Gå til innhold

Får aldri nok av SAAB. 9-5 denne gangen


alextech

Recommended Posts

alextech

Heisann!

Tid for ny S&S! Etter forrige bil ble jeg helt klart hekta, og pengeboka har vært på slankekur de siste ukene.

Denne gangen stod min SAAb 9-5 2010' på lista.

Fra forrige S&S brukte jeg kun AG produkter, men fikk tilbakemelding på at det ble blank og fint. Men også at jeg nok må skaffe meg en maskin, for å gjøre noe med tilstanden på lakken. Og ja, jeg skal skaffe meg det, men har ikke fått anledning helt enda.

Prøver meg derfor på en ny runde, men samme jobb. Jeg har basert meg på AG produkter, da jeg får behagelige priser på disse igjennom motorklubben vi har på jobben.

- Prickbort

- Bodywork Shampoo

- Super Resin Polish

- Extra Gloss Protection

- Intensive Tar Remover

- Vinyl & Rubber Care

- En haug med MF, lofritt papir, og app pads fra AG.

Forrige bil gjorde jeg i vaskehall/verksted jeg leier på Gardermoen. Dessverre hadde jeg ikke anledning til å dra dit denne gangen, og jobben måtte skje i selvvask på Esso Ryen, og poleringen i gata...

null_zps8e49f92a.jpg

Kjeramiske bremser er noe dritt. En ting jeg SKULLE ha kjøpt er en god felgrens. Men neida. Brukte derfor litt PB, og scotch brite for å få vasket de skikkelig. Om det ble clay reint tviler jeg på. Men ble blankt.

null_zps3d2b1648.jpg[/url]

Motor skal også få seg en vask

4baf5413-85f0-4279-9069-3e517eb04f0e_zps

null_zps595c0405.jpg

PB på bilen. Av en eller annen grunn "glemte" jeg å ta bilder av resten av vaskeprosessen. Etter PB skummet jeg bilen, og spylte av, før jeg tok en berøringsvask. Det ble ikke optimalt, og ser at jeg nok skulle investert i en god clay.

null_zps1a05df88.jpg

null_zps6e7f9146.jpg

null_zps2923e9b0.jpg

null_zps41a57afd.jpg

Så var det og gå igang med polering, og min lavterskel detailing. Vær snille med meg nå da, jeg er ny! haha

Ikke alt som blir like reint av vask. Her bruker jeg AG Vinyl & Rubber Care. Owatrol er på vei. Regner med at denne er litt mer egnet.

null_zps17451e93.jpg

Poleringen er ferdig

null_zpsd4a5c77a.jpg

Motor ble da også greit.

null_zpsefe5be13.jpg

Etter ca 4 timer var polering og voksing ferdig.

Resultatet med ok.

null_zps07a631fa.jpg

null_zpse91bd26f.jpg

9-3n min over gata

null_zps8a05758c.jpg

null_zps9ba289f4.jpg

null_zpse195c19c.jpg

Dett var dett!

Endret av alextech
  • DCN Poeng 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alextech

Du har jo en liten SAAB klubb alene du jo ;)

Lækker den 9-5'en ass!

Blankt blei det jo og :)

Hehe, ja. Folk ser rart på meg når jeg kommer inn med 2 ulike saaber om hverandre annenhvert dag.

9-5n er godbilen det altså! Ingen tvil!

Kan nevne at flyet på profilbildet er også i min eie. Det er en SAAB Safir fra 1956! hehe

Herlig 95. Skulle ønske Saab rakk å lansere den som stasjonsvogn. :)

Ja, meget fornøyd! Hadde de rukket og få ut stasjonsvognen er jeg sikker på den hadde blitt en storselger!

Vi i Norge er så kresne. Sedan er ikke noe for oss.

Forresten - Se på bilde nr 5 nedenifra. Hvilke produkter anbefales for å "polere" matt metallic?

Endret av alextech
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Ja, tror den hadde blitt en storselger. I tillegg veit jeg akkurat hva jeg skulle hatt som min neste bruktbil! ;)

Jeg hadde 9-3 2008 Sport Sedan før. Men blei litt liten etter at guttungen blei født. Også er det ikke så jævlig gull å være pendler når du har 1.8t motor! :P

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alextech

SAAB'en ble blank å fin den :D

Kunne betalt for å sett en show and shine på den Safiren!

Har flydd Værnes FK's Safir. Artig stykke fly :)

Har flydd der ett par ganger jeg og :) Veldig fine fly. Skal se om jeg ikke får tatt en S&S på den og! Hehe

Ja, tror den hadde blitt en storselger. I tillegg veit jeg akkurat hva jeg skulle hatt som min neste bruktbil! ;)

Jeg hadde 9-3 2008 Sport Sedan før. Men blei litt liten etter at guttungen blei født. Også er det ikke så jævlig gull å være pendler når du har 1.8t motor! :P

Hehe, ble vel faktisk produsert noen, men ble aldri godkjent. Samme gjelder 9-7, som var en SUV. Jaja, mye sprell. Denne har 160hk 2l med høytrykksturbo. Fantastisk trøkk i den når du gir på! Litt treg girkasse. 6-trinns manuell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Jeg vurderte å reise på Saab-auksjonen i Trollhättan når alt de hadde til overs skulle selges. Men så at den ikke var godkjent, så orket ikke styre med lån for å få det til. hehe.

Har du vært på Saab-museet? Var der for 2 år siden. Fantastisk artig å se der. Aero X var enda råere i virkeligheten enn den ser ut til å være på bilder! :D

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig 95. Skulle ønske Saab rakk å lansere den som stasjonsvogn. :)

Prøvesatt en 9–5 SportCombi på bilmessen i Bodø her i vår, og kan bekrefte at det var god plass i både baksetet og bagasjerommet. Flotte linjer hadde den også. Stasjonsvogn med så god plass, firehjulsdrift og dieselmotor hadde slått godt an på det norske markedet vil jeg tro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...