluter som anbefales til lakk. scandicshine sin store mf tørkeklut som mange her bruker etter vask er helt lik bare større og med mye grovere kant, og det er vel den som ikke burde brukes på lakk hvis du spør meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...