Gå til innhold

Polering av MC


Skulebollen

Recommended Posts

Skulebollen

Hei, har nettopp handlet en Suzuki Gsx-r 06 mod. og lurer litt på hvordan jeg skal gå fram ved polering..
Har Gtechniq P1 og collinite 845 som jeg har brukt på bil.. Kan dette brukes like fint på plastikk kåpene på sykkelen? Og hvordan er det med lakk på tank og plastkåper på en slik sykkel? Tynt? Lakk på tank og noen av kåpene er veldig slitt så har lyst og gå litt hardt til verks.. Har desverre bare en Biltema DA maskin.. Men denne funker greit på kåper osv.?

Trenger også tips til hvordan behandle felger best mulig. Swisswax autobahn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Bilprodukter går ofte like bra på mc :) Du skulle hatt eller ei roterende maskine med liten pad/spotpad.Det bruker jeg på motorsykler, de få gangene jeg holder på med det.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babelfisken

Suzuki har vel rykte på seg for elendig kvalitet på finish. Det har vært et par saker i forbruker systemet som Suzuki norge har tapt. Bla om felger der lakken ble vasket av.

Når det er sagt kan du selvsagt bruke voks på MC. Jeg bruker samme på mine sykler. Polish kan selvsagt også brukes men gitt suzukis elendige rykte skader det ikke å være forsiktig. For plastdelene gjelder vel samme regler som for plast på bil.

Med tanke på ryktet ville jeg vært forsiktig med felgrens på den sykkelen, evt om felgene er fine, vurdert et ekstra lag klarlakk.

Endret av Babelfisken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holokongen

Hei

Har en K5 gixxer som er behandlet med scholl og swissvax produkter beregnet for bil, og det virker veldig greit.

Forsiktig med roterende på den lakkerte plasten, skal ikke mye til før du er igjennom lakken.

Prøv deg frem, og lykke til.

Endret av Holokongen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoistmaster

Jeg har en 07 Yamaha R1 som er fargen Candy-Red, med noe grå og sort farge inn i mellom.

Jeg kan på det sterkeste anbefale Werkstat Acrylic Kit til sykkelen.

Meget bra produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å søke?
Hvis du går inn på Show and Shine og deretter søker feks Yamaha, Ducati eller Kawasaki i den kategorien finner du noen jobber som er gjort på MC og kanskje kan gi noe tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ColdFusion

Bruk P1 for hånd så pleier det å vare nok på kåpe og deksler. Mye mindre slitasje på MC lakk.

Mulig med spotpad og roterende med P1 på tank hvis mye dype riper. Normalt vil en god runde med P1 for hånd være nok. 845 fungerer fint som voks. Felger bruker jeg håndpolish fra Swissvax som heter Cleaner Fluid (ikke pro) da pro er beregnet for maskin. Deretter Autobahn voks på felgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Bumper denne.. Hva bør jeg bruke på rammen? Vanlig polering der også? Har Sortlakkert, matt. Rekner med det er pulverlakkert? Er bl.a en god del riper på svingarm jeg kunne tenkt meg og fjerne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poleres matt lakk er det mulig den blir blank gitt.

Bruk produkter beregnet på matt lakk på dette (swissvax har hvertfall opaque)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Prøv med Swissvax Opaque Pre-cleaner og legg på Opaque voks til slutt, resultatet blir som regel overaskende bra!
De har dette i liten flaske/boks så det koster ikke skjorta heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulebollen

Sjekka litt priser på SW nå.. Blir jo fort 1000 kr. for og polere rammen på MC da:( Ingen som har tips til noe billigere? Trenger jo ikke mer produkt enn hva jeg hadde trengt til en bildør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...