Gå til innhold

Worklog: Innrede detailer-rede i låve


Anaxyd

Recommended Posts

Heisann!

Tenker jeg skal innrede et skikkelig detailjer-rede i låven vår. Parkerer bilen der om vinteren, og har alltid tenkt at jeg må gjøre noe "mer" ut av rommet jeg bruker der. Det tenkte jeg å gjøre nå.

- Smokke opp skap og hyller, samt andre organisatoriske elementer

- Benk

- Div belysning på vegg og tak

- Strømuttak her og der

- Hvite vegger (enten male eller skru opp noe panel av noe slag. Maling vil kanskje gi mest "sjarm" ettersom det fremhever den naturlige "låve"-feelingen)

- Lage en anordning ved dørene for å "tette" bedre mot vind og vær (blåser jo rett igjennom idag..)

- Belegg på gulv.

Det er sistnevnte jeg trenger litt tips til. Siden det er en låve, er det tregulv. Finnes det noe belegg man kan "rulle ut", over tregulv? Gjerne litt tykt eller noe, slik at man slipper at treplankene går "igjennom" belegget. Må også tåle vær, vind og bil selvsagt.

Hvis det blir noe av, planlegger jeg å dokumentere oppgraderingen her. :)

Noen som har noen ideer?

Endret av Anaxyd
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende produkt! Dette så veldig greit ut. Likte kanskje Jula best, ettersom det blir litt billigere? Noen forslag på hvordan jeg kan få dette noenlunde jevnt, vil det eksempelvis fungere å rulle ut noe skumplast under disse flisene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)

Jeg har slike (jula) fliser på en veranda, ser nye ut enda etter 2 år :-)

Di følger følger nok underlaget siden di er bare klipset sammen så hvordan det blir på

litt ujevnt gulv tør jeg ikke uttale meg om :P

Fikk et par pakker til overs etter dekket ble lagt på verandaen,

disse la jeg i garasjen i form av 2 striper jeg parkerer på for å teste styrken på di.

Det har gått 1 måned siden jeg la flisene under bilen, ser fortsatt fine ut :-)

Har ikke prøvd med jekk på di eller å svinge mens hjulene ikke ruller men kan teste for deg vis det er ønskelig.

Endret av johime
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk litt på bergo. Det er noe likt som det andre som er postet her.

Jeg handlet bergo xl på byggmax i sverige (byggmax.se). Betalte under halv pris.

Ujevnt underlag, gir ujevnt gulv. Det er relativt fleksibelt, men likevel utrolig holdbart og strøkent. Jeg har litt 'svanker' i underlaget. Det er ikke noe problem, men små kuler vil nok være mer plagsomme. Et tips er å kjøpe ei pakke og prøve før du kjøper alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Hvordan blir dette gulvet til jula rett på betong da?

ser for meg at det bygger litt opp fra gulvet som er der i dag, og ser ikke ut til at de har noen form for ramper?

bilen er såppas lav at den slår nedi idag også om ikke tar det veldig pent over så det kan bli et problem om de bygger noen cm :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)

har mine jula test striper rett på betongen, bygger opp men kun ca 1cm :-)

kan godt måle høyden på det jeg har vis du ønsker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott om du kunne målt de ja! :) Noen som vet noe om det tåler piggdekk, jekking og diverse? Skal jo "herje" litt på det, så det bør tåle litt. Er det mulig å skru de fast til gulvet eventuelt?

EDIT: Fant akkurat ut høyden på de, 12mm. Det er jo ikke så gæli!

Endret av Anaxyd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)

Flott om du kunne målt de ja! :) Noen som vet noe om det tåler piggdekk, jekking og diverse? Skal jo "herje" litt på det, så det bør tåle litt. Er det mulig å skru de fast til gulvet eventuelt?

EDIT: Fant akkurat ut høyden på de, 12mm. Det er jo ikke så gæli!

Jeg kan prøve å legge en flis under jekken min å se hva som skjer etter jobb, piggdekk er ikke noe problem :)

La ned mine mens piggene var på og kunne ikke se noen merker i di, kan være rutenettet i flisene som gjør at man ikke ser det men kolder godt i sammen mine i allefall.

Flisene er ikke laget for å sku i, men har ikke prøvd så skal ikke si at det ikke går :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einstein

Jeg har egentlig bestemt meg for flisene fra garasjegulv.no, men skulle gjerne bare hørt litt flere tilbakemeldinger på de. Er en liten tråd om de her.

Var jo en del rimeligere de fra Jula, men synes utseende og utvalget til de fra garasjegulv.no gjør de verdt den ekstra kostnaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta en titt på de fra Jula idag tenkte jeg, for å kjenne og se på de flisene. Garasjegulv.no sine er nok best, men det blir nok litt for dyrt for meg. Har 30kvm jeg skal dekke :)

Har tegnet opp i sketchup og lekt litt med noen tanker også nå. Hva er det folk anbefaler som innredning? Er det kjøkken fra IKEA som gjelder her? Fant også denne som virket helt genial til å ha i skap i garasje for å unngå frost: http://biltema.no/no/Bygg/VVS/Radiator-og-varme/Frostbeskyttelse/Frostvakt-IP23-35573/

Billig var den også, så det blir nok noen slike i de mest utsatte skapene. Blir jo ganske kaldt i en låve om vinteren så. :)

Tenkte også å ha noen "mobile" skap/bord med hjul som jeg kan trille rundt og hengsle sammen for å lage arbeidsbord midt på gulvet eller hvor jeg ønsker. Ganske kjekt om jeg skal drive med noe som krever litt stort arbeidsbord med god plass rundt. Eksempel:

gladiator-teaser-0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einstein

Dette så bra! Fin tegning :)

Har 30kvm jeg skal innrede selv når vi overtar hus i sommer. Har tenkt å bruke ikea kjøkkenskap og benkeplater i tillegg til et verktøyskap fra wurth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)

Hvordan blir det med møkk å dritt nede i mønstret der da?

Det lurer jeg og egentlig på, på verandaen blir det ikke noe mellom. Regnet drar med seg det lille støvet som blir der.

Men garasjen vet jeg ikke, ser for meg det vil bli en del under flisene.

Spesielt der man parkerer bilen. Kanskje det går å løsne halve gulvet å dra det bort slik at man får støvsugd under halve i slengen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der røyk vi på fliser fra Jula gitt!

post-1761-0-50079300-1370470020_thumb.jp

Handlet inn 10kvm av sort og grått. Mønster er jeg litt usikker på enda, men mulig sjakkmønster er stilig? Hva tror dere?

Skal begynne feiing og rydding i morra, så skal jeg testlegge noen kvadrat for å se om det trengs noe avretting på gulvet. ITS ON! :)

Når det kommer til møkk i sprekkene tror jeg en litt kraftig støvsuger er tingen. Vil samle seg litt møkk der med tiden, og blir for tungvint å ta opp gulvet. Skal teste det i morra også tenkte jeg.

Endret av Anaxyd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einstein

Artig :) Blir spennende å se hvordan dette blir. Jeg synes sjakkmønster er stilig, du kan jo feks ha 4 fliser i ei rute sånn ar det blir 60x60. Synes og det ser bra ut med ensfarget felt der bilen(e) skal stå. Det er mange muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette så bra! Fin tegning :)

Har 30kvm jeg skal innrede selv når vi overtar hus i sommer. Har tenkt å bruke ikea kjøkkenskap og benkeplater i tillegg til et verktøyskap fra wurth

Skal ikke ta på meg creden for det bildet der, fant det på nettet. :) Men så veldig bra ut innredningen og løsningene, spesielt de "rullbare" bordene midt på der.

-

Har testet litt idag, måtte først shine det skikkelig og støvsuge gulvet. Mye gammal møkk som sikkert er 100 år gammel som måtte bort! Men etter et par-tre-fire timers rydding og shining fikk jeg omsider lagt ut flisene. Har en del bilder av dette, skal få lastet det opp senere idag. :)

Gulvet er dog litt ujevnt pga plankene. Merker det når jeg går over gulvet, at det går litt opp og ned. Er det smart å bare smelle over noe jevningsmasse rett på treverket? Har en sekk stående, så kunne prøvd dette etterpå også om det ikke er dumt å gjøre eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...