Gå til innhold

voks vs forsegling


bayersk-mach-werk

Recommended Posts

bayersk-mach-werk

jepp nå begynner jeg å bli drittlei av at jeg har voks på strøkne nypolerte biler og når voksen kommer på svettern og lager skjolder, spor etter der jeg har tørka og jeg klarer rett å slett ikke få av alt. utrolig irriterende for det ødelegger litt for sluttresultatet man kunne fått.

merka at fargen på bilene har litt å si for hvor lett det er å se voksen , ser også voksen bare når sola steker som værst.

så da lurer jeg på hvordan er forsegling iforhold ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sealere svetter jo ikke, da de ikke inneholder carnauba. Men vokssvetting er enkelt å få bukt med - en kjapp vask etter herding, evt en runde med en QD løser jo problemet. Hvis du har kronisk svetting så er det andre faktorer som spiller inn, muligens "spøkelseslakk" som ikke tåler berøring i det hele tatt eller voks for den saks skyld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bayersk-mach-werk

joa øyvind er akkuratt som du har forklart i den tråden din akkuratt det jeg opplever også på noen biler. noen går det bra med og andre ikke, men er jo utrolig frustrerende.

kanskje det blir å gå over til lakkforsegling istedenfor for å se om det er noe bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jo da, forseglinger kan svette. I hvertfall Wolf's Chemicals Hard Body som jeg har prøvd tre ganger på to biler (opprettet i kveld en test-tråd, bilder der)

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Jeg har også fått skjolder etter sealer, så det er ikke sikkert dette er løsningen.

Setter pris på om du bidrar i tråden min hvis du tester litt eller eventuelt finner årsaken/løsningen til dette problemet. Jeg har testet mye uten å egentlig bli så mye klokere. Virker som en ren tilfeldighet noen ganger.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntetiske sealere svetter? Da tror jeg heller det er oljer fra poleringen, eller at det er lagt på for tykt. Jeg har aldri opplevd svetting fra #21 ihvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid det er svetting selv om man tror det er det heller. Ofte er det bare oljer som ikke er buffet av skikkelig.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

...og om man har en mikrofiberklut som har dårlig absorberingsevne i tillegg kan det være vanskelig å få tørket det helt vekk med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det "må" jo være svetting når lakken ser fin ut, men så etter en halvtimes tid ser man tydelig at det er kommet et slør? Og gangen etter der igjen? Det ligner veldig på det som innimellom skjer meg med ruteforseglinger.

Jeg har bare opplevd dette med Hard Body (av forseglinger har jeg vel testet fire; Jetseal109, Hagmans Glansvax, CarPro Cquartz), og det på forskjellige underlag, dvs nypolert med samme serie men ulik korning, med wipedown, og kun hardt vasket. Og med Hard Body har jeg også brukt to typer forsegling de gangene jeg har lagt på egen bil, dvs ved siden av hverandre og ikke oppå..

For øvrig lite respons i Hard Body-tråden min, hadde håpet på noen andres erfaringer.

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
ØHN

Bytt til #21, null problem med den sealeren :)

x2 :)

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

Eller Proguard :D (liker den bedre enn MG 21, men bare et hakk bedre imo)

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt kommer an på grunnpreppen, men alt fra 3 til 8 mndr er mine personlige erfaringer. F.eks holdt to lag #21 fra september til april på min daily driver, med jevnlig vask og avspyling gjennom vinteren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

Står det fortsatt opp til 12 mnd holdbarhet på MG #21? Det står det på Proguarden. Men om slike typer lakkforsegling skal holde seg i 12 mnd, så må vel bilen stå inne i garasjen i de 12 mnd..

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kan hende det holder seg mtp sheeting i 12 mnd "over there", men ikke her på bjerget. Uansett så er alt over 4-5 mndr uansett LSP bra i mine øyne. Klarer ikke å holde lankene unna lakken lenger enn det uansett, og ny LSP legges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Moderatorer
Christer

Jeg fant en flaske Bilxtra Lakkforsegling i går, med den optimistiske teksten "Flytende hardvoks med markedets dokumentert lengste holdbarhet"... uåpnet flaske fra mine tidlige dager som bilpleieentusiast :)

Det er fristende å teste den på et eller annet for å se om den varer så lenge som reklamen sier den skal, men samtidig har jeg ikke helt troen. Noen som har testet denne?

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ikke testet akkurat den, men dro frem en annen gammel slager her for en stund siden, og tenkte at nå er en klar over triksa, tynt lag, mikrofiber etc så det er sikkert ikke så ille som jeg husket den var...... Vel, det var den :D

  • DCN Poeng 2

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...