Gå til innhold

Hvor mange bar i ht på bensinstasjonene?


Maarten

Recommended Posts

Da jeg var nede på den lokale bensinstasjonen, så slo det meg hvor sykt mye bedre trykk det var der, enn hjemme. Er klart en kärcher på 130 bar ikke blir det samme ;) Men er det noen som har en formening om hvor mange bar en bensinstasjon ligger på? Artig å vite lissom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Det er nok veldig forskjellig fra stasjon til stasjon. Statoil i feks Mjøndalen har helt ræva trykk, den jeg bruker hjemme er mye kraftigere enn den.

Vasker bilen som oftes på en innedørs vaskehall i Hokksund, og de har veldig bra trykk i HT. Men trur de har stilt de ned litt nå. Før ble jeg sliten i armen når jeg spylte bilen , men de har føltes mye slappere de to siste gangene jeg har vært der. Sikkert noen som har klaga da de har spylt av lakken på bilen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok veldig forskjellig fra stasjon til stasjon. Statoil i feks Mjøndalen har helt ræva trykk, den jeg bruker hjemme er mye kraftigere enn den.

Vasker bilen som oftes på en innedørs vaskehall i Hokksund, og de har veldig bra trykk i HT. Men trur de har stilt de ned litt nå. Før ble jeg sliten i armen når jeg spylte bilen , men de har føltes mye slappere de to siste gangene jeg har vært der. Sikkert noen som har klaga da de har spylt av lakken på bilen :lol:

Hehe, det hørtes jo drastisk ut den siste der ;) Hvor mange bar bør man ha for at det skal bli skikkelig trykk? Synes Kärcheren rett og slett er ei pingle.. Er klart det varierer fra stasjon til stasjon, så spørsmålet ble nok litt diffust ;) Men jeg spør igjen, for at det skal sparke godt, hvor mange bar bør man ha?

Endret av Lahega
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Washtec sin selvvask har et trykk på 130 bar, vannmengde på 12 liter pr.min.

Men usikker på hvilken leverandør de først selvvaskene som kom til Statoil er.

Ser at mange av de nyeste selvvaskene er av merke Washtec.

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg fant nemmlig en bensindrevet sak på 7 hk. Som er portabel og kan brukes på tank. Den skal gi 450l/timen og 196 bar. Er det tilstrekkelig? Vil ha noe som sparker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Okei, jeg fant nemmlig en bensindrevet sak på 7 hk. Som er portabel og kan brukes på tank. Den skal gi 450l/timen og 196 bar. Er det tilstrekkelig? Vil ha noe som sparker ;)

litt lite vann til så mye bar syntes nå jeg. Du kan bruke denne til å skjære med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...