Gå til innhold

Silikonfjerner


Rollo

Recommended Posts

Gelekonsistens står det. Ikkje beregnet på ditt bruksområde . Du kan bruke spritbasert spylerveske viss det bare e små Stein sprut du skal fikse :) går helt fint. Viss ikkje selger mekonomen på 1 liter flaske (silikonfjerner)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som duger er silikonfjerner. Sprit, lynol etc. holder ikke hvis lakken skal hefte bra.

Ville ikke brukt den du linket fra biltema

Alfa Romeo Crosswagon Q4
Alfa Romeo 155 Q4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Fargerike har silikonfjerner. De selger den i en sånn teit boks, så jeg helte den oppi en sprayflaske med grått sprayhode, fungerer utmerket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Husk at du skal tørke med en tørr klut etter du har påført silikonfjerner, den skal på ingen måte tørke på lakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

Jeg er heldig nok til å ha Lakkspesialisten i nærområdet, og har god erfaring med en silikonfjerner de selger på sprayboks. PPG sin tror jeg det var. Bare pass på du får den ment å rense med før lakk, og ikke den de også selger ment for å rense lakksprøyter... som er tilstrekkelig mye kraftigere og antagelig ikke noe du vil ha på lakk du er glad i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Husk at du skal tørke med en tørr klut etter du har påført silikonfjerner, den skal på ingen måte tørke på lakken.

Jeg synes den fordufter ekstremt fort, og har aldri hatt noe problemer med det, men jeg snur alltid kluten og tørker tørt over rett etterpå uansett. Har dette noe for seg selvom jeg noen ganger "kommer for sent" (altså at produktet fordufter før jeg får tørket over med tørr side av kluten)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Det går nok helt greit, slik du beskriver, men dersom det er et område som ikke er tørket hvor det kom silikonfjerner kan det fort bli prikkete eller få andre merker etter silikonfjerneren.

Jeg går alltid over med isopropanol (eller dedikert spritbasert rens fra lakkforhandleren) etter silikonfjerner, selvsagt med en nyvasket klut. Men det er er ikke helt nødvendig, men jeg liker sikkerheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg er heldig nok til å ha Lakkspesialisten i nærområdet, og har god erfaring med en silikonfjerner de selger på sprayboks. PPG sin tror jeg det var. Bare pass på du får den ment å rense med før lakk, og ikke den de også selger ment for å rense lakksprøyter... som er tilstrekkelig mye kraftigere og antagelig ikke noe du vil ha på lakk du er glad i :)

Har du noe silikonfjerner liggende, du? Jeg trenger en liten skvett...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som duger er silikonfjerner. Sprit, lynol etc. holder ikke hvis lakken skal hefte bra.

Ville ikke brukt den du linket fra biltema

han skal jo ikkje lakke en dør eller panser , han skal flikke steinsprut :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør jo ingenting om flekklakken henger heller da... :)

du trenger ikkje bekymre deg for det . For det gjør ann :) med mindre du bruker silikonstift i steinspruten først :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Nja, har litt varierende erfaringer med flekklakk og steinsprutmerker, og i morgen skal jeg fylle steinsprut og litt her og der på hvertfall to biler, og hgnubel kommer med silikonfjerner til meg. Den ene skal selges i løpet av sommeren og den andre skal kanskje selges, men vet ikke helt når...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...