Gå til innhold

Skitten hvit SS lakk etter vask


paalw

Recommended Posts

Hei,

Jeg har en 83 modell med hvit SS lakk. Bilen har stått i oppvarmet garasje i 9 år inntil nylig, og har nok ikke vært ordentlig vasket før dette heller.

Jeg har tatt en grundig vask, prickbort, surfex HD, autofoam, håndvask, iron X, surfex HD, clay, surfex HD.

Alt dette fant mye å jobbe med, men fremdeles er ikke lakken ren. Dvs, den kjennes helt ren og glatt ut, men da jeg brukte clay tok den noen ganger skikkelig hard selv om jeg brukte mye lube, og der den tok hardt ser det ut som det tilsynelatende har blitt rent. Men det skjedde bare enkelte steder så nå ser lakken mildt sagt merkelig ut. Den kjennes dog glatt og fin ut overalt.

Spørsmålet mitt er vel egentlig hva dette er, er det oksidering? Og er det ok å begynne korrigeringsjobben slik det er nå?

Her er et par eksempelbilder.

IMG_1446.JPG

IMG_1447.JPG

IMG_1449.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Har hatt problemer med å få bort rennemerker fra skitt og sur nedbør på en hvit bil. Dette har jeg funnet en løsning på. Vask bilen på vanlig måte, men spray på Surfex 1:5 rett før du vasker med svamp/mitt. Da løsner skitten lett.

Mulig dette fungerer i ditt tilfelle også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surfex og vask tar ikke dette, det har jeg prøvd.

Ull, hva er fordelen med å bruke det, kan jeg ikke bruke vanlig skumpad? Har heller ikke roterende maskin, har kun DA.

Som dere skjønner er jeg ganske fersk på dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Surfex og vask tar ikke dette, det har jeg prøvd.

Ull, hva er fordelen med å bruke det, kan jeg ikke bruke vanlig skumpad? Har heller ikke roterende maskin, har kun DA.

Som dere skjønner er jeg ganske fersk på dette :)

Du har prøvd Surfex med berøring?

Fordelen med ull på SS lakk er at den ikke pakker og tetter seg like fort som en skumpad gjør. Ull har også utrulig god cut noe som gjør fjerningen av død lakk mer effektiv. :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Testet surfex 1:5 nå, lot det virke noen min, og gnidde med mf, det hjalp noe etter mye gnikking, men fikk ikke bort alt.

Får bestille meg noen ullpads da.

Takker for oppklaring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...