Gå til innhold

Valg av såpe


grusomkis

Recommended Posts

grusomkis

Tenker på å kjøpe en vaskepakke på Parts&Retards. Der har jeg et valg mellom såper: "Valgfri Chemical Guys såpe: Citrus wash and gloss, Mr.Pink, Maxisuds 2 eller Glossworkz"

Noen forslag til hva jeg skal velge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vagaddiction

Jeg har kjøpt citrus wash& gloss og gir blank bil. Kan blandes strammere for og rense lakken. Ganske drøy i bruk og. Er ganske fersk på detailing så har ikke prøvd så mange andre såper ennå. Mr Pink skal være bra etter det jeg har hørt.

Endret av Vagaddiction
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil garantert bli fornøyd uansett hvilken av disse du velger, veldig gode såper alle sammen.

Går mye i Glossworkz her om dagen. Gir god glid, rengjør godt, etterlater rent og blankt resultat. Lukter jo bare helt fantastisk (vannmelon mener jeg).

CW&G er veeeldig drøy i bruk, så gir mest bang for the buck hvis det betyr noe ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går mye i CW&G her :P konsistensen kan minne om maling :P men glir utrolig bra og renser bra :)

husk: med CW&G "30ml blandes med 15 liter vann for normal vask. Som en sterkere vask, bland 70ml med 15 liter vann, da perfekt til meget skitten bil. Kan også brukes til fjerning av voks. Alltid start med å vaske fra topp og ned. Skyll godt etter vask." Men som regel holder ei kork til 19L GG bøtte har jeg hørt :)

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg bruker en del Glossworkz når jeg vasker hos min mor, og irriterer meg hver gang over hvor elendig den såpen er... Mulig det er en produksjonsfeil? Skummer nesten ikke, håpløs glid og føler ikke det blir skikkelig rent...

  • DCN Poeng 1

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du noe feil med din såpe Christer. Jeg har glossworkz i gallon, skummer bra i både bøtte og cAnnon, glir og rengjør bra syns jeg.

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Da har du noe feil med din såpe Christer. Jeg har glossworkz i gallon, skummer bra i både bøtte og cAnnon, glir og rengjør bra syns jeg.

Teknisk sett er det min mors såpe, men siden hun aldri har tid til å vaske bilen sin blir det jeg som vasker den... alt jeg tar med er felgbørste og HT, resten har hun. :)

Det er to problemer til med den flasken med såpe, ut over det jeg skrev tidligere - flip-capen er tett, og såpen er altfor drøy, så jeg får aldri brukt den opp sånn at jeg kan få byttet den ut med noe jeg vet funker, og hvis jeg sier til henne at jeg synes den er dårlig vil hun lure på hvorfor jeg kjøpte den (fordi forhandleren jeg kjøpte av var tom for CW&G og Maxi Suds 2)... og derfor kan jeg ikke ta med egen såpe heller. Men det går med en god klunk hver gang jeg vasker, for å si det sånn :)

Endret av Christer
  • DCN Poeng 1

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du noe feil med din såpe Christer. Jeg har glossworkz i gallon, skummer bra i både bøtte og cAnnon, glir og rengjør bra syns jeg.

x2

Bruker den kun i bøtta jeg, Autofoam og Magifoam i foamcanon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

Har du spruta med HT i bøtta for ekstra skum?

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Har du spruta med HT i bøtta for ekstra skum?

Klart.

Da det er sagt burde likevel såpen gjøre jobben såfremt den er skikkelig blandet ut i bøtten, men når vaskeredskapen lugger overalt selv etter 4-5 runder omfattende forvask og jeg ikke har disse problemene med andre såper, så skylder jeg lett på såpen. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

Høres ut som det er noe galt som ikke er rett ja.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jess... så nå blander jeg tykt og satser på å få brukt den opp rimelig kjapt i løpet av sommeren, så kan jeg heller supplere henne med en annen såpe på sikt.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe galt med såpa til Christer tydeligvis.

Glossworkz skal i utgangspunktet gi bedre glid enn CW&G og Maxi Suds II:

CW&G:

Slickness level: Medium

Maxi Suds II:

Slickness level: Medium

Glossworkz:

Slickness level: Super high

(Hentet gra CG sin hjemmeside).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jess... så nå blander jeg tykt og satser på å få brukt den opp rimelig kjapt i løpet av sommeren, så kan jeg heller supplere henne med en annen såpe på sikt.

Kan du ikke bare kaste den i bakken og si at du mistet den og den sprakk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Kan du ikke bare kaste den i bakken og si at du mistet den og den sprakk?

Flasken var for solid... så jeg måtte forklare hvorfor den var bulket i bunnen :P

Men jeg kan jo såklart prøve igjen :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

Det er jo fort gjort å glemme å skru på korken, og så tilfeldigvis komme borti den med slangen når du spyler av bilen... da ser du jo en annen vei også så det rekker nok å renne ganske mye ut.

Hvis den først ble plassert på en av pallene din mor har i garasjen, og klarer å velte slik at den blir liggende med åpningen ned så blir du jo kvitt alt. Skuffet over kreativiteten din her egentlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Det er jo fort gjort å glemme å skru på korken, og så tilfeldigvis komme borti den med slangen når du spyler av bilen... da ser du jo en annen vei også så det rekker nok å renne ganske mye ut.

Hvis den først ble plassert på en av pallene din mor har i garasjen, og klarer å velte slik at den blir liggende med åpningen ned så blir du jo kvitt alt. Skuffet over kreativiteten din her egentlig :P

Siden det er min mors bilsåpe og hun har betalt for den og ikke har veldig mye penger, så prøver jeg jo å ikke bare kaste ting... og såpen funker jo til en viss grad hvis jeg blander veldigveldigveldig mye såpe i vannet. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...