Gå til innhold

Hvilken Poleringsmaskin Skal Jeg Kjøpe??


DetailerNoob

Recommended Posts

jeg ville gått for en av de "nybegynner" / startpakkene til scandicshine :) kraussen / Das6-Pro er en veldig god startmaskin :) i og med at den er en DA(Dual Action, oscillerende maskin) kan du ikke gjøre mye ugang ;) evt ta kontakt med de samarbeidspartnerene vi har her så kan dem kanskje sette sammen en god pakke til deg ;)

Endret av WernerH

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DetailerNoob

jeg ville gått for en av de "nybegynner" / startpakkene til scandicshine :) kraussen / Das6-Pro er en veldig god startmaskin :) i og med at den er en DA(Dual Action, oscillerende maskin) kan du ikke gjøre mye ugang ;) evt ta kontakt med de samarbeidspartnerene vi har her så kan dem kanskje sette sammen en god pakke til deg ;)

Hvem er samarbeidspartnerne her da?? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nemiarwen

Hei!

Jeg er rimelig fersk selv, men startet med Krauss DA i en startpakke fra Scandicshine. Fungerer nok utmerket som en start maskin, tar greit med swirls og en noe RDS med riktig kombo og nok pass/press. Varierer litt fra bil til bil/lakk til lakk. Men maskinen har fungert utmerket på en 4-5 biler hittil ihvertfall. Så i forhold til pris, så syntes jeg denne fungerer utmerket.

Har dog ikke prøvd noe annet enda. Har selv planer om å kjøpe inn en roterende etterhvert.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DetailerNoob

Hei!

Jeg er rimelig fersk selv, men startet med Krauss DA i en startpakke fra Scandicshine. Fungerer nok utmerket som en start maskin, tar greit med swirls og en noe RDS med riktig kombo og nok pass/press. Varierer litt fra bil til bil/lakk til lakk. Men maskinen har fungert utmerket på en 4-5 biler hittil ihvertfall. Så i forhold til pris, så syntes jeg denne fungerer utmerket.

Har dog ikke prøvd noe annet enda. Har selv planer om å kjøpe inn en roterende etterhvert.

Kjøpte du denne: http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=103&product_id=529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøpte min krauss 500 da hos rb tuning, fikk ein pakke hos han med pads og maskin.har derimot kjøpt meg cyclo maskin som eg liler godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysholm

Det kommer selvfølgelig an på ditt budsjettet.

Jeg ville gått rett på Flex DA. Krauss m/venner (finnes mange merker som er samme maskin) er ok maskiner, men ikke i nærheten av Flex. Nå ser jeg i tillegg at en god del her inne har valgt å kjøpe Rupes Bigfoot. Det er en maskin i samme klasse som Flex etter hva jeg forstår, men enda et hakk dyrere.

www.bilnerden.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

+1 for Flex hvis man har hard lakk på bilen og/eller skal ta venner og kjentes biler titt og ofte.

+1 for Krauss/DAS6 Pro hvis man har medium til myk lakk og/eller bare skal ta sin egen bil noen ganger i året.

Jeg har Flex selv og elsker den maskinen, men prishoppet fra DAS6 Pro til Flex DA er nesten 2500 kroner.

Jeg angrer ikke et sekund.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hsr begge deler :-p greit med flex på biler som har hard lakk da denne har tvungen rotasjon i motsetning til krauss m/ venner som stopper rotasjonen om du presser for mye

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

Eg kjøpte min krauss 500 da hos rb tuning, fikk ein pakke hos han med pads og maskin.har derimot kjøpt meg cyclo maskin som eg liler godt.

Jeg har brukt cyclo i flere år, har en for øyeblikket selv og, men bruker den aldri mer. Bruker kun roterende egentlig. Hva er det som du liker så godt med cycloen?

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

Når eg starta så starta eg med å kjøpe kestrel das 6 pro, men jo mer eg las på forumet jo mer handlet eg hehe, så bare etter 4 uker så hadde eg da i skapet 3 maskiner som er: kestrel das 6 pro - Flex XC 3401 VRG Oscillerende som har tvungen rotering- Flex PE 14-2-150. Den roterende har eg ikke brukt mer en 2 min, rett å slett fordi man kan gjøre mer skade om du bruker den feil, så derfor har eg følt meg mye tryggere på dei 2 andre maskinene eg har. Faktisk så hadde eg fint klart meg med dei 2 første maskinene, ting tar bare litt lengre tid for å korrigere på hard lakk :) Men så er det jo ei maskin som er mye omtalt den siste tiden her på forumet å det er rupes bigfoot og bilnerden har kjørt kambanje på den og der er over 60 stk som har kjøpt, så her kommer det sikkert mye tester og konklusjoner etter vert om denne maskinen er mye bedre/kjappere å korrigere en som Flex XC 3401 VRG Oscillerende.

Lykke til :thumbup: Spare kontoen vokser ikke når du først har havnet her,det er sikkert :rofl1:

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt cyclo i flere år, har en for øyeblikket selv og, men bruker den aldri mer. Bruker kun roterende egentlig. Hva er det som du liker så godt med cycloen?

Synes den er lettere å bruke en Kraussen,vibrere lite og ga flott resultat,litt minus at du ikkje kan stille på hastigehet,berre av og på knapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig mener jeg at en like greit kan handle seg en "high-end" maskin først som sist om man har en plan om å korrigere en del biler/fly/båter/romskip eller hva det nå skulle være.. Om bruken forsvarer prisen, ville jeg i allefall gått for noe folket her mener er good shit forran å handle en ting, så en ny, kvitte seg med gammelt for så å gradvis oppgradere..

Har diagnoseutstyr og mulighet for adaptering/koding til:
Vw, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Peugeot, Citroen, Toyota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Personlig mener jeg at en like greit kan handle seg en "high-end" maskin først som sist om man har en plan om å korrigere en del biler/fly/båter/romskip eller hva det nå skulle være.. Om bruken forsvarer prisen, ville jeg i allefall gått for noe folket her mener er good shit forran å handle en ting, så en ny, kvitte seg med gammelt for så å gradvis oppgradere..

My sentiment exactly, og det var derfor jeg handlet Flex DA som første maskin...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

+1 for Flex hvis man har hard lakk på bilen og/eller skal ta venner og kjentes biler titt og ofte.

+1 for Krauss/DAS6 Pro hvis man har medium til myk lakk og/eller bare skal ta sin egen bil noen ganger i året.

Jeg har Flex selv og elsker den maskinen, men prishoppet fra DAS6 Pro til Flex DA er nesten 2500 kroner.

Jeg angrer ikke et sekund.

X2

bruker som regel begge maskinene under en korrigering av bil :)

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg vurderer å kjøpe meg en DAS6/- Pro-klone etterhvert også, men venter til jeg må. Så langt har jeg klart meg fint med Flexene mine. Bilxtra har en DA-maskin som ser veldig ut som DAS6Pro-maskinene til 999 kroner, så siden jeg har en Bilxtra 5 minutters gange unna kan jeg stikke ned og prute den ned en hundrelapp eller to når jeg trenger den :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er en som ikke har noen erfaring med roterene, hadde jeg heller gått for en skapelig DA\Oscillerende-maskin :)

Endret av R-M-I

Har diagnoseutstyr og mulighet for adaptering/koding til:
Vw, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Peugeot, Citroen, Toyota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Ikke noe å lure på... du kjøper Flex roterende fra bilnerden.no, så slipper du å angre senere...

Jeg har både Flex roterende og Flex DA allerede :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...