Dette er et populært innlegg TerjeL 187 Skrevet 30 Mai, 2013 Dette er et populært innlegg Rapporter Share Skrevet 30 Mai, 2013 S&S 2001 – Porsche 911 Turbo Denne jobben kom til oss gjennom en bekjent, og siden det ble klart at vi skulle ta denne bilen har vi «Gru-gledet» oss. Etter å ha lest mer enn én tråd om hvor vanskelig denne lakken kan være, var vi forberedt på noen timer med banning og frustrasjon. Bilen er en 2001 Porsche 911 Turbo (996) med 50000 km på telleren. Litt fakta/specs: Kmstand: 50000 3,6l twinturbo med 535hk / 800nm Manuell girkasse RUF eksosanlegg Techart understell Cargraphic felger Bilen ankom og skiltene ble plukket av med en gang: Førsteinntrykket i regnvær med paddeflatt lys var at bilen så ganske grei ut. Bilen hadde visst fått seg en runde med korrigering og påfølgende voks i høst, og vannet perlet seg godt på panseret enda: Bilen ble kjørt inn for å vaskes. Den fikk renne av seg litt regnvann før vi la prickbort på stort sett all lakk, og hjulene fikk smake auto-wheel. Dette ble etterfulgt av avspyling og en runde med Surfex HD 1:5: Etter dette lå vannet litt flatere enn ved ankomst, men det var fortsatt antydninger til beskyttelse igjen: Iron-x ble funnet frem og lagt på alt under vinduer (Glemte bilder av dette). Bilen ble skummet med Citrus Pre-Wash fra Valet Pro: Kriker og kroker fikk seg en runde med detail brush og CG Green Clean: Berøringsvask ble gjort med Bilnerdens spesialsvamp og CG Citrus Wash & Gloss i bøtta: Etter vask føltes bilen glatt og fin ut, uten nupper. Blå Clay fra Swissvax ble funnet frem, men dette resulterte ikke i noe mer enn at vi konkluderte med at bilen var meget ren. Bilen ble så tørket etter pat drying-metoden med helt nye CG Miracle Dryer (Glemte bilder igjen). Etter vask og claying ble lampene funnet frem, og vi var spente på hvilket syn som ventet oss. Det så slik ut: Konklusjonen var «mer vaskeriper enn ventet, og ikke så mye RDS» Vi kom også over noe som så ut som en etseskade. Eller kan dette være at det har blitt for varmt ved tidligere korrigering? Vi fikk dempet merket en god del, men det ble ikke helt borte. Glemte etterbilde av dette Lakkmåleren ble kalibrert, og lakken ble målt til normal tykkelse rundt hele bilen. Maskering in progress: Så var det dags for litt kombotesting. Flexen ble funnet frem, sammen med medium pute fra Menzerna og Menzerna IP2000. Spredte på laveste hastighet, gikk opp på 4, kjørte noen pass, og gikk ned igjen til laveste hastighet. F***!!!&&%#¤&. Dette kladdet noe infernalsk og polishen satt litt bedre i lakken enn vi satte pris på, men det korrigerte ganske greit. Vi bestemte oss for å prøve et finsteg med en gang, for å se hvordan dette oppførte seg. Swissvax Cleaner Fluid Proffesional -Regular ble funnet frem, sammen med DAS6 og hvit pute fra SV. Dette funket gull, og polishen slapp ganske så lett. Fanden tenkte vi, tenk om det hadde vært så enkelt som å kjøre CFP uten noe grovere først? Vi fant et annet område med mye swirls og kjørte på. Det ble seende slik ut: Vi tentke at; «Hmmm… dette er for godt til å være sant, vi har sikkert bare fylt dritten…» Top Inspection fra Menzerna og en ren mf ble funnet frem. Wipedown… Halleluja! Det så helt fint ut, og vi bestemte oss raskt for å kjøre denne komboen rundt hele. Her følger noen 50/50: Et i sollys gjennom vinduet: Motorrom ble maskert før deler av motorlokket skulle poleres. Vi satte også bilen på lading: Eksosstussarna var relativt klare for litt kjærleik. Spam, stiv plastbørste og drill ble funnet frem. Dette spruter noe infernalsk, så her må man ha noe å maskere med. Vi brukte ei plate av papp som ble holdt over eksosstussene, slik at dritten ikke havnet på lakken. Det lureste er vel egentlig å gjøre dette før vask, men det ble glemt. Før start så det slik ut: Og det forandret seg til dette: Eksosstussene ropte fortsatt på litt TLC, og Collonite #850 ble funnet frem: Godkjent! Apex_s2k holder på med bakfangeren: Denne var en kilde til irritasjon, og det ble litt banning. CFP Regular satt grisegodt på lakken, og var vanskelig å buffe. Den samme tendensen var stort sett på alle deler av plast. Vi fant etter hvert ut at dette problemet ble mindre ved å gå rett av fra høy hastighet. CFPR ble da mye lettere å tørke av igjen. En del detaljer ble tatt for hånd. Bla. Under vingen, luftinntak og innsteg. Interiøret fikk også en runde. Her var det stort sett rent og pent. Støvsugeren ble funnet frem og det lille som var av bøss, forsvant som dugg for solen. Det var såpass rent at vi ikke så noen grunn til å rense noe annet enn gulvmattene. De så slik ut når vi startet: Og endte opp slik, etter ei runde med støvsuger, CG Green Clean, børste og Foma Mimo. Skinnet hadde også lyst på litt pleie. Her var det en del møkk, i hvert fall i førersetet. Skinnsettet fra Swissvax ble funnet frem: og etter første runde med rens på fremre del av sitteputa, så kluten vi tørket med slik ut etter ett tørk: Skinn er det ganske mye av i denne bilen, så det var bare å ta av seg på beina og krype inn… Etter rens av alt skinn ble setene satt inn med Leather Milk. Alt skinn fikk minst to påføringer. Sidevangene på sjåførsetet var knusktørre og fikk flere påføringer, samt elefantfett etter at overskudd var tørket vekk. Det lille som var av plast i interiøret fikk Scholl Purple: Felgene trengte også oppmerksomhet. En runde med SV Metal Polish ga dette resultatet: Flattrekker med MF utenpå ble brukt sammen med Metal Polist for å ta mellom skruer og felgkant, og etterpå så det slik ut: Etter dette fulgte en runde med SV Cleaner Fluid Regular og et lag med SV Autobahn. Hjulene hadde egentlig fortjent å bli tatt av for å få en skikkelig runde på innsiden også, men dette er avtalt å gjøre ved en senere anledning, sammen med vask av hjulbuer. Seal Feed ble lagt på alt av gummilister: Gtechniq Tyre & Trim ble påført ymse steder, og overskudd ble tatt av med mf: Vi begynner nå å lyset i enden av tunnellen. Blå puter fra über ble funnet frem, sammen med Cleaner Fluid Proffessional Finish, fra Swissvax. Denne lakken var vanvittig sensitiv, og stort sett alt vi hadde av MF lagde mikroriper ved buffing av polish. Heldigvis er det ikke lange turen til Lillehammer, og helt nye MF av god kvalitet ble handlet inn. Disse fungerte utmerket:http://www.swissvax.no/produkter/microfiber-og-handklaer/art-502-elite-deluxe-super-premium-microbifer CFP Finish var småslitsom å buffe av denne lakken, men med litt tålmodighet gikk det greit. Buffet med veldig lite press, og maaaange ganger. Tror jammen det ble blankt også: LSP-valget falt på Insignis V3 fra Swissvax: Helt ny Micro-Fluffy ble sprettet for anledningen: Mange timer med svette, frustrasjon og banning ble snudd til et stort flir så for første strøk med buffekluten var tatt: Det ble blaaaankt Nøkkelringen fikk seg en omgang med rens og melk fra Leather Master, og selve nøkkelen fikk en runde med detailing sticks. Bilen fikk stå natten over, etter at voksen var buffet. Morgenen etter var det en god del svetting. Igjen var det tid for å sprette en fersk klut Etter en omgang med kluten bar det ut i sola for å få dommen: Takk for oss, og takk for titten! 69 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar 2 446 Skrevet 30 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 30 Mai, 2013 Meget lekkert!!! Siter Daglig leder Automotive Detailing AS Håndverksvegen 15 3917 Porsgrunn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy Inge 201 Skrevet 30 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 30 Mai, 2013 Cred! Likte detalj beskrivelsen du har skrevet ved fremgangsmåte Siter MVH Roy Inge Helland SERTIFISERT SCHOLL CONCEPTS BILPLEIER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi S8 4 829 Skrevet 30 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 30 Mai, 2013 For en utrolig og bra detaljert jobb :)dere fikk jaggu bra glans i lakken der ja ! ikke den enklaste lakken det der nei. Cred! Siter Max Protect Certified Instructor Max Protect Certified Detailer Grindvikas Gnikkebu samlede S&S Følg oss på Facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SurreSnurre 350 Skrevet 30 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 30 Mai, 2013 Lekkert:-) Cred!! Siter Facebook Auto AS S&S logg:Ferrari Modena 360 Modesta BC-05, Audi A5 Modesta PD coating Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TerjeL 187 Skrevet 30 Mai, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30 Mai, 2013 Meget lekkert!!! Takktakk Cred! Likte detalj beskrivelsen du har skrevet ved fremgangsmåte Takk Fint å høre. Kjekt å beskrive litt av hvordan man gjør ting. For en utrolig og bra detaljert jobb :)dere fikk jaggu bra glans i lakken der ja ! ikke den enklaste lakken det der nei. Cred! Takktakk! Så den fantastiske jobben du gjorde på Carrera 4´n for en stund siden. Ble jammen vakker den også! Lekkert:-) Cred!! Takker og bukker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndréE90 57 Skrevet 30 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 30 Mai, 2013 Veldig bra resultat! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nemiarwen 142 Skrevet 30 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 30 Mai, 2013 Rett og slett heftig! Cred! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogersolmyr 3 151 Skrevet 30 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 30 Mai, 2013 Her var det ikke annet å gjøre enn å trykke på grønn knapp. Kjempeflott jobb var det! Siter Swissvax Certified Detailer Certified Bigfoot System Secialist Modesta Installer CarPro Certified Installer Min bloggMine produkter Solmyr AutoDetailings samlede verker. Besøk og lik gjerne Solmyr AutoDetailing på Facebook. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vårhus 375 Skrevet 30 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 30 Mai, 2013 Nydelig!! Siter Vårhus Bilpleie & DetailingSwissvax Certified DetailerSwisswax Certified Instructor Carpro Proffesional DetailerGTechniq Accredited DetailerNAD - Nanolex Approved Detailer S&S av noen av mine jobber: Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70 Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir 335 Skrevet 30 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 30 Mai, 2013 Klasse, høy klasse! Siter '21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert] Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 30 Mai, 2013 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 30 Mai, 2013 Meget pen jobb, resultat og gode bilder Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 30 Mai, 2013 Admins Rapporter Share Skrevet 30 Mai, 2013 Knall Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 31 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 31 Mai, 2013 Herlig Liker at du beskriver arbeidsmetode så godt! Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyggern 1 740 Skrevet 31 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 31 Mai, 2013 Super lekkert! Disse må korrigeres så å si etter ver 10nd vask.... De er drit lekre når de er ny stelt. men det krever sin mann å holde det slik. Da skal en jaggu være nazi på vasking Siter Mvh Torgeir Thorud "just looking for that perfect shine"Min S&S "samletråd" noen av mine jobber ||| Porsche 964RS 100t Detail ||| Porsche 996 GT3 MKII ||| TAS on Facebook ||| Mine biler BMW E24 635CSi og fler ||| TAS Instagram Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DavidRS 2 248 Skrevet 31 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 31 Mai, 2013 Fantastisk flott sluttresultat. Siter Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2, Lamborghini Murcielago LP640-4, Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TerjeL 187 Skrevet 31 Mai, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31 Mai, 2013 Takk for hyggelige ord, alle sammen! Super lekkert! Disse må korrigeres så å si etter ver 10nd vask.... De er drit lekre når de er ny stelt. men det krever sin mann å holde det slik. Da skal en jaggu være nazi på vasking Ja, det skal litt til for å holde finishen på disse... Litt trist når det skal så mye jobb til for å få det bra. God helg folkens! Nå blir det noen glass vin, etter en hel dag med båtpolering. Skål! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belle 739 Skrevet 1 Juni, 2013 Rapporter Share Skrevet 1 Juni, 2013 Knallbra jobbet gutta, perfeksjon fra topp til tå! Siter LKBDetailing på FacebookLKBDetailing hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
apex_s2k 62 Skrevet 1 Juni, 2013 Rapporter Share Skrevet 1 Juni, 2013 Takker for kjempegode tilbakemeldinger. Føler det var verdt alle timene når resultatet ble så bra som det ble. 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jeee 0 Skrevet 21 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 21 Oktober, 2013 Utsøkt arbeid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.